در حال بارگذاری ...
  • پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی پروژه احداث اسکله هزار تنی بندر اروندکنار

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت : احداث اسکله هزار تنی بندر اروندکنار که به طول ۱۲۰ متر است بیش از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است .

    عادل دریس لایروبی نشدن اروند رود به ویژه بخش دهانه آن را از عمده ترین چالش های پیش روی بنادر آبادان ، چویبده و اروندکنار عنوان کرد و ضمن تأکید بر لزوم لایروبی این آبراه خواستار همکاری و مشارکت طرف عراقی حسب معاهدات بین المللی شد .

    وی ، بنادر حاشیه اروند را مراکزی برای اشتغال و کسب و کار محلی توصیف کرد که در صورت رفع معضل لایروبی آن ها ، ظرفیت های بازرگانی  در این بنادر  بیش از گذشته فعال و شکوفا خواهد شد .

    وی با اشاره به پیشرفت ۴۰ درصدی احداث اسکله هزار تنی بندر اروندکنار که به طول ۱۲۰ متر ، روند توسعه زیرساخت ها را در بنادر آبادان و چویبده به لحاظ احداث انبارهای ۲ هزار متر مربعی را مطلوب ارزیابی کرده و گفت : این اداره کل با استفاده از اعتبارات سازمان بنادر و دریانوردی زیرساخت های قابل توجهی در بنادر حاشیه اروند ایجاد کرده است که برای بهره برداری بهینه از آنان می باید رویه های تجاری تقویت شود .

    مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان همچنین خروج بندر آبادان از انسداد محیطی ، تأمین ایمنی کانال دسترسی در اروندرود به مساحت ۶ هزار متر ، تلاش برای تسهیل در فرآیند مبادلات ارزی با همکاری ارگان های مربوطه و تکمیل راه ارتباطی بین بنادر ارروند را از اهم این اقدامات عنوان کرد .




    مطالب مرتبط

    تطبیق با تقاضای روز کشتیرانی جهان در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی

    تطبیق با تقاضای روز کشتیرانی جهان در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی

    با توجه به ظرفیت های داخلی نیازهای خود را در داخل کشور تولید کردیم و سازمان بنادر و دریانوردی در بخش ناوگان عملیاتی و تجهیزات مورد نیاز به توان داخلی تکیه کرد و خوشبختانه توانست پاسخ خوبی دریافت کند و باید بگوییم  این میزان اتکا به توان داخلی در تاریخ فعالیت سازمان بنادر و ...

    |

    رونمایی از کتاب اطلس تاریخ بنادر و دریانوردی ایران در مراسم روز جهانی دریانوردی

    رونمایی از کتاب اطلس تاریخ بنادر و دریانوردی ایران در مراسم روز جهانی دریانوردی

    برای نخستین بار در ایران موضوع «بنادر و دریانوردی» در یکصد سال اخیر با بهره‌گیری از اسناد آرشیوی داخلی و خارجی معرفی و دوره بندی و مهمترین ویژگی‌های اجتماعی آن شناسایی شده و راهکارهایی برای توسعه آینده بنادر بر اساس نظریه « دالان های طبیعی زاگرس» ارائه شده است .

    |

    نظرات کاربران