در حال بارگذاری ...

یکسان سازی فرایندهای گزارش دهی و چگونگی استفاده از اطلاعات سطوح پروازی در شرایط نامناسب آب و هوایی

با اجرایی شدن این امر در کشورهای عضو ایکائو از تاریخ پنجم نوامبر ۲۰۲۰ ، تمامی کشورها و فرودگاهها باید از یک قالب یکسان تبعیت کنند .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، سرپرست دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری از برگزاری اولین جلسه آشنایی و پیاده سازی با قالب یکسان گزارش دهی وضعیت سطوح پروازی (Global Reporting Format) و قالب جدید اسنوتام (SNOWTAM) به صورت وبینار توسط کارشناسان این حوزه و به مدیریت سازمان خبر داد .

میثم شاکر اظهار داشت : با توجه به تغییر قوانین و مقررات در حوزه گزارش دهی وضعیت سطوح پروازی ، ایکائو ، از کشورهای عضو خواسته است که این تغییرات را به منظور همسان سازی گزارش دهی استفاده کنند .

وی هدف از این امر را یکسان سازی فرایندهای بررسی گزارش دهی و استفاده از اطلاعات سطوح پروازی در شرایط نامناسب آب و هوایی دانست و گفت : با اجرایی شدن این امر در کشورهای عضو ایکائو از تاریخ پنجم نوامبر ۲۰۲۰ ، تمامی کشورها و فرودگاه ها باید از یک قالب یکسان تبعیت کنند .

شاکر همچنین جلوگیری از ابهام و سردرگمی در ایجاد و خوانش گزارشات را از جمله اهداف این الزام دانست و گفت : از دیگر مزایای این طر ح می توان به ایجاد تعامل بین خلبان ، برج مراقبت ، واحد اطلاعات هوانوردی و مسئولان سنجش و پاکسازی سطوح پروازی اشاره کرد و در نهایت همه این موارد باعث کاهش خطر خروج از باند و سوانح در سطوح پروازی خواهد شد .

گفتنی است ؛ در این جلسه سه گروه مسئولان فرودگاهی ، بخش اطلاعات هوانوردی و خطوط هواپیمایی حضور داشته و بر اهمیت موضوع و لزوم تبعیت از قالب جدید توسط واحدهای مختلف عملیات هوانوردی و عملیات پرواز ، تاکید شد .

لازم به ذکر است ؛ جلسه آتی نیز به صورت وبینار در روز یکشنبه مورخ ۹۹/۴/۲۲ ساعت ۱۴ با پرداختن به جزییات بیشتر و تخصصی تر توسط کارشناسان ایکائو از حوزه مدیریت اطلاعات هوانوردی دفتر منطقه ای اروپا برگزار خواهد شد و ذینفعان می توانند سوالات ، پیشنهادات و راهکارهای اجرایی منطبق با قالب جدید را به آدرس GRF@cao.ir ارسال کنند .




مطالب مرتبط

در حال حاضر با در نظر گرفتن وضعیت جاری و حجم ترافیک هوایی و نیز تعداد فرودگاه‌های کشور ، حداقل نیاز به ۲۴۸ کنترلر جدید و جهت اجرای قوانین ملی و بر اساس استانداردهای سازمان هواپیمایی کشوری (ATCO) و انجام آن نیاز به ۳۰۰ کنترلر جدید است که با توجه به میانگین سنی کنترلرهای ترافیک ...

|

فرآیند صدور مجوزهای سازمان هواپیمایی کشوری در حال انجام است و دفتر ایمنی شرکت فرودگاه‌ها در حال پیگیری است تا به‌محض صدور مجوز ، پروازهای فرودگاه سیرجان از سرگرفته شود .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، کاپیتان محمدی بخش درباره احتمال پرواز شرکت‌های هواپیمایی خارجی در ایران گفت : بر اساس قوانین ایکائو ، آزادی‌های مختلف ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ به حضور سرپرست اداره کل مخابرات ، فناوری اطلاعات هوانوردی و امنیت فضای مجازی شرکت فرودگاه‌ها ؛ مرکز AFTN و دیتاسنتر ...

|

هواپیماهای بیزنس جت ۶ و ۷ نفره مانند هوکر و فالکن از انواع هواپیماهایی هستند که پروازهایی در قالب سفر و جابجایی‌ها در مسافت دور را هم دارد و هر چند تعداد سرنشینان این هواپیما محدود است اما جزو هواپیماهای سبک محسوب نمی‌شوند .

|

نظرات کاربران