در حال بارگذاری ...
  • امضا تفاهمنامه همکاری مشترک میان شرکت راه آهن و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    این تفاهم نامه توسط سعید رسولی مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران واسماعیل قادری فر رئیس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری روز سه شنبه در شرکت راه آهن امضا شد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، بعد از ظهر امروز شرکت راه آهن و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به منظور همکاری‌های مشترک تفاهم نامه‌ای امضا کردند .

    این تفاهمنامه با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و سورنا ستاری معاون علمی ‌و فناوری رییس‌ جمهور ، به منظور اجرای بندهای ۲۴ و ۲۵ سیاست‌های کلی برنامه ششم ابلاغی مقام معظم رهبری ، برای توسعه حمل ونقل ریلی تفاهم نامه همکاری های مشترک در زمینه هوشمندسازی و دیجیتالی کردن شبکه ریلی با استفاده از توانمندیهای شرکت های دانش بنیان ، بین راه آهن جمهوری اسلامی ایران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به امضا رسید . این تفاهم نامه توسط "سعید رسولی" مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران و"اسماعیل قادری فر" رئیس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری روز سه شنبه در شرکت راه آهن امضا شد .

    همزمان با امضای این تفاهم نامه مرکز جهادی پیشرفت راه آهن جمهوری اسلامی ایران نیز به بهره برداری رسید . همکاری در توسعه زیست بوم نوآوری در حوزه حمل و نقل ریلی با به ‌کارگیری حداکثر ظرفیت ها و توانمندی های داخلی با استفاده از نوآوری‌ها و فناوری های هوشمند در حوزه ریلی کشور ، از مهمترین محورهای اجرای این تفاهم نامه بین دو طرف است .

    همچنین همکاری در هوشمندسازی و دیجیتالی کردن شبکه ریلی همراه با مدیریت ترافیک ایمنی و توسعه ، نگهداری زیرساخت ها و ناوگان با بهره گیری از فناوریهای نوین و استارتاپ ها به منظور ارتقا بهره وری در حمل و نقل ریلی کشور از دیگر زمینه های همکاری بین دو طرف دراین تفاهم نامه است .

    همکاری در ارتقای فناوری‌های تولید زیرساخت و ناوگان جدید و نوسازی آن ها و شبکه سازی شرکت های دانش بنیان با توانمندی های داخلی برای تکمیل زنجیره تامین فناوری در صنعت حمل و نقل ریلی و اقتصاد دانش بنیان ریلی و همکاری در تدوین سند توسعه فناوری های راهبردی حمل و نقل ریلی و ارتقا سطح مهارت های نیروی انسانی در این بخش از دیگر برنامه های همکاری های شرکت راه آهن و مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در این تفاهم نامه خواهد بود .

    دو طرف در این تفاهم نامه موافقت کردند که در زمینه برقی سازی شبکه و ناوگان ریلی ، ایجاد سامانه پایش مخاطرات طبیعی در شبکه و راه اندازی مرکز تست در صنعت ریلی و همچنین استانداردسازی و صدور گواهینامه های مورد نیاز همکاری کنند .

    طرفین موافقت کردند در راستای اجرایی شدن این تفام نامه یک کارگروه مشترک همکاری جهت برنامه ریزی و اجرای طرح های مورد نظر و یک کارگروه فنی تشکیل شود .




    مطالب مرتبط

    با توجه به موقعیت استراتژیک این اداره کل در شبکه ریلی کشور و ترافیک قطارهای مسافری در محدوده استحفاظی این اداره کل ، حمل و نقل بار نیز از اهمیت بسیاری برخوردار بوده که برنامه‌ریزی و اجرای آن در خطوط مشترک ریلی بار و مسافر مستلزم تلاشی مضاعف است و این مهم با تلاش همکاران خدوم ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، میعاد صالحی مدیرعامل شرکت راه آهن از سیر ۴ هزار و ۳۱۰ رام قطار و جابه‌جایی بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار مسافر در طول برنامه ...

    |

    شکستن رکورد تاریخی حمل مسافر ریلی در هر دو سال گذشته اتفاق افتاد که امیدواریم این روند ادامه پیدا کرده و سال ۱۴۰۳ نیز رکورد جدید در این زمینه به ثبت برسد . البته همانطور که شاخص های حمل و نقل برای ما مهم است ، در سال ۱۴۰۳ باید علاوه بر افزایش کمیت واگن‌های مسافری به افزایش کیفیت ...

    |

    مرز ریلی شمتیغ به‌منظور تبادلات تجاری ، صادرات ، واردات و ترانزیت بین ایران و افغانستان یکی از مراکز مهمی است که در سند آمایش سرزمینی مراکز لجستیکی کشور ثبت و مصوب شده است و زنجیره عرضه و تقاضا و تسهیل تجارت بین دو کشور را تسهیل می‌کند .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، محمدرضا نصرت نظامی در واکنش به نامه رئیس اخیر هیات مدیره انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و حاشیه‌سازی‌های مستمر وی ...

    |

    نظرات کاربران