در حال بارگذاری ...
  • امضا تفاهم نامه سرمایه گذاری میان شرکت راه آهن و تاید واتر خاورمیانه

    دو طرف در این تفاهم نامه بر توسعه همکاری های ریلی در زمینه حمل و نقل غلات از بنادر یاد شده به مرکز لجستیک آپرین و احداث و بهره برداری از شبکه خطوط فرعی ریلی در اسلکه های بندرامام و شهید رجایی و حمل مستقیم غلات از کشتی به قطار توافق کردند .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، تفاهم نامه سرمایه گذاری ۱۶۰۰ میلیارد تومانی بین شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و شرکت تایدواتر خاورمیانه برای خرید ناوگان ریلی و ساخت ترمینال غلات برای حمل کالاهای اساسی از بنادر امام ( ره) و شهید رجایی به مرکز لجستیک آپرین به امضا رسید .

    در این تفاهم نامه که توسط «سعید رسولی» معاون وزیر راه وشهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران و «حسین زارعی» مدیرعامل شرکت تایدواتر خاورمیانه به امضا رسید ، شرکت راه آهن برای خرید ۶۰۰ دستگاه واگن باری فله و کانتینربر از این سرمایه گذاری حمایت می کند .

    دو طرف در این تفاهم نامه بر توسعه همکاری های ریلی در زمینه حمل ونقل غلات از بنادر یاد شده به مرکز لجستیک آپرین و احداث و بهره برداری از شبکه خطوط فرعی ریلی در اسلکه های بندر امام و شهیدرجایی و حمل مستقیم غلات از کشتی به قطار توافق کردند .

    هدف از امضای این تفاهم نامه و انجام سرمایه‌گذاری ها در این بخش ، تسهیل بیشتر حمل مستقیم و منظم کالاهای اساسی از بنادر امام (ره) و شهید رجایی از طریق شبکه ریلی به مقاصد داخلی در راستای افزایش سهم حمل ونقل ریلی در جابجایی بار در کشور است .

    این تفاهم نامه در اجرای بندهای ۲۴ و۲۵ سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه "ابلاغی مقام معظم رهبری" در خصوص اولویت توسعه حمل ونقل ریلی و ایجاد مزیت رقابتی در این بخش با مشارکت بخش خصوصی به امضا رسید.

    افزایش سهم راه‌آهن در جابجایی بار، حفظ محیط زیست ، کاهش مصرف سوخت و آلاینده ها ، کاهش آمار تصادفات رانندگی ، تشویق بخش خصوصی به انجام سرمایه‌گذاری و نوسازی ناوگان ریلی باری در گردش ، اجرای مصوبات ستاد مراکز لجستیک کشور ، حمایت بیشتر از توسعه ترانزیت ریلی کالا و اتصال شبکه ریلی به مراکز بزرگ اقتصادی ، تجاری و صنعتی در مبادی ورودی و خروجی در کریدور شمال - جنوب از مهمترین مزیت های امضای این تفاهم نامه بین شرکت راه آهن و شرکت تایدواتر خاورمیانه است .

    در این تفاهم نامه راه آهن جمهوری اسلامی ایران متعهد شده است که نسبت به صدور مجوزهای مورد نیاز سرمایه گذاری طبق ضوابط و مقررات و اختیارات قانونی و جانمایی اراضی مورد نظر در مرکز لجستیک آپرین و تحویل اراضی به سرمایه‌گذار برای آغازاجرای پروژه‌های یادشده اقدامات لازم را به عمل آورد .

    همکاری لازم با سازمان بنادرودریانوردی به منظور اخذ مجوزهای قانونی جهت اتصال خطوط ریلی اسکله‌های بنادرامام خمینی (ره) و شهیدرجایی به شبکه منظور افزایش تردد قطارهای برنامه‌ای و انجام اقدامات مورد نیاز به منظور استفاده سرمایه ‌گذار از تسهیلات مالی موضوع ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید و برخورداری سرمایه گذار از مزایای تبصره یک ماده ۶۶ قانون مبنی بر دسترسی آزاد به شبکه ریلی کشور ازدیگر توافقات دو طرف در اجرای این تفام نامه است .




    مطالب مرتبط

    شکستن رکورد تاریخی حمل مسافر ریلی در هر دو سال گذشته اتفاق افتاد که امیدواریم این روند ادامه پیدا کرده و سال ۱۴۰۳ نیز رکورد جدید در این زمینه به ثبت برسد . البته همانطور که شاخص های حمل و نقل برای ما مهم است ، در سال ۱۴۰۳ باید علاوه بر افزایش کمیت واگن‌های مسافری به افزایش کیفیت ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، محمدرضا نصرت نظامی در واکنش به نامه رئیس اخیر هیات مدیره انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و حاشیه‌سازی‌های مستمر وی ...

    |

    بر اساس حکم قطعی دادگاه تجدید نظر که پس از دو سال از بازداشت و بازجویی اولیه صادر شده است ، مدیر رشوه گیرنده به انفصال دائم از خدمات دولتی ، رد مال ، جزای نقدی و زندان محکوم شده است . همچنین شرکت راه آهن علاوه بر پیگیری و برخورد با خاطیان ، با اجرای برنامه انضباط مالی و استفاده از ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، به اطلاع هموطنان گرامی می رساند ، طبق قوانین و مقررات ، کلیه مسافران قطار باید برای سوار شدن دارای بلیط مطابق با نام و نام ...

    |

    شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران دخل و تصرفی در صدور بارنامه ندارد و این موضوع به اطلاع شرکت های ریلی رسیده است .

    |

    نظرات کاربران