در حال بارگذاری ...
  • عملیات بازسازی کامل ۲۷۰ واگن مسافری در دستور کار شرکت راه آهن

    مزیت بزرگ این اقدام ارزشمند جهادی در بازسازی واگن‌های مسافری این است که بدون اینکه تعداد صندلی های موجود در ناوگان ریلی کاهش یابد راه آهن می تواند همچنان به خدمات مطلوب خود به مسافران اقدام و شاهد رونق کار و اشتغالزایی در کارخانجات داخلی باشیم .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت : در سالی که رهبر معظم انقلاب سال جهش تولید نامگذاری کرده اند ، عملیات بازسازی کامل ۲۷۰ واگن مسافری در کارخانجات داخلی در دستور کار شرکت راه آهن قرار گرفته است .

    سعید رسولی روز پنجشنبه در مراسم امضای بازسازی ۸۰ دستگاه واگن مسافری در شرکت صنایع ریلی ایرانیان (ایریکو) افزود : طرح بازسازی واگن‌های مسافری فرسوده در ۱۴ خرداد ماه سال جاری کلید خورد و تاکنون تعداد زیادی از این واگن ها پس از بازسازی کامل وارد ناوگان حمل و نقل ریلی کشور شده است . با همت شرکت های داخلی ۴۵ روز از آغاز طرح عملیات بازسازی کامل واگن های مسافری در این شرکت‌ها می‌گذرد و این اقدام جهادی خانواده بزرگ راه آهن برای توسعه صنعت ریلی کشور بسیار اقدام ارزشمندی است .

    مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران یادآور شد : بیش از ده سال بود این واگن‌ها در خطوط فرعی شبکه ریلی کشور متوقف شده بودند و بعضا شاهد آتش‌سوزی و بروز سایر مشکلات در این زمینه بودیم . خوشبختانه امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی و با امضای این قرارداد ، عملیات بازسازی ۸۰ واگن مسافری شرکت قطارهای مسافری رعد تبریز در شرکت ایریکو آغاز شد .

    معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد : مزیت بزرگ این اقدام ارزشمند جهادی در بازسازی واگن‌های مسافری این است که بدون اینکه تعداد صندلی های موجود در ناوگان ریلی کاهش یابد راه آهن می تواند همچنان به خدمات مطلوب خود به مسافران اقدام و شاهد رونق کار و اشتغالزایی در کارخانجات داخلی باشیم .

    گفتنی است ، با حضور وزیر راه و شهرسازی ، مدیرعامل راه آهن ، استاندار زنجان و نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی ، مراسم امضای عملیات بازسازی ۸۰ دستگاه واگن مسافری در شرکت ایریکو برگزار شد .

    پیش از برگزاری این مراسم ، وزیر راه و شهرسازی به همراه مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران از روند تکمیل خط دوم راه آهن قزوین - زنجان به طول ۱۷۱ کیلومتر بازدید کردند .

    این پروژه ریلی در ۴ قطعه هم اکنون بیش از ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با افتتاح آن ، ظرفیت حمل بار در این مسیر از ۹ به ۱۷ میلیون تن افزایش و سالیانه در مصرف سوخت ۱۰۰ میلیارد و در کاهش الاینده ها ۲۴ میلیارد تومان صرفه جویی خواهد شد .




    مطالب مرتبط

    مرز ریلی شمتیغ به‌منظور تبادلات تجاری ، صادرات ، واردات و ترانزیت بین ایران و افغانستان یکی از مراکز مهمی است که در سند آمایش سرزمینی مراکز لجستیکی کشور ثبت و مصوب شده است و زنجیره عرضه و تقاضا و تسهیل تجارت بین دو کشور را تسهیل می‌کند .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل شرکت راه آهن گفت : در این مرحله مجموع ناوگان جدید توسعه یافته ۶۸۵ دستگاه ناوگان است که این تعداد شامل ۶۴۵ واگن باری ...

    |

    از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه این بود که حدود یک سوم از ۲۷ هزار واگن باری در سیر با شیر بسته و بدون ترمز حرکت می‌کرد که امروز بعد از ده‌ها سال و با بررسی ۶ ماهه و با یک اقدام انقلابی ، در آبان و آذر حدود ۸ هزار واگن مجهز به سیستم ترمز شدند و هیچ قطاری با واگن باری بدون ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیر عامل راه‌آهن با اشاره به لزوم جبران عقب‌ماندگی ۱۰ ساله در حوزه واگن مسافری و لکوموتیو ادامه داد : توسعه ناوگان را در ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ میرحسن موسوی ، معاون مسافری راه‌آهن در نشست خبری اظهار داشت : در قانون ماده ۱۲ اشاره شده است طبق مصوبه هیات وزیران ، ...

    |

    نظرات کاربران