در حال بارگذاری ...

برگزاری دومین وبینار آموزشی 2020 SNOWTAM

در این وبینار مطالبی در خصوص تغییرات عمده در هریک از حوزه‌های قانون گذاری و نحوه اجرای الزامات ایکائو ، دریافت گزارش جهت صدور اطلاعیه هوانوردی ، نحوه گزارش‌دهی توسط بخش‌های مختلف کنترل ترافیک هوایی و اعمال این تغییرات در عملیات شرکت های هواپیمایی با رعایت الزامات جدید ارایه شد که با استقبال گسترده متخصصان صنعت هوانوردی از فرودگاه‌های کشور ، کنترلرهای مراقبت پرواز و شرکت های هواپیمایی همراه شد .

به گزارش پرتال حمل و نقل‌ ، دومین وبینار آموزشی در حوزه فرمت جهانی گزارش دهی سطح باند در شرایط برف و باران با هدف ارتقای سطح ایمنی پروازها ۲۲ تیر ماه برگزار می شود .

این وبینار آموزشی با ارایه مطلب توسط عباس نیکنژاد ، مسئول ATM دفتر منطقه ای اروپا برپا می شود .

بر این اساس هفته گذشته نیز نخستین وبینار در این زمینه با همکاری مشترک دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری ، اداره کل کنترل ترافیک هوایی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در راستای پیاده سازی طرح جدید ایکائو با عنوان GRF (فرمت جهانی گزارش دهی سطح باند در شرایط برف و باران) با هدف تهیه و تولید SNOWTAM2020 با شیوه نوین و هماهنگ جهانی و همچنین ارزیابی شرایط سطح باند فرودگاه و تهیه گزارش های لازم برای ارتقای سطح ایمنی پروازها برگزار شد .

در این وبینار مطالبی در خصوص تغییرات عمده در هریک از حوزه‌های قانون گذاری و نحوه اجرای الزامات ایکائو ، دریافت گزارش جهت صدور اطلاعیه هوانوردی ، نحوه گزارش‌دهی توسط بخش‌های مختلف کنترل ترافیک هوایی و اعمال این تغییرات در عملیات شرکت های هواپیمایی با رعایت الزامات جدید ارایه شد که با استقبال گسترده متخصصان صنعت هوانوردی از فرودگاه‌های کشور ، کنترلرهای مراقبت پرواز و شرکت های هواپیمایی همراه  شد .

برای اجرای این مهم در صنعت هوانوردی کشور و اجرای تعهدات بین المللی ، کارگروه مشترک اجرایی متشکل از تمام بخش های قانونگذاری ، تولیدکنندگان اولیه داده‌های هوانوردی ، ارایه دهندگان اطلاعیه‌های هوانوردی و گزارش های مربوط و نیز نمایندگان شرکت هواپیمایی تشکیل شده است .

این کارگروه تلاش دارد با ایجاد بستر و زیرساخت‌های لازم جهت دریافت گزارش‌های ارزیابی سطح باند و تهیه SNOWTAM  جدید با توانمندی متخصصان داخلی کشور و انجام آموزش های لازم و آگاهی رسانی به تمام ذینفعان و بخش های تاثیرپذیر از جمله فرودگاه ها‏، واحد صدور اطلاعیه‌های هوانوردی (AIS) و شرکت‌های هواپیمایی و غیره به اجرای طرح پیشنهادی ایکائو اقدام کند .




مطالب مرتبط

در سند مذکور حق بهره برداری از آزادی پنجم و هفتم در حوزه حمل و نقل بار برای دو طرف ایرانی و عمانی مورد توافق قرار گرفت .

|

در حال حاضر با در نظر گرفتن وضعیت جاری و حجم ترافیک هوایی و نیز تعداد فرودگاه‌های کشور ، حداقل نیاز به ۲۴۸ کنترلر جدید و جهت اجرای قوانین ملی و بر اساس استانداردهای سازمان هواپیمایی کشوری (ATCO) و انجام آن نیاز به ۳۰۰ کنترلر جدید است که با توجه به میانگین سنی کنترلرهای ترافیک ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، کاپیتان محمدی بخش درباره احتمال پرواز شرکت‌های هواپیمایی خارجی در ایران گفت : بر اساس قوانین ایکائو ، آزادی‌های مختلف ...

|

زیرساخت فرودگاه‌های کشور به اندازه‌ای است که اگر تعداد پروازها به ۱۵ تا ۲۰ برابر افزایش یابد ، مشکلی بابت ارائه خدمات فرودگاهی به پروازها وجود ندارد ؛ مگر در شرایط خاص مانند فرودگاه سیرجان که به دلیل انجام عملیات بهسازی روکش باند ، پروازهای آن بسته شده است.

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس در آیین اعطای گواهینامه فرودگاهی فرودگاه بین‌المللی شیراز گفت : در یک و سال و نیم اخیر ، ...

|

نظرات کاربران