در حال بارگذاری ...

اجباری شدن استفاده از ماسک در فرودگاه ها و داخل هواپیماها

با توجه به اهمیت و در اولویت قرار داشتن سلامت مسافران در صنعت حمل و نقل هوایی ، دفاتر نظارت سازمان هواپیمایی کشوری از جمله دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها ، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی ، دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی و دفتر عملیات پرواز به صورت مستمر به بازرسی از فرودگاه‌ها و در صورت مشاهده عدم رعایت پروتکل‌ها برخورد مقتضی انجام می شود .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از اجباری شدن استفاده از ماسک در فرودگاه های کشور و داخل هواپیماها خبر داد .

رضا جعفرزاده اظهار کرد : بر اساس مصوبه بیست و ششمین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا ، که در تاریخ ۸/۴/۹۹ در حضور رئیس جمهوری برگزار و بر استفاده اجباری از ماسک در اماکن سرپوشیده تاکید شد ، سازمان هواپیمایی کشوری نیز ، مسافران ، مشایعت کنندگان و مستقبلین را به استفاده از ماسک ملزم کرد.

او افزود : بر همین اساس سازمان هواپیمایی کشوری در بخشنامه ای به شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ، شرکت شهر فرودگاهی حضرت امام خمینی (ره) ، شرکت های هواپیمایی ، خدمات فرودگاهی ، فرودگاه‌های خلیج فارس ، ماهشهر ، خارک ، سیری ، لاوان ، بهرگان، آغاجاری، گچساران ، کیش ، قشم ، ماکو ، کاشان ، چابهار ، دزفول و جاسک استفاده از ماسک توسط مسافران و تهیه و تامین ماسک جهت ارائه به پرسنل در محیط کار از جمله ترمینال ، کابین هواپیما و ایرساید را الزامی کرد .

جعفرزاده با بیان اینکه بر اساس بخشنامه مذکور از ورود مسافران بدون ماسک به ترمینال‌ها ، اتوبوس و هواپیما ممانعت به عمل می آید ، افزود : در راستای مصوبه مذکور و به منظور رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی و کنترل شیوع بیماری کرونا ، بخشنامه الزام اجرایی شدن استفاده از ماسک در فرودگاه ها و هواپیماها به شرکت‌های هواپیمایی و تمامی بخش‌های مرتبط در امر پرواز ابلاغ شد .

او با اشاره به اینکه تمامی حاضران در سالن های فرودگاه‌ها نیز ملزم به اجرای استفاده از ماسک هستند ، تصریح کرد : با توجه به اهمیت و در اولویت قرار داشتن سلامت مسافران در صنعت حمل و نقل هوایی ، دفاتر نظارت سازمان هواپیمایی کشوری از جمله دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها ، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی ، دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی و دفتر عملیات پرواز به صورت مستمر به بازرسی از فرودگاه‌ها و در صورت مشاهده عدم رعایت پروتکل‌ها برخورد مقتضی انجام می شود .




مطالب مرتبط

زیرساخت فرودگاه‌های کشور به اندازه‌ای است که اگر تعداد پروازها به ۱۵ تا ۲۰ برابر افزایش یابد ، مشکلی بابت ارائه خدمات فرودگاهی به پروازها وجود ندارد ؛ مگر در شرایط خاص مانند فرودگاه سیرجان که به دلیل انجام عملیات بهسازی روکش باند ، پروازهای آن بسته شده است.

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از اخطار این سازمان به تمامی شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی در ...

|

بلیت مسافرانی که پرواز آنها به دلیل شرایط غیر مترقبه کنونی باطل اعلام شده اما مسافر از انجام پرواز انصراف نداده و قصد انجام مسافرت در کوتاه ترین زمان ممکن را دارد باید با توجه به ظرفیت خالی صندلی پرواز و اولویت بندی مسافر (سالخورده/ نوزاد/ توانخواه/ مادر باردار و ...) بدون دریافت ...

|

مجموعا ۳۹۴۴ مجوز اعم از برنامه‌ای و فوق‌العاده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری برای مسیرهای داخلی صادر شده‌ است . از مجموع ۳۹۴۴ مجوز صادر شده ۳۱ درصد مربوط به مسیر مشهد مقدس بوده‌ است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، رییس سازمان هواپیمایی کشوری از رشد ۷ درصدی سفرهای هوایی نوروز ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد . 

|

نظرات کاربران