در حال بارگذاری ...

تداوم فعالیت راهسازی در حوزه راه های اصلی و بزرگراهی با اجرای ۱۶ پروژه فعال

سطح برخورداری استان کردستان در تمامی بخش های راه با میانگین کشوری فاصله بسیاری دارد که خوشبختانه در دو سال گذشته با اقدامات انجام شده وحمایت های صورت گرفته توانستیم گام های مثبتی برداشته و این فاصله با میانگین کشوری را کاهش دهیم .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، سرپرست معاونت مهندسی و ساخت راه و شهرسازی کردستان گفت : هم اکنون فعالیت های راهسازی در حوزه راه های اصلی و بزرگراهی استان با اجرای ۱۶ پروژه فعال در حال تداوم است .

عطا ا... ایرانمنش با اعلام مطلب فوق اظهار کرد : بهسازی راه های استان در تمامی بخش ها از جمله راه اصلی ، بزرگراهی و راه روستایی با جدیت در حال انجام است که در همین راستا می توان به پروژه های فعال راه های بین شهری در سطح استان به تعداد حدود ۱۶ پروژه در قالب ۲۵ قطعه اشاره کرد .

ایرانمنش ادامه داد : سطح برخورداری استان کردستان در تمامی بخش های راه با میانگین کشوری فاصله بسیاری دارد که خوشبختانه در دو سال گذشته با اقدامات انجام شده وحمایت های صورت گرفته توانستیم گام های مثبتی برداشته و این فاصله با میانگین کشوری را کاهش دهیم .

سرپرست معاونت مهندسی و ساخت راه و شهرسازی کردستان افزود : این اداره کل هم اکنون احداث ۱۹۸ کیلومتر بزرگراه ، ۸۰ کیلومتر راه اصلی را در دستور کار خود قرار داده که با اتمام این برنامه شاخص‌های حوزه راه استان به میانگین فعلی کشور می‌رسد .

ایرانمنش یادآور شد : برای اتمام این طرح‌ها بیش ازیک هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است که اکنون در حوزه بزرگراهی و راه اصلی ۱۶ طرح در قالب ۲۵ قطعه به طول ۲۷۸ کیلومتر شامل ۱۹۸ کیلومتر بزرگراه و ۸۰ کیلومتر راه اصلی در دست پیمان قرار دارد که امسال ۳۰ کیلومتر از این طرح‌ها به بهره برداری می‌رسد .

سرپرست معاونت مهندسی و ساخت راه و شهرسازی کردستان اظهار امیدواری کرد : با ادامه حمایت ها و تداوم فعالیت های راهسازی شاهد شکوفایی بیش از پیش در راه های استان باشیم .




مطالب مرتبط

با وجود افزایش ترددهای جاده‌ای استان در نوروز ، ترمز تصادفات و تلفات سوانح جاده‌ای کشیده شد . ۸۰ درصد محورهای استان به سامانه‌های هوشمند مجهزند . ۶۰ ترددشمار ، ۱۹ دوربین نظارت تصویری ، ۵۳ سامانه ثبت تخلفات رانندگی ، چهار سامانه توزین حین حرکت و هفت تابلو پیام متغیر فعال است .

|

مجموع اعتبارات ملی و استانی برای ساخت این جاده برابر با ۲۰۰ میلیارد ریال است که تاکنون حدود ۱۵ درصد تخصیص منابع مالی را همراه داشته است .

|

مشکلات به وجود آمده به واسطه سیلاب اخیر توسط همشهریان به سامانه ۱۴۱ انعکاس یافته و در کوتاه ترین زمان ممکن رفع شده است .

|

طول این محور مجموعاً ۱۲ کیلومتر بوده که کار نقشه‌برداری و طراحی آن اتمام و ترانشه‌برداری مسیر روستای فوق نیز به‌صورت موازی با تعریض ابنیه آن ادامه خواهد یافت .

|

در ابتدای کار دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۰ ، تنها کار ساخت ، بهسازی و روکش آسفالت ۱۵ کیلومتر از راه‌های روستایی استان بوشهر انجام شده بود که توسعه راه‌های روستایی طی دو سال گذشته ، نشان از عزم جدی این دولت در محرومیت‌زدایی دارد .

|

نظرات کاربران