در حال بارگذاری ...
  • پیشرفت قابل توجه عملیات اجرایی راه آهن میانه - اردبیل طی یک ماه گذشته

    با توجه به قرار گرفتن این مسیر ریلی در منطقه کوهستانی و توپوگرافی محل پروژه این محور یکی از سخت‌ترین و در عین حال فنی‌ترین پروژه‌‌های ریلی در حال اجرای کشور محسوب می‌شود که حجم خاکبرداری و خاکریزی آن حدود ۳۶ میلیون متر مکعب است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از زیرساخت‌های حمل ونقل استان اردبیل گفت : عملیات اجرایی راه آهن میانه - اردبیل طی یک ماه گذشته پیشرفت چشمگیر و قابل توجهی داشته است .

    خیراله خادمی در سفر به استان اردبیل به همراه نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی از پروژه های راهسازی این استان بازدید کرد .

    وی در بازدید از خط‌آهن میانه - اردبیل این پروژه را یکی از اولویت‌های سال جهش تولید در حوزه ریلی معرفی کرد و گفت :‌ با توجه به اهمیت ، این پروژه طی یک ماه گذشته ۲۰۰ متر حفاری تونل و ۴۰۰ متر لاینینگ صورت گرفته است که پیشرفتی معادل ۱ درصد طی یک ماه گذشته برای پروژه محسوب می شود . ۲۰ هزار متر مکعب بتن ریزی ، ۱۰۰ هزار متر مکعب خاکریزی طی یک ماه گذشته از دیگر اقدامات قابل توجهی محسوب می شود که در پروژه صورت گرفته است .

    معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از تامین حدود ۱۱۰۰ تن ریل از کارخانه ذوب آهن اصفهان برای این پروژه خبر داد و تاکید کرد : در ابتدای هفته جاری جلسه ای با مدیران ارشد ذوب آهن اصفهان برای جلوگیری از وقفه در تامین ریل برگزار شد و در این خصوص جای نگرانی وجود ندارد.

    وی از انجام عملیات ریلگذاری در ۹ کیلومتر از مسیر گفت و افزود : طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان سالجاری ۱۰۰ کیلومتر از مسیر آماده ریلگذاری خواهد بود . در حال حاضر ۶۰ کیلومتر از مسیر آماده ریلگذاری است و عملیات زیرسازی محور نیز با پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصدی در حال انجام است . با توجه به شرایط خاص پروژه و لزوم تامین ماشین آلات خاص اجرای روسازی راه آهن ۶ دستگاه واگن حمل بالاست ، کشنده مورد نیاز ریلی - جاده ای جرثقیل دروازه ای به کار گرفته شده است که پیشرفت پروژه را به بیش از ۳ برابر خواهد رساند .

    معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد : با توجه به قرار گرفتن این مسیر ریلی در منطقه کوهستانی و توپوگرافی محل پروژه این محور یکی از سخت‌ترین و در عین حال فنی‌ترین پروژه‌‌های ریلی در حال اجرای کشور محسوب می‌شود که حجم خاکبرداری و خاکریزی آن حدود ۳۶ میلیون متر مکعب است .

    وی از اجرای ۵۰۰ هزار متر مکعب خاکبرداری در مسیر از ابتدای سالجاری خبر داد و افزود : ۲۴۶ هزار متر مکعب خاکریزی ، ۴۰ هزار متر مکعب بتن ریزی ، ۲ هزار متر آرماتوربندی ، ۲۷۲ متر حفاری و ۵۶۲ متر لاینینگ از دیگر اقدامات صورت گرفته در راه آهن میانه - اردبیل از ابتدای سالجاری تاکنون است . تاکنون هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه هزینه شده است که به قیمت روز حدود ۳ هزار میلیون تومان است و هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان نیز میزان اعتبار مورد نیاز برای اتمام این خط آهن است .

    خادمی با اشاره به اشتیاق مردم استان در تکمیل هرچه سریع تر پروژه یادآور شد : اردبیل یکی از استان های بزرگ تولیدی کشور به شمار می‌رود و بهره برداری از راه آهن سهم بزرگی در توسعه اقتصادی اردبیل و استان های همجوار خواهد داشت .

    معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از ایستگاه اردبیل نیز بازدید کرد و گفت : عملیات اجرایی در ایستگاه اردبیل با پیشرفت فیزیکی ۵۳ درصدی در حال انجام است و ساختمان اصلی ایستگاه نیز با پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصدی در حال اجرا است .

    ۱۵ کیلومتر از محور اردبیل - سرچم تا پایان سال آماده بهره برداری است

    معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه این سفر از نزدیک ترین کریدور ارتباطی استان اردبیل به شبکه آزادراهی کشور بازدید کرد و گفت: محور اردبیل- سرچم یکی از محور های مهم ارتباطی این استان و تنها پروژه جهش تولید در بخش راه و بزرگراه استان اردبیل محسوب می شود . این محور اصلی‌ترین کریدور ارتباطی استان به مرکز کشور محسوب شده و به همیت خاطر از ترافیک قابل توجهی برخوردار است .

    مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه در تشریح برنامه ریزی های صورت گرفته برای تکمیل این پروژه خبر داد و گفت : برنامهریزی شده است تا پایان سالجاری ۱۵ کیلوکتر از محور آماده بهره برداری شود .

    وی طول این محور را ۱۷۴ کیلومتر اعلام کرد و گفت : تاکنون ۱۹ کیلومتر از این محور زیر عبور قرار گرفته است و عملیات اجرایی در قطعات یک و دو با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد و قطعات ۳ و ۴ به ترتیب با ۵ درصد و ۴ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجر است .




    مطالب مرتبط

    آزادراه مشهد - چناران به طول ۵۰ کیلومتر با هدف ساماندهی ترافیک حدفاصل مشهد تا چناران و در ادامه تا قوچان طراحی شده است و بهره برداری از آن موجب عبور و مرور ایمن و سریع تر بیش از ۱۰۰ هزار وسیله نقلیه عبوری در روز از این مسیر می شود .

    |

    خوشبختانه در حال حاضر مانعی در طراحی ، نظارت و اجرای پروژه های راهسازی وجود ندارد و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز ، قابلیت اجرای سالانه حداقل حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه وجود دارد .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راه‌آهن یزد از بارگیری و تخلیه ۱۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تن محمولات به وسیله ۱۵۰هزار دستگاه واگن در راه‌آهن یزد خبر ...

    |

    با توجه به عبور مسیر ریلی درود - خرم آباد از مناطق کوهستانی شدید عمده فعالیت اجرایی در بخش زیرزمینی انجام شد به نحوی که علاوه بر ثبت رکوردهای قابل توجهی در حفاری به روش دستی ، پیشرفت فیزیکی زیرسازی پروژه در مدت یک سال و نیم از ۳۹ درصد به ۵۱ درصد رسید .

    |

    آزادراه قزوین - رشت بخشی از کریدور بین المللی شمال - جنوب کشور است که سواحل غربی دریای خزر را به شبکه آزادراهی متصل می کند و تکمیل آزادراه منجیل - رودبار به عنوان بخش پایانی این آزادراه موجب بهره مندی از مزایای این مسیر آزادراهی می شود .

    |

    نظرات کاربران