در حال بارگذاری ...

افزایش تدریجی پروازهای شرکت های هواپیمایی خارجی به کشور

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری ضمن اعلام ایمنی و امنیت فرودگاه‌ها و فضای عبوری ایران ، گفت : مذاکراتی با EASA (آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا) و برخی کشورهای اروپایی برای رفع نگرانی و دادن اطمینان در خصوص فضای ایران صورت گرفته است .

یک روز بعد از تمدید نوتام (هشدار) اتحادیه اروپا به خطوط هوایی در مورد عبور از آسمان ایران ، سازمان هواپیمایی کشوری از امنیت پروازها بر فراز آسمان ایران تاکید کرد .

آژانس ایمنی هوانوردی اروپا روز گذشته ، با تمدید متن نوتامِ سال گذشته آورد : «هواپیماهای مسافربری که از آسمان ایران عبور می کنند با خطر شلیک پدافند هوایی این کشور به دلیل «سوءشناسایی» روبرو هستند و به دلیل وضعیت خطرناک امنیتی و هماهنگی ضعیف میان بخش عملیات نظامی و هوانوردی غیرنظامی ، خطر سوءشناسایی هواپیماهای غیرنظامی وجود دارد.»

آغاز مجدد و افزایش تدریجی پروازهای خارجی

روز جمعه - ٢٧ تیر معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری از شروع مجدد و افزایش تدریجی پروازهای شرکت های هواپیمایی خارجی به کشور خبر داد .

مرتضی دهقان با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه تدوین ، ابلاغ و اجرای پروتکل های بهداشتی در حوزه هوایی ، گفت : نظارت و بازرسی های مستمری بر رفتار فرودگاه ها و ایرلاین ها صورت می گیرد .

وی در خصوص تمدید نوتام شماره CIZB-۲۰۲۰-۰۱R۱ با موضوع فضای ایران توسط آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا EASA در روزهای اخیر اظهار داشت : این نوتام تمدیدکننده نوتام قبلی EASA برای فضای ایران بوده و تغییری در متن و توصیه نوتام صورت نگرفته و صرفا تا تاریخ ۱۶ ژانویه ۲۰۲۱ تمدید شده است .

دهقان افزود : برپایه متن این نوتام که دقیقا مشابه نوتام قبلیست ؛ به شرکت های هواپیمایی توصیه می شود برای پرواز زیر ارتفاع ۲۵۰۰۰ پا در فضای ایران بر اساس ارزیابی ریسک خود اقدام کنند .

معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمائی کشوری با بیان اینکه مذاکراتی با EASA و برخی کشورهای اروپایی برای رفع نگرانی و دادن اطمینان در خصوص فضای ایران صورت گرفته است ، افزود : بازگشت مجدد ایرلاین های بین المللی به کشور پس از بحران ناشی از کرونا نشانه اقدامات مثبت و ایمنی و امنیت فرودگاه ها و فضای ایران است .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از اخطار این سازمان به تمامی شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی در ...

|

بلیت مسافرانی که پرواز آنها به دلیل شرایط غیر مترقبه کنونی باطل اعلام شده اما مسافر از انجام پرواز انصراف نداده و قصد انجام مسافرت در کوتاه ترین زمان ممکن را دارد باید با توجه به ظرفیت خالی صندلی پرواز و اولویت بندی مسافر (سالخورده/ نوزاد/ توانخواه/ مادر باردار و ...) بدون دریافت ...

|

مجموعا ۳۹۴۴ مجوز اعم از برنامه‌ای و فوق‌العاده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری برای مسیرهای داخلی صادر شده‌ است . از مجموع ۳۹۴۴ مجوز صادر شده ۳۱ درصد مربوط به مسیر مشهد مقدس بوده‌ است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، رییس سازمان هواپیمایی کشوری از رشد ۷ درصدی سفرهای هوایی نوروز ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد . 

|

۱۵۵ فروند هواپیما برای علمیات پروازهای نوروزی فعال بودند که ظرفیت عرضه به ۴۵ هزار صندلی در روز رسید .

|

نظرات کاربران