در حال بارگذاری ...
  • لغو مجوز پروازهای ایران و افغانستان به ترکیه

    پس از آنکه چندی پیش اعلام شد ، امکان انجام پرواز به کشور ترکیه فراهم است ، شرکت‌های هواپیمایی ایران فروش بلیت مسیرهای ترکیه را انجام دادند که با این مصوبه شب گذشته ترکیه ، به اجبار این بلیت‌ها کنسل می‌شود چون به هر حال ترکیه مجوز پرواز برای شرکت‌های هواپیمایی ایرانی صادر نکرد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت : شب گذشته ، کشور ترکیه اعلام کرد که از ساعت صفر بامداد امروز پروازهای ایران و افغانستان اجازه ورود به ترکیه را ندارند .

    مقصود اسعدی سامانی در تشریح آخرین وضعیت پروازهای خارجی کشورمان ، اظهار داشت : شب گذشته ، کشور ترکیه اعلام کرد که از ساعت صفر بامداد امروز پروازهای ایران و افغانستان اجازه ورود به ترکیه را ندارند . پیش از این برنامه‌ریزی شده بود که پروازهای ترکیش ایرلاین به شهرهای ما بیاید همچنین پروازهای شرکت‌های هواپیمایی داخلی به ترکیه انجام شود اما شب گذشته ترکیه با صدور این پیام ، اجازه انجام پرواز از ایران و افغانستان به ترکیه را صادر نکرد .

    دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی افزود : طبق اعلام کشور ترکیه ، این موضوع بنا به دستور وزارت حمل و نقل و وزارت بهداشت ترکیه صادر شده است و در حال حاضر مجوز پروازهای ایرانی به ترکیه کلاً لغو شد .

    بلیت‌ پروازهای ترکیه را کنسل می‌کنیم

    اسعدی سامانی ادامه داد : پس از آنکه چندی پیش اعلام شد ، امکان انجام پرواز به کشور ترکیه فراهم است ، شرکت‌های هواپیمایی ایران فروش بلیت مسیرهای ترکیه را انجام دادند که با این مصوبه شب گذشته ترکیه ، به اجبار این بلیت‌ها کنسل می‌شود چون به هر حال ترکیه مجوز پرواز برای شرکت‌های هواپیمایی ایرانی صادر نکرد .

    پیش از این مقرر شده بود پرواز هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از تهران به مقصد استانبول که در پی شیوع ویروس کرونا متوقف شده بود ، با دریافت مجوز از سازمان هواپیمایی ترکیه ، از روز ۲۳ تیرماه سال جاری مجدداً برقرار شود و «‌داشتن تابعیت کشور ترکیه» ، «دارا بودن اقامت دائم این کشور» و «داشتن ویزای کاری معتبر کشور ترکیه» ، ۳ شرط صدور بلیت این پروازها اعلام شده بود .

    پروازهای امارات و دوحه برقرار است اما به صورت محدود

    وی درباره پروازهای خارجی دیگر که پس از شیوع کرونا متوقف شده بود و به تدریج در حال راه‌اندازی است ، توضیح داد : فعلا هفته‌ای دو پرواز به امارات آغاز شده است ، همچنین پروازهای دوحه قطر به تهران ، مشهد و شیراز آغاز شده است .

    دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اضافه کرد : امارات هم پروازهای خود را به تهران و مشهد آغاز کرده است که به صورت محدود است ، چون تقاضای سفر وجود ندارد ، پروازها به صورت محدود در حال انجام است .




    مطالب مرتبط

             

    |

             

    |

    ناوگان مورد استفاده در مسیرهای اروپایی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اتحادیه اروپا ؛ به صورت مستمر تحت این نظارت و بازرسی قرار دارد .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان در نامه‌ای به مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران هما ضمن تشکر و قدردانی بابت ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" در اسفند ماه سال جاری تعداد پروازهای خود را به فرودگاه استان گلستان افزایش داد ...

    |

    نظرات کاربران