در حال بارگذاری ...

انجام ۷۰۰ هزار متر مکعب لایروبی در اسکله های بندر امام خمینی (ره)

لایروبی ادواری در این آبراه خورموسی ، حوضچه و اسکله های این مجتمع بزرگ بندری مزایایی از جمله جلوگیری از بروز حوادث احتمالی ، ایجاد بستر مناسب برای ارائه خدمات با کیفیت و کمیت به شناورهای دریایی و حفظ عمق مفید آبراه و اسکله ها را به دنبال دارد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت : ۷۰۰هزار متر مکعب عملیات لایروبی با هدف ارتقا ایمنی تردد انواع شناورها در آبراه خورموسی ، حوضچه و اسکله های مجتمع بندری امام خمینی (ره) انجام شد .

عادل دریس با اشاره به لزوم حصول اطمینان از وجود عمق مناسب برای تردد شناورهای ورودی و خروجی ، عملیات لایروبی ادواری در آبراه ، حوضچه و اسکله های این مجتمع به مرحله اجرا گذاشته شد ، تصریح کرد : کانال استراتژیک خورموسی نقش به سزایی در اتصال این مجتمع بزرگ بندری به آب های بین المللی دارد .

وی انجام عملیات هیدروگرافی در این کانال را برای شناسایی نقاط پرریسک و ارتقا ایمنی آن بسیار حیاتی عنوان کرد و در ادامه افزود : بالغ بر یک میلیون و ۵۵۰ متر مربع هیدرو گرافی در نقاط مختلف این آبراه مهم انجام شد که با بهره گیری از اطلاعات استخراج شده ، برنامه ریزی لازم برای انجام لایروبی در نقاط مختلف آن تدوین می شود .

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان شدت رسوب گذاری در اسکله های بندر امام خمینی (ره) را بر اثر اختلاف بسیار بین جزر و مد را قابل توجه عنوان کرد و خاطرنشان کرد : لایروبی ادواری در این آبراه خورموسی ، حوضچه و اسکله های این مجتمع بزرگ بندری مزایایی از جمله جلوگیری از بروز حوادث احتمالی ، ایجاد بستر مناسب برای ارائه خدمات با کیفیت و کمیت به شناورهای دریایی و حفظ عمق مفید آبراه و اسکله ها را به دنبال دارد .

یادآور می شود آبراه خورموسی به طول ۴۲ مایل دریایی ، عرض ۲۵۰ متر و عمق متوسط ۲۰ متر بستری آرام و مطمئن برای تردد انواع کشتی های اقیانوس پیمای تجاری و نفتکش از بندر امام خمینی(ره) به آب های بین المللی فراهم می کند .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، عملیات اجرای شبکه برق فشار متوسط و روشنایی جاده کمربندی بندر امام خمینی(ره) به آبادان با هدف کاهش تصادفات و رعایت الزامات و ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان اعلام کرد : مجموع تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در منطقه ویژه اقتصادی ...

|

در سال گذشته اخذ مجوز انعقاد قرارداد به ارزش ۷۰ هزار و ۴۰۴ میلیارد ریال و انعقاد تفاهم‌نامه‌های سرمایه‌گذاری با شرکت‌های بخش خصوصی به ارزش ۳۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در بندر امام خمینی(ره) انجام شد .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به انجام بیش از سه میلیون و ۸۱۴ هزار متر مکعب حجم لایروبی طی ...

|

عملیات حفاری در محورهای اصلی و تثبیت بستر آن با مصالح از جمله اقدامات مهم در مراحل اجرایی این پروژه است .

|

نظرات کاربران