در حال بارگذاری ...

تعمیر سیستم هیدرولیک جرثقیل ساحلی در بندر امام خمینی (ره) توسط مهندسان داخلی

کاهش توقفات اضطراری حین عملیات ، ارتقا رضایت صاحبان کالا به لحاظ انجام عملیات بدون توقف ، کاهش هزینه‌ها به همراه افزایش بهره‌وری و بازگرداندن تجهیز به نرم کارخانه‌ای از جمله مزیت های این تعمیرات است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت : با اتکاء بر توان و تخصص کارشناسان داخلی در حفظ آماده به‌کاری تجهیزات استراتژیک تخلیه و بارگیری مجتمع بندری امام خمینی(ره) سیستم هیدرولیک یک دستگاه جرثقیل عظیم الجثه ۱۴۰ تنی تحت تعمیرات اساسی قرار گرفته که این اقدام ۷۰ میلیارد ریال صرفه جویی به دنبال داشت .

عادل دریس درباره تعمیر سیستم هیدرولیک جرثقیل ساحلی ، بیان داشت : با اعتماد و توجه به توان فنی متخصصان داخلی ، سیستم هیدرولیک این تجهیز پیشرفته و پرقدرت تخلیه و بارگیری به طور کامل تحت تعمیرات اساسی قرار گرفته و پس از گذراندن آزمایش‌ها و کنترل‌های کیفی نهایی ، راه‌اندازی و وارد چرخه‌ی عملیات و بهره‌برداری شد .

وی افزود : به دنبال موفقیت آمیز بودن این پروژه که برای نخستین بار در بندر امام خمینی (ره) انجام شده است ، علاوه بر اینکه از خروج ارز از کشور برای انجام تعمیرات فنی جلوگیری به عمل آمد ، زمینه لازم برای تداوم عملیات های تعمیرات اساسی برای هفت دستگاه دیگر با اتکا بر توان و تخصص بومی نیز فراهم شد .

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان درباره ویژگی‌های حاصل از انجام این تعمیرات ، گفت : کاهش توقفات اضطراری حین عملیات ، ارتقا رضایت صاحبان کالا به لحاظ انجام عملیات بدون توقف ، کاهش هزینه‌ها به همراه افزایش بهره‌وری و بازگرداندن تجهیز به نرم کارخانه‌ای از جمله مزیت های این تعمیرات است .

یادآور می شود ، ارتقای شاخص آماده به کاری تجهیزات تخلیه و بارگیری در راستای افزایش حجم تخلیه و جابجایی کالاهای  اساسی و ضروری مورد نیاز کشور به صورت مستمر دنبال می شود .




مطالب مرتبط

۲۳۷ شرکت بخش خصوصی با برخورداری از ۱۱۵۶۰ نفر نیروی انسانی در بخش‌های مختلف منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) فعالیت می‌نماید که با اهتمام و تشریک مساعی شرکت‌های فعال بخش خصوصی در سال ۱۴۰۲ تعهد اشتغال ۷۰۰ نفر به صورت کامل محقق شده است .

|

بیش از ۱۰ میلیون و ۷۰۸ هزار تن از کالاهای اساسی تخلیه شده در این بندر بزرگ تجاری از طریق ناوگان جاده‌ای و بیش از یک میلیون و ۱۳۰ هزار تن نیز به وسیله واگن با بهره‌گیری از مزیت اتصال این بندر به شبکه راه آهن سراسری ارسال شده است .

|

بیش از ۷۰ درصد واردات کالاهای اساسی کشور از منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) انجام می‌شود ؛ همچنین ۹۰ درصد واردات برخی اقلام اساسی از طریق این بندر انجام می‌شود که در تامین امنیت غذایی کشور تاثیر مستقیمی دارد .

|

ترانزیت کالاها از طریق این بندر از ۹۵۰ هزار و ۵۲۶ تن در سال ۱۴۰۱ به بیش از سه میلیون و ۳۶۷ هزار تن در ۱۱ ماهه سال جاری رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ، ۲۵۴ درصد رشد یافت .

|

یکی از برنامه‌ها در بندر امام خمینی(ره) ایجاد یک شهر لجستیکی کشور است ؛ از این رو لازم است نقش بندر امام خمینی (ره) از عملیات تخلیه و بارگیری کالاها فراتر رفته و با افزایش فعالیت‌های تولیدی و دارای ارزش افزوده به سمت بنادر نسل سوم و چهارم حرکت کند .

|

نظرات کاربران