در حال بارگذاری ...

بهره برداری از باند دوم محور زواره - اردستان تا سال ۱۴۰۰ در صورت تامین اعتبار

جهت تکمیل و بهره‌برداری از باند دوم این محور ۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که با توجه به سفر اخیر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به استان اصفهان ، دستور تخصیص اعتبار این پروژه صادر شد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اصفهان گفت : باند دوم محور زواره - اردستان در صورت تامین اعتبار تا سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد .

بهزاد شاهسوندی در خصوص محور زواره - اردستان اظهار کرد : با توجه به بار ترافیکی سنگین و تصادفات رخ‌به‌رخ در این محور عملیات اجرایی باند دوم محور زواره - اردستان از سال ۱۳۹۳ در دستور کار این اداره کل قرار گرفت . طول کل این محور ۹.۵ کیلومتر است که توسط سه پیمانکار اقدام شده و قرارداد پیمانکار فعلی حدود ۴.۵ کیلومتر باقیمانده را در بر می‌گیرد . 

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه این پروژه ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد اذعان داشت : جهت تکمیل و بهره‌برداری از باند دوم این محور ۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که با توجه به سفر اخیر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به استان اصفهان ، دستور تخصیص اعتبار این پروژه صادر شد . پروژه باند دوم محور زواره - اردستان یکی از پروژه‌های شاخص و اولویت‌دار این اداره کل محسوب می‌شود که به لطف خدا در صورت تامین اعتبار تا سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد .   

شاهسوندی در خصوص مشخصات فنی این پروژه گفت : باند دوم محور زواره - اردستان مجموعاً ۲۱ پل از نوع "دالی و لوله ای" در ارتفاع یک الی سه متری دارد که تا کنون ۱۲ دستگاه آبرو تکمیل شده است . بهره‌برداری از این محور نقش مهمی در کاهش تصادفات رانندگی و تلفات ناشی از آن خواهد داشت و ضمن حذف تصادفات رخ‌به‌رخ، احتمال وقوع سوانح رانندگی به حداقل خواهد رسید . 




مطالب مرتبط

تاکنون ۲۵۰ میلیارد ریال برای اجرا این پروژه هزینه شده است و برای اتمام پروژه به مبلغ ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است .

|

مبلغ پیمان پروژه «احداث باند دوم اصفهان - اردستان و کمربندی کمشچه» ۱۵۰ میلیارد ریال بوده و تاکنون ۱۵۴ میلیارد ریال برای اجرا هزینه شده‌ است همچنین برای اتمام پروژه به مبلغ یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است .

|

۹۵ هزار متر مکعب خاکریزی و ۵ هزار و ۳۰۰ متر مکعب خاکبرداری می بایست برای پروژه فوق اجرا شود که در حال حاضر ۶۳ هزار و ۸۰۰ متر مکعب خاکریزی و چهار هزار متر مکعب خاکبرداری اجرا شده است .

|

استان اصفهان ارتباط دهنده کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور است که با ۹ استان کشور همجوار بوده و از این رو موضوع ترافیک، حوادث ناشی از آن و عبور و مرور خودروها از محورهای مواصلاتی بسیار حائز اهمیت است .

|

در ایام طرح نوروزی امسال و در راستای اطلاع رسانی مطلوب خدمات سفر ، آگاه سازی مردم و مسافران از وضعیت آب و هوایی استان اصفهان و هشدارهای هواشناسی برنامه ریزی لازم به عمل آمد و پدیده‌های جوی در طی ۲۴ ساعت رصد و پایش و اطلاع رسانی دقیق و به‌هنگام انجام شد .

|

نظرات کاربران