در حال بارگذاری ...
  • صدور بیش از ۸ هزار برگ معاینه فنی وسیله نقلیه عمومی جاده‌ای در سیستان و بلوچستان

    با توجه به اینکه صدور مجوز تردد و فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای در بخش کالا و مسافر منوط به رفع نواقص فنی و اطمینان از ایمنی خودرو است ، انتظار می‌رود رانندگان فعال در این حوزه به این مساله توجه جدی داشته و در زمان مقرر نسبت به دریافت برگ معاینه فنی از مراکز مربوطه اقدام کنند .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت : هشت هزار و ۱۹۹ برگ معاینه فنی وسائط نقلیه عمومی جاده‌ای در چهار ماهه نخست سالجاری در این استان صادر شد .

    تیمور باقری اظهار داشت : از مجموع ۱۱ هزار و ۲۰ مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی سیستان و بلوچستان در این مدت ، هشت هزار و ۱۹۹ وسیله نقلیه عمومی جاده‌ای برگ معاینه فنی را اخذ و ۲ هزار و ۸۲۱ وسیله نقلیه دیگر موفق به دریافت مجوز مذکور نشدند .

    وی افزود : با توجه به اینکه صدور مجوز تردد و فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای در بخش کالا و مسافر منوط به رفع نواقص فنی و اطمینان از ایمنی خودرو است ، انتظار می‌رود رانندگان فعال در این حوزه به این مساله توجه جدی داشته و در زمان مقرر نسبت به دریافت برگ معاینه فنی از مراکز مربوطه اقدام کنند .

    معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از نظارت دقیق بر فعالیت مراکز معاینه فنی تحت پوشش این اداره‌کل در شهرستان‌های زابل ، زاهدان و خاش خبر داد و تصریح کرد : با توجه به شرایط ویژه این استان از لحاظ حمل و نقلی ، ضروری است علاوه‌بر سه مرکز موجود ، در شهرستان‌های مهرستان ، میرجاوه و زهک نیز مراکز معاینه فنی راه‌اندازی شود .

    وی با بیان اینکه معاینه فنی وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین از اهمیت خاصی در تامین ایمنی سفرهای جاده‌ای برخوردار است ، اظهار داشت : در معاینات فنی این دسته از وسایل نقلیه عمومی مواردی همچون میزان آلایندگی هوا ، میزان تولید آلودگی صوتی ، وضعیت ترمزها ، نور چراغ ها ، باک غیراستاندارد و مناسب بودن آج لاستیک‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد .




    مطالب مرتبط

    روزانه بیش از ۲ هزار دستگاه اتوبوس از پایانه‌های مسافربری شهر تهران به مقاصد مختلف خارج می‌شوند و علاوه بر اختصاص ۱۰ درصد ظرفیت اتوبوس‌ها برای خرید حضوری بلیت در پایانه‌ها ، شرایط تهیه ۹۰ درصدی بلیت از طریق سکوهای اینترنتی فراهم است .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از افزایش یک درصدی جابجایی مسافر توسط ناوگان حمل و نقل ...

    |

    سالانه بیش از ۹۸ درصد جابه‌جایی کالا در داخل استان توسط بخش حمل و نقل جاده‌ای صورت می گیرد و این بخش دارای قابلیت‌ها و امکانات گسترده‌ای در سطح کشور است .

    |

    نتایج حاصل از گشت و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی در استان جمع‌بندی و با شناسایی تخلفات موارد به کمیسیون ۱۱ و ۱۲ استانی ارجاع داده می‌شود تا پس از بررسی مطابق دستورالعمل‌ها رأی لازم صادر شود .

    |

    در بحث کنترل‌های میدانی ناوگان مسافری ، رعایت موارد ایمنی از جمله وجود تجهیزات ایمنی ، جعبه کمک‌های اولیه، کپسول آتش‌نشانی ، اسناد و مدارک حمل و نقلی و صورت وضعیت در دستور کار قرار دارد .

    |

    نظرات کاربران