در حال بارگذاری ...

اجرای عملیات احداث باند دوم دامنه محور خوانسار – گلپایگان – خمین

۱۱۰ کیلومتر از این محور در حوزه راه های استان اصفهان واقع شده و این اداره کل با نگاهی ویژه به منظور ارتقاء سطح کیفی ، حذف نقاط حادثه خیز و تصادفات رخ به رخ ، چهارخطه نمودن مسیر را در دستور کار قرار داده است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان تکمیل باند دوم دامنه – خوانسار – گلپایگان – خمین را یکی از اولویت های راهسازی این اداره کل عنوان کرد و گفت : این محور یکی از جاده های ترانزیتی و بین استانی محسوب می شود که احداث آن به منظور جلوگیری از تصادفات رخ به رخ و حذف نقاط پرتصادف همواره مدنظر بوده است .

علیرضا قاری قرآن با بیان اینکه محور دامنه – خوانسار – گلپایگان – خمین ، به طول تقریبی ۱۴۰ کیلومتر به عنوان یکی از اصلی ترین راه های مواصلاتی و شریانی استان اصفهان با استان های غربی و شمالی کشور محسوب می شود اذعان داشت : ۱۱۰ کیلومتر از این محور در حوزه راه های استان اصفهان واقع شده و این اداره کل با نگاهی ویژه به منظور ارتقاء سطح کیفی ، حذف نقاط حادثه خیز و تصادفات رخ به رخ ، چهارخطه نمودن مسیر را در دستور کار قرار داده است .  

وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی ۳۳  کیلومتر از این مسیر در سال ۱۳۹۵ آغاز گردیده ، تشریح کرد : ۲۲ کیلومتر آن حدفاصل دامنه تا ورودی شهر خوانسار ، ۶ کیلومتر حدفاصل خوانسار تا گلپایگان و ۵ کیلومتر محدوده گلپایگان - خمین می باشد ، که مورد بهره برداری قرار گرفته و بصورت ۴ خطه ترافیک عبوری جداشده است .  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص مسیر در حال تکمیل عنوان کرد : ۵ کیلومتر در محدوده کمربندی وانشان ، ۴ کیلومتر (کمربندی سعید آباد در دو باند رفت و برگشت) و ۱۳ کیلومتر کمربندی خوانسار در حال اجرا و تکمیل می باشد که با توجه به واقع شدن مسیر در منطقه کوهستانی خوانسار ، حجم عملیات اجرایی آن قابل توجه است .  

وی ابراز امیدواری کرد که با تامین اعتبار به‌موقع ، پروژه در زمان کمتری تکمیل شود و جهت استفاده هموطنان گرامی مورد بهره برداری قرار گیرد . با احداث باند دوم این محور ، چهار خطه کردن مسیر و جدا سازی ترافیکی ، کلیه تصادفات رخ به رخ حذف می شود همچنین با اصلاح شعاع قوس ها و پلان هندسی مسیر، دیگر در این محورشاهد حوادث ناگوار و اتفاقات تلخ نخواهیم بود . 




مطالب مرتبط

مبلغ پیمان پروژه «احداث باند دوم اصفهان - اردستان و کمربندی کمشچه» ۱۵۰ میلیارد ریال بوده و تاکنون ۱۵۴ میلیارد ریال برای اجرا هزینه شده‌ است همچنین برای اتمام پروژه به مبلغ یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است .

|

۹۵ هزار متر مکعب خاکریزی و ۵ هزار و ۳۰۰ متر مکعب خاکبرداری می بایست برای پروژه فوق اجرا شود که در حال حاضر ۶۳ هزار و ۸۰۰ متر مکعب خاکریزی و چهار هزار متر مکعب خاکبرداری اجرا شده است .

|

استان اصفهان ارتباط دهنده کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور است که با ۹ استان کشور همجوار بوده و از این رو موضوع ترافیک، حوادث ناشی از آن و عبور و مرور خودروها از محورهای مواصلاتی بسیار حائز اهمیت است .

|

در ایام طرح نوروزی امسال و در راستای اطلاع رسانی مطلوب خدمات سفر ، آگاه سازی مردم و مسافران از وضعیت آب و هوایی استان اصفهان و هشدارهای هواشناسی برنامه ریزی لازم به عمل آمد و پدیده‌های جوی در طی ۲۴ ساعت رصد و پایش و اطلاع رسانی دقیق و به‌هنگام انجام شد .

|

یکی از اصلی‌ترین موضوعات در سهم جاده در میزان تصادفات ، نقاط پرحادثه است که در آخرین جلسه‌ای که با پلیس داشتیم ۸۸۷ نقطه حادثه خیز شناسایی شد و قرار بر این بود که سال ۱۴۰۲ حدود ۴۰۰ نقطه را مرتفع کنیم و مابقی تا پایان دولت رفع خواهد شد .

|

نظرات کاربران