در حال بارگذاری ...

دستگاه‌های ذی‌ربط نسبت به حل مسائل و مشکلات کامیون‌داران به فوریت اقدام کنند

لازم است وزارت صنعت ، معدن و تجارت پیش بینی های لازم را برای تامین اقلام و کالاهای مورد نیاز کامیون‌داران و نیز تقویت نظارت بر قیمت این اقلام انجام دهد و بانک مرکزی نیز ارز مورد نیاز تولید داخل و واردات این اقلام را با اولویت فراهم کند .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، جلسه بررسی مسائل و مشکلات کامیون‌داران به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد .

دکتر اسحاق جهانگیری در این جلسه با بیان اینکه کامیون‌داران انسان‌های شریف ، زحمتکش و پرتلاشی هستند که سالانه حمل و نقل میلیون ها تن کالا و مایحتاج مردم بر دوش آنها و ناوگان حمل و نقل باری کشور قرار دارد ، گفت : کامیون‌داران نقش پراهمیتی در حمل و نقل کالاها و مایحتاج مردم ایفا می کنند و دستگاه های ذی ربط باید نسبت به حل مسائل و مشکلات آنها به فوریت اقدام کنند .

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه باید اقدامات لازم در جهت حل مشکلات کامیون‌داران برای تامین لاستیک ، سوخت و قطعات و لوازم یدکی انجام شود، اظهار داشت : لازم است وزارت صنعت ، معدن و تجارت پیش بینی های لازم را برای تامین اقلام و کالاهای مورد نیاز کامیون‌داران و نیز تقویت نظارت بر قیمت این اقلام انجام دهد و بانک مرکزی نیز ارز مورد نیاز تولید داخل و واردات این اقلام را با اولویت فراهم کند .

دکتر جهانگیری همچنین با اشاره به مطالبه دیگر مطرح شده در جلسه برای پرداخت یارانه بیمه تامین اجتماعی کامیون‌داران ، از وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خواست برنامه ریزی و پیش بینی های لازم را برای تحت پوشش قرار گرفتن کامیون داران انجام دهد .

در این جلسه مهندس زنگنه وزیر نفت نیز با اشاره به برخی شایعات در خصوص افزایش نرخ گازوییل برای کامیون‌داران تاکید کرد : وزارت نفت به هیچ عنوان برنامه ای برای افزایش قیمت گازوییل در سال ۹۹ ندارد .

در ادامه این جلسه وزیر راه و شهرسازی نیز گزارشی از آخرین وضعیت مطالبات رانندگان و کامیون‌داران و اقدامات این وزارتخانه برای حل مشکلات کامیون‌داران ارائه کرد .

عبدالهاشم حسن‌نیا معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای و مهران قربانی معاون حمل و نقل این سازمان نیز در این نشست به تشریح آخرین وضعیت بخش حمل و نقل کالا پرداختند و گزارشی از اهم مطالبات رانندگان حمل و نقل کالای برون شهری ارائه کردند که تامین لاستیک و کنترل قیمت آن در حوزه حمل و نقل کالا و مسافر ، جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت قطعات یدکی و سهولت دسترسی به لوازم پرمصرف ، تامین منابع پایدار جهت پرداخت یارانه بیمه تامین اجتماعی و مشکلات ناشی از عدم کفایت سهمیه سوخت تخصیص یافته برای ناوگان فعال در بنادر و سایر کامیون‌داران در شرایط کرونا از جمله این مطالبات بود .

در این جلسه که رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان نیز حضور داشت، اهم مطالبات رانندگان حمل و نقل کالای برون شهری و آخرین وضعیت رانندگان و کامیون‌داران مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم برای پاسخ به این مطالبات اتخاذ شد .

همچنین در این نشست مقرر شد وزارت راه و شهرسازی و وزارت صنعت ، معدن و تجارت هماهنگی های لازم را برای تامین لاستیک و قطعات مورد نیاز کامیون داران انجام دهند و بانک مرکزی نیز با اولویت نسبت به تامین ارز مورد نیاز واردات و تولید داخل این اقلام اقدام کند .




نظرات کاربران