در حال بارگذاری ...

رشد ۵۳ درصدی حجم محمولات صادراتی در پایانه کانتینری مجتمع بندری امام خمینی(ره)

ایجاد خط ترکیبی ریلی برای کانتینرهای خالی خرمشهر به بندر امام خمینی(ره) به منظور استفاده از ظرفیت راه آهن در انتقال کالاهای صادراتی از مجتمع های پتروشیمی از طریق حمل ریلی و بارچینی مستقیم از واگن به کانتینر با هماهنگی گمرک بندر امام خمینی (ره) جهت انتقال و تسریع در ارسال کانتینرهای خالی مورد نیاز صنایع پتروشیمی از اهم این علت ها برشمرد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت : به دنبال ارائه امکانات و تسهیلات مناسب به مشتریان کالاهای کانتینری و انجام فعالیت های بازاریابی حجم محمولات صادراتی در پایانه کانتینری مجتمع بندری امام خمینی(ره) در سه ماهه نخست سال جاری ۵۳ درصد رشد یافت .

عادل دریس با اشاره به لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت پایانه کانتینری با هدف تحقق شعار جهش تولید ، از اتخاذ تمهیدات مناسب برای هم افزایی با صادرکنندگان کالاهای غیرنفتی در پایانه کانتینری خبر داد و با اشاره به عملکرد کلی پایانه به میزان ۳۷ هزار و ۴۵۳ TEU برابر با ۳۶۲۸۴۶ تن ، اظهار داشت : در سه ماهه نخست سال جاری رشدی ۷۰ درصدی حاصل شده است که گویای ثمربخش بودن اتخاذ این تمهیدات بوده است .  

وی درباره علل و عوامل رشد پیوسته بارگیری محمولات کالای کانتینری بیان داشت : ایجاد خط ترکیبی ریلی برای کانتینرهای خالی خرمشهر به بندر امام خمینی(ره) به منظور استفاده از ظرفیت راه آهن در  انتقال کالاهای صادراتی از مجتمع های پتروشیمی از طریق حمل ریلی و بارچینی مستقیم از واگن به کانتینر با هماهنگی گمرک بندر امام خمینی (ره) جهت انتقال و تسریع در ارسال کانتینرهای خالی مورد نیاز صنایع پتروشیمی از اهم این علت ها برشمرد .

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) تعیین محوطه اختصاصی نگهداری کانتینر در جوار صنایع پتروشیمی به صورت شبانه‌روزی برای ورود کانتینرهای پر صادراتی از دیگر تمهیداتی برشمرد که زمینه را برای ورود و خروج کانتینر از صنایع پتروشیمی همجوار به پایانه کانتینری فراهم می کند . ایجاد خط ویژه کشنده‌های کانتینری خالی جهت تسریع در ارسال این نوع کانتینر برای صنایع پتروشیمی همجوار از جمله دیگر این تمهیدات است .

وی ارائه مشوق و تخفیف انبارداری از سهم شرکت بهره‌بردار به صادرکنندگان کالای کانتینری و ارائه بسته تخفیفی استفاده از ظرفیت داخلی خدمات بارچینی کانتینر توسط شرکت بهره بردار پایانه کانتینر به تناژ۲۰ هزارتن جهت صادرات محمولات کانتینری و استمرار اقدامات و تلاش بی وقفه نیروهای عملیاتی شرکت راهبر پایانه کانتینری در انجام عملیات تخلیه و بارگیری کانتینری و ورود تجهیزات مورد نیاز عملیاتی از جمله سه دستگاه ریچ استاکر جهت تسریع در عملیات محوطه ای از عواملی برشمرد که تأثیر به سزایی در ارتقای عملکرد پایانه کانتینری این مجتمع بندری بر جای گذاشته است .




مطالب مرتبط

با کشف تخلف توسط حراست و پیگیری‌های دادستان شهرستان ، اداره اطلاعات ، قوه قضاییه و اطلاعات سپاه ، همه توانمان برای بازگرداندن مبلغ مذکور و برخورد قاطع با فرد متخلف به کار گرفته می شود .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، عملیات اجرای شبکه برق فشار متوسط و روشنایی جاده کمربندی بندر امام خمینی(ره) به آبادان با هدف کاهش تصادفات و رعایت الزامات و ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان اعلام کرد : مجموع تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در منطقه ویژه اقتصادی ...

|

در سال گذشته اخذ مجوز انعقاد قرارداد به ارزش ۷۰ هزار و ۴۰۴ میلیارد ریال و انعقاد تفاهم‌نامه‌های سرمایه‌گذاری با شرکت‌های بخش خصوصی به ارزش ۳۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در بندر امام خمینی(ره) انجام شد .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به انجام بیش از سه میلیون و ۸۱۴ هزار متر مکعب حجم لایروبی طی ...

|

نظرات کاربران