در حال بارگذاری ...
  • تعیین تکلیف راه روستایی نیازمند عزم جدی مجلس ، دولت و وزارت راه و شهرسازی

    نیاز است که مجلس در بخش اعتبارات و مجموعه دولت و وزارت راه فکر جدی به حال ساختار راه روستایی کنند .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری تعیین تکلیف راه روستایی را نیازمند عزم جدی مجلس ، دولت و وزارت راه و شهرسازی دانست .

    حسینعلی مقصودی در جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان که با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی برگزار شد ، با اشاره به این مطلب گفت : راه روستایی ابتدا به صورت معاونت در راه و ترابری سابق و بعد از آن به شرکت ساخت و توسعه راه ها و در نهایت سال ۹۷ به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای واگذار شد و این سرگردانی برای استان هایی مثل چهارمحال و بختیاری با وجود ۶۰۰ کیلومتر راه روستایی خاکی و شوسه و دارای اقلیم کوهستانی و سرد بسیارنگران کنئده است .

    وی علت اصلی واگذاری به اداره کل راهداری استان ها را ، استفاده از دستگاه ها و ماشین آلات راهداری جهت انجام بخشی از پروژه های راه روستایی به صورت امانی عنوان کرد و افزود : به علت کمبود اعتبارات راهداری و هزینه بالای ساخت و نگهداری راه های مذکور و نیز فرسودگی ماشین آلات ، عملا این طرح هنوز امکان پذیر نشده و این سرگردانی همچنان دچار راه روستایی است .

    رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان اضافه کرد : نیاز است که مجلس در بخش اعتبارات و مجموعه دولت و وزارت راه فکر جدی به حال ساختار راه روستایی کنند .

    مقصودی در ادامه خواستار تعیین تکلیف آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک مبنی بر دولتی بودن و یا واگذاری به بخش خصوصی گردید . همچنین وی به اهمیت آموزش تخصصی ضمن خدمت کارشناسان فنی راه و شهرسازی اشاره و توجه ویژه وزارتخانه به این موضوع را یادآور شد .




    مطالب مرتبط

    راه روستایی ایمن ، عامل موثر در کاهش مهاجرت روستاییان

    راه روستایی ایمن ، عامل موثر در کاهش مهاجرت روستاییان

    مازندران با توجه به نوع اقلیم و شرایط توپوگرافی و به تبع تنوع فرآورده‌های کشاورزی ، مسئله راه‌های مناسب روستایی به منظور حمل ونقل هرچه سریع‌تر ، آسان‌تر و در عین حال ارزان‌ترین فرآورده‌ها به بازار مصرف یکی از اصلی ترین دغدغه‌های ذهنی مسئولان استان و این اداره کل است .

    |

    عبور پروژه کریدور بزرگراه جنوب کشور از داخل دریا در محور بندر خمیر - بندر لنگه

    عبور پروژه کریدور بزرگراه جنوب کشور از داخل دریا در محور بندر خمیر - بندر لنگه

    نوار ساحلی بزرگراهی جنوب کشور به طول ۱۸۵۰ کیلومتر است که ۱۰۵۴ کیلومتر آن به بهره برداری رسیده است و از این میزان ۲۵۰ کیلومتر به صورت بهسازی محور موجود و مابقی احداث باند دوم است و ۶۵۶ کیلومتر در حال اجرا و ۱۴۰ کیلومتر در دست مطالعه و مناقصه قرار دارد .

    |

    نظرات کاربران