در حال بارگذاری ...

پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی پروژه احداث اسکله هزار تنی بندر اروندکنار

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت : احداث اسکله هزار تنی بندر اروندکنار که به طول ۱۲۰ متر است بیش از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است .

عادل دریس لایروبی نشدن اروند رود به ویژه بخش دهانه آن را از عمده ترین چالش های پیش روی بنادر آبادان ، چویبده و اروندکنار عنوان کرد و ضمن تأکید بر لزوم لایروبی این آبراه خواستار همکاری و مشارکت طرف عراقی حسب معاهدات بین المللی شد .

وی ، بنادر حاشیه اروند را مراکزی برای اشتغال و کسب و کار محلی توصیف کرد که در صورت رفع معضل لایروبی آن ها ، ظرفیت های بازرگانی  در این بنادر  بیش از گذشته فعال و شکوفا خواهد شد .

وی با اشاره به پیشرفت ۴۰ درصدی احداث اسکله هزار تنی بندر اروندکنار که به طول ۱۲۰ متر ، روند توسعه زیرساخت ها را در بنادر آبادان و چویبده به لحاظ احداث انبارهای ۲ هزار متر مربعی را مطلوب ارزیابی کرده و گفت : این اداره کل با استفاده از اعتبارات سازمان بنادر و دریانوردی زیرساخت های قابل توجهی در بنادر حاشیه اروند ایجاد کرده است که برای بهره برداری بهینه از آنان می باید رویه های تجاری تقویت شود .

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان همچنین خروج بندر آبادان از انسداد محیطی ، تأمین ایمنی کانال دسترسی در اروندرود به مساحت ۶ هزار متر ، تلاش برای تسهیل در فرآیند مبادلات ارزی با همکاری ارگان های مربوطه و تکمیل راه ارتباطی بین بنادر ارروند را از اهم این اقدامات عنوان کرد .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، عملیات اجرای شبکه برق فشار متوسط و روشنایی جاده کمربندی بندر امام خمینی(ره) به آبادان با هدف کاهش تصادفات و رعایت الزامات و ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان اعلام کرد : مجموع تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در منطقه ویژه اقتصادی ...

|

در سال گذشته اخذ مجوز انعقاد قرارداد به ارزش ۷۰ هزار و ۴۰۴ میلیارد ریال و انعقاد تفاهم‌نامه‌های سرمایه‌گذاری با شرکت‌های بخش خصوصی به ارزش ۳۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در بندر امام خمینی(ره) انجام شد .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به انجام بیش از سه میلیون و ۸۱۴ هزار متر مکعب حجم لایروبی طی ...

|

عملیات حفاری در محورهای اصلی و تثبیت بستر آن با مصالح از جمله اقدامات مهم در مراحل اجرایی این پروژه است .

|

نظرات کاربران