در حال بارگذاری ...
  • اجرای عملیات احداث باند دوم دامنه محور خوانسار – گلپایگان – خمین

    ۱۱۰ کیلومتر از این محور در حوزه راه های استان اصفهان واقع شده و این اداره کل با نگاهی ویژه به منظور ارتقاء سطح کیفی ، حذف نقاط حادثه خیز و تصادفات رخ به رخ ، چهارخطه نمودن مسیر را در دستور کار قرار داده است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان تکمیل باند دوم دامنه – خوانسار – گلپایگان – خمین را یکی از اولویت های راهسازی این اداره کل عنوان کرد و گفت : این محور یکی از جاده های ترانزیتی و بین استانی محسوب می شود که احداث آن به منظور جلوگیری از تصادفات رخ به رخ و حذف نقاط پرتصادف همواره مدنظر بوده است .

    علیرضا قاری قرآن با بیان اینکه محور دامنه – خوانسار – گلپایگان – خمین ، به طول تقریبی ۱۴۰ کیلومتر به عنوان یکی از اصلی ترین راه های مواصلاتی و شریانی استان اصفهان با استان های غربی و شمالی کشور محسوب می شود اذعان داشت : ۱۱۰ کیلومتر از این محور در حوزه راه های استان اصفهان واقع شده و این اداره کل با نگاهی ویژه به منظور ارتقاء سطح کیفی ، حذف نقاط حادثه خیز و تصادفات رخ به رخ ، چهارخطه نمودن مسیر را در دستور کار قرار داده است .  

    وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی ۳۳  کیلومتر از این مسیر در سال ۱۳۹۵ آغاز گردیده ، تشریح کرد : ۲۲ کیلومتر آن حدفاصل دامنه تا ورودی شهر خوانسار ، ۶ کیلومتر حدفاصل خوانسار تا گلپایگان و ۵ کیلومتر محدوده گلپایگان - خمین می باشد ، که مورد بهره برداری قرار گرفته و بصورت ۴ خطه ترافیک عبوری جداشده است .  

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص مسیر در حال تکمیل عنوان کرد : ۵ کیلومتر در محدوده کمربندی وانشان ، ۴ کیلومتر (کمربندی سعید آباد در دو باند رفت و برگشت) و ۱۳ کیلومتر کمربندی خوانسار در حال اجرا و تکمیل می باشد که با توجه به واقع شدن مسیر در منطقه کوهستانی خوانسار ، حجم عملیات اجرایی آن قابل توجه است .  

    وی ابراز امیدواری کرد که با تامین اعتبار به‌موقع ، پروژه در زمان کمتری تکمیل شود و جهت استفاده هموطنان گرامی مورد بهره برداری قرار گیرد . با احداث باند دوم این محور ، چهار خطه کردن مسیر و جدا سازی ترافیکی ، کلیه تصادفات رخ به رخ حذف می شود همچنین با اصلاح شعاع قوس ها و پلان هندسی مسیر، دیگر در این محورشاهد حوادث ناگوار و اتفاقات تلخ نخواهیم بود . 




    مطالب مرتبط

    تاثیر ویژه کنارگذر شرقی اصفهان در توسعه ترانزیت و رشد اقتصاد کشور

    تاثیر ویژه کنارگذر شرقی اصفهان در توسعه ترانزیت و رشد اقتصاد کشور

    با خاتمه جنک تحمیلی و شروع دوره سازندکی کشور ، تردد خودرهای سنگین از داخل محورهای درون شهری و افزایش تصادفات درون شهری نیاز به ایجاد کنارگذر برای شهر اصفهان تشدید شد و در انتهایی سال ۱۳۶۷ مطالعات احداث دو کنارگذر برای کلانشهر اصفهان مصوب شد که علاوه بر تفکیک عبور و مرور ...

    |

    فاز سوم طرح بزرگ و ملی جاده طریق الرضا استان اصفهان در آستانه بهره برداری

    فاز سوم طرح بزرگ و ملی جاده طریق الرضا استان اصفهان در آستانه بهره برداری

    این پروژه دارای چند فاز است که فاز اول و دوم آن در مجموع با هزینه ۱۱۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است و فاز سوم آن که از ایستگاه راه‌آهن تا ابتدای شهرانارک می‌باشد به طول ۴۰ کیلومتر است که از این میزان تا کنون ۳۲ کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده و ۸ کیلومتر باقیمانده نیز ...

    |

    نظرات کاربران