در حال بارگذاری ...

گسترش همکاری های علمی و فنی بین شرکت راه آهن و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل راه‌آهن گفت : با بهره‌برداری از مرکز جهادی پیشرفت راه‌آهن و امضای تفاهم نامه همکاری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ، شاهد توسعه تعاملات علمی و فنی بین دو طرف خواهیم بود .

سعید رسولی در مراسم افتتاح مرکز جهادی پیشرفت راه آهن جمهوری اسلامی ایران ، تاکید کرد : با امضای این تفاهم نامه همکاری های طرفین در حوزه خطوط ، ناوگان ، ایستگاه ها و ارائه خدمات مطلوب به مسافران ، توسعه صنعت حمل و نقل ریلی با تکیه به توانمندی‌های داخلی و ظرفیت‌های دانشگاهی شتاب بیشتری خواهد گرفت .

همزمان با امضای این تفاهم نامه با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و سورنا ستاری معاون علمی ‌و فناوری رییس‌ جمهور ، " مرکز جهادی پیشرفت راه آهن جمهوری اسلامی ایران " نیز به بهره برداری رسید .

به منظور اجرای بندهای۲۴ و ۲۵ سیاست‌های کلی برنامه ششم ابلاغی مقام معظم رهبری در راستای توسعه حمل ونقل ریلی ، تفاهم نامه همکاری های مشترک در زمینه هوشمند سازی و دیجیتالی کردن شبکه ریلی با استفاده از توانمندی شرکت های دانش بنیان، بین راه آهن جمهوری اسلامی ایران ومعاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به امضا رسید .

همکاری در ارتقا فناوری‌های تولید زیرساخت و ناوگان جدید و نوسازی آنها و شبکه سازی شرکت های دانش بنیان با توانمندی های داخلی برای تکمیل زنجیره تامین فناوری در صنعت حمل و نقل ریلی و اقتصاد دانش بنیان ریلی و همکاری در تدوین سند توسعه فناوری های راهبردی حمل و نقل ریلی و ارتقا سطح مهارت های نیروی انسانی در این بخش از دیگر برنامه های همکاریهای شرکت راه آهن و مرکز توسعه فناوریهای راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ، در این تفاهم نامه خواهد بود .

دو طرف در این تفاهم نامه موافقت کردند که در زمینه برقی سازی شبکه و ناوگان ریلی ، ایجاد سامانه پایش مخاطرات طبیعی در شبکه و راه اندازی مرکز تست در صنعت ریلی وهمچنین استانداردسازی وصدورگواهینامه های مورد نیاز همکاری کنند .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران ، طی حکمی داود طالبی ، معاون تامین سرمایه و اقتصاد حمل و ...

|

مقایسه حمل بار در سال ۹۹ که به علت کرونا و کاهش شدید مسافر ، تقریبا کل ناوگان و خط به حمل بار اختصاص یافت با سال های دیگر که شرایط حمل مسافر عادی بوده و حتی ناوگان باری هم به حوزه مسافری اختصاص پیدا کرد ، منطقی نیست .

|

مرز ریلی شمتیغ به‌منظور تبادلات تجاری ، صادرات ، واردات و ترانزیت بین ایران و افغانستان یکی از مراکز مهمی است که در سند آمایش سرزمینی مراکز لجستیکی کشور ثبت و مصوب شده است و زنجیره عرضه و تقاضا و تسهیل تجارت بین دو کشور را تسهیل می‌کند .

|

تعداد کشته های جاده ای در سال حدود ۲۰ هزار نفر و تعداد تصادفات جرحی و منجر به نقص عضو بیش از ۱۰ برابر این میزان بوده است . در حالی که صنعت ریلی ، به لحاظ ایمنی و عدم آسیب های جسمی و مالی ، حوزه ای کاملا متفاوت نسبت به جاده است .

|

این رکورد با استفاده از حداکثر امکاناتمان تحقق پیدا کرده است ، بدون آنکه واگن های قابل توجهی به مجموعه ریلی اضافه کنیم .

|

نظرات کاربران