در حال بارگذاری ...
  • سهم ۱۲ درصدی استان آذربایجان شرقی از آزادراه‌های کشور

    هم اکنون هزار و ۶۵ کیلومتر برنامه آزادراهی در استان آذربایجان شرقی وجود دارد که از این میزان ۲۸۵ کیلومتر آزادراه در حال بهره‌برداری است و ۴۳۶ کیلومتر نیز در حال احداث است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی گفت : هم اکنون هزار و ۶۵ کیلومتر برنامه آزادراهی در این استان وجود دارد بر لزوم حرکت به سمت احداث آزادراه‌های مشارکتی در این استان تاکید کرد .

    ابوالقاسم سلطانی در جلسه کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل استان اظهار داشت : با توجه به کمبود منابع و نبود اعتبارات دولتی برای احداث آزادراه‌ها باید به سمت احداث آزادراه‌های مشارکتی حرکت کرد .

    وی با بیان اینکه سهم استان از آزادراه‌های کشور ۱۲ درصد است ، افزود : آزادراه بهترین و ایمن‌ترین بستر برای حمل و نقل جاده‌ای بوده و توسعه آنها نقش بسزایی در کاهش آمار تصادفات ایفا می‌کند . هم اکنون هزار و ۶۵ کیلومتر برنامه آزادراهی در استان آذربایجان شرقی وجود دارد که از این میزان ۲۸۵ کیلومتر آزادراه در حال بهره‌برداری است و ۴۳۶ کیلومتر نیز در حال احداث است .

    وی گفت : در سال‌جاری نیز مطالعات امکان‌سنجی احداث ۲۵۴ کیلومتر آزادراه در مسیرهای مختلف استان در حال انجام است .

    سلطانی با اشاره به وجود ۸۵۰ کیلومتر بزرگراه در سطح استان ادامه داد : از این میزان ۵۷۰ کیلومتر در حال استفاده و تبدیل ۲۸۰ کیلومتر راه دو خطه به چهار خطه نیز در حال انجام است . تبدیل راه‌های دو خطه به چهار خطه و جداسازی راه‌های رفت و برگشت از همدیگر ۷۰ تا ۸۰ درصد در کاهش آمار تصادفات جاده‌ای نقش ایفا می‌کند .




    مطالب مرتبط

    در اجرای پروژه‌های راهسازی رعایت استاندارد مورد تاکید است . باید اجرای پروژه‌ها را به پیمانکاران با تجربه و قوی بسپاریم تا متحمل هزینه‌های سنگینی برای بهسازی مجدد نشویم .

    |

    ارتقا فرهنگ ترافیک در کاهش تصادفات جاده‌ای بسیار مؤثر است و با راهکارهای مختلف می‌توان سطح آگاهی کاربران جاده‌ای را افزایش داد .

    |

    از ۱۸ درصد از مجموع قربانیان سوانح ترافیکی ، افراد زیر ۱۸ سال هستند که امیدهای آینده جامعه را تشکیل می دهند ، ۴۴ درصد از جان‌باختگان اینگونه حوادث در شهر تهران را موتور سواران و ۴۱ درصد عابران پیاده شامل می‌شود که نشان از عدم موفقیت در برقراری و حاکم‌کردن مسئولیت اجتماعی و ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت : محل توقف ناوگان حمل و نقل سوخت و مواد خطرناک در طول مسیر و ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس مرکز تدوین مقررات ، ایمنی حمل و نقل ، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی گفت : با مناسب سازی فرآیند علل ...

    |

    نظرات کاربران