در حال بارگذاری ...

احتمال منتفی‌شدن از سرگیری پرواز تهران - استانبول با توجه به شیوع دوباره کرونا

بر اساس اعلام وزرای خارجه ایران و ترکیه ، قرار بود تا اول آگوست (۱۱ مرداد) پروازهای برنامه‌ای تهران - استانبول از سر گرفته شود ؛ اما با توجه به روند تشدید کرونا و افزایش تعداد مبتلایان ، هنوز هم امکان دارد این تاریخ تغییر کند .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از احتمال منتفی‌شدن از سرگیری پروازهای تهران - استانبول با توجه به شیوع دوباره کرونا در کشور خبر داد .

مقصود اسعدی سامانی درباره از سرگیری پروازهای خارجی در شرایط تشدید شیوع کرونا در ایران و دیگر کشورها با بیان اینکه احتمال وقوع این اتفاق ، بسیار ضعیف است ، افزود : در حال حاضر پروازهای خارجی ایرلاین‌های ایرانی شامل دو پرواز در هفته به پاریس، دو پرواز هفتگی به آمستردام، ۳ پرواز به لندن ، یک پرواز به منچستر ، یک پرواز به بانکوک (تایلند) و یک پرواز هم به کوالالامپور انجام می‌شود .

وی درباره پروازهای استانبول گفت : در حال حاضر به صورت موردی پرواز به استانبول انجام می‌شود و اتباع ترکیه که در ایران هستند ، می‌توانند با این پروازها به کشور خود بازگردند و از آن طرف هم ایرانیان مقیم ترکیه را به تهران منتقل کنند .

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی تصریح کرد : بر اساس اعلام وزرای خارجه ایران و ترکیه ، قرار بود تا اول آگوست (۱۱ مرداد) پروازهای برنامه‌ای تهران - استانبول از سر گرفته شود ؛ اما با توجه به روند تشدید کرونا و افزایش تعداد مبتلایان ، هنوز هم امکان دارد این تاریخ تغییر کند . وزارت بهداشت هم باید پروتکل‌های بهداشتی سفر ایرانیان به سایر کشورها و یا اتباع دیگر کشورها به ایران را به سازمان هواپیمایی کشوری ابلاغ کند تا شرکت‌های هواپیمایی از نظر وزارت بهداشت درباره نحوه برخورد و مقابله با شیوع کرونا در کشورهای مختلف ، مطلع شوند .

اسعدی سامانی یادآور شد : سازمان هواپیمایی کشوری در این زمینه مکاتباتی با وزارت بهداشت انجام داده و قرار است این وزارتخانه در این خصوص اطلاع رسانی کند .

وی درباره الزامی شدن استفاده از ماسک در حمل و نقل هوایی تأکید کرد : تا پیش از این ، زدن ماسک در هواپیما اجباری بود و مهمانداران هر پرواز میان مسافران ، ماسک ، دستکش و پَدهای الکلی توزیع می‌کردند ؛ اما از هم اکنون با توجه به ابلاغی که صورت گرفته ، مسافر به محض ورود به فرودگاه باید ماسک بر صورت داشته باشد .




نظرات کاربران