در حال بارگذاری ...
  • توسعه بزرگراه‌های اصفهان نیازمند ۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار

    با توجه به اینکه راه‌های استان ظرفیت ترافیک موجود را ندارد و هرروز به تعداد خودرو ها نیز اضافه می‌شود ، ظرفیت ساخت یک هزار کیلومتر بزرگراه بصورت تبدیل جاده ۲ خطه به ۴ خطه وجود دارد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت : توسعه بزرگراه‌های این استان به بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد .

    علیرضا قاری‌قرآن اظهار داشت : در دولت دوازدهم اقدامات خوبی برای توسعه بزرگراه‌ها در نظر گرفته شده و سالانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ کیلومتر بزرگراه در استان احداث و بهره‌برداری می‌شود .  

    وی با اشاره به اهمیت بزرگراه در حمل‌و نقل زمینی و تسهیل در تردد خودروها ، ادامه داد : برای احداث هر کیلومتر بزرگراه در استان اصفهان ۳۰ تا ۳۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز است .  

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود : کلیه راه‌های استان بصورت بزرگراهی و آزادراهی و از ایمنی نسبی برخوردار هستند و بعضی نقاط پرحادثه شناسایی شده هم با مشارکت این اداره کل و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در حال اصلاح هستند . سالانه هشت تا ۱۰ دستگاه تقاطع غیر همسطح نیز در نقاط پر حادثه استان احداث و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد .  

    علیرضا قاری‌قرآن با اشاره به اعتبارات توسعه راه‌های استان اصفهان گفت : اعتبار ابلاغی سال ۹۸ برای توسعه راه های استان یک هزار و ۴۵۴ میلیارد ریال و اعتبار استانی نیز ۱۸۸ میلیارد ریال بود . سه هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال در سال های ۹۷ و ۹۸ برای توسعه راههای استان هزینه شده است .  

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان تصریح کرد : با توجه به اینکه راه‌های استان ظرفیت ترافیک موجود را ندارد و هرروز به تعداد خودرو ها نیز اضافه می‌شود ، ظرفیت ساخت یک هزار کیلومتر بزرگراه بصورت تبدیل جاده ۲ خطه به ۴ خطه وجود دارد .  

    ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه در استان اصفهان وجود دارد و با توجه به موقعیت ویژه جغرافیایی ، به عنوان چهارراهی ترانزیتی رتبه نخست حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را در کشور داراست .  

    اصفهان دارای ۳۹۹ کیلومتر آزادراه ، یکهزار و ۶۵۹ کیلومتر بزرگراه ، ۲ هزار و ۷۹۱ کیلومتر راه همسنگ و ۲۹ کیلومتر آزاد راه است .  

    ۱۰۹ نقطه حادثه‌خیز در راههای استان شناسایی شده که ۶۷ نقطه حادثه‌خیز در اولویت است و از این میان نیز ۱۳ نقطه در اولویت مهمتری‌ قرار دارد . 




    مطالب مرتبط

    مبلغ پیمان پروژه «احداث باند دوم اصفهان - اردستان و کمربندی کمشچه» ۱۵۰ میلیارد ریال بوده و تاکنون ۱۵۴ میلیارد ریال برای اجرا هزینه شده‌ است همچنین برای اتمام پروژه به مبلغ یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است .

    |

    ۹۵ هزار متر مکعب خاکریزی و ۵ هزار و ۳۰۰ متر مکعب خاکبرداری می بایست برای پروژه فوق اجرا شود که در حال حاضر ۶۳ هزار و ۸۰۰ متر مکعب خاکریزی و چهار هزار متر مکعب خاکبرداری اجرا شده است .

    |

    با توجه به عقب‌افتادگی چندین ساله در حوزه‌های زیرساختی که قطعاً زمان زیادی را برای جبران می‌طلبد ، باید گفت طی سال‌های اخیر کارهای زیادی در این حوزه انجام شده و رضایتمندی مردم را تا حدودی به دنبال داشته است .

    |

    استان اصفهان ارتباط دهنده کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور است که با ۹ استان کشور همجوار بوده و از این رو موضوع ترافیک، حوادث ناشی از آن و عبور و مرور خودروها از محورهای مواصلاتی بسیار حائز اهمیت است .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان پلدختر طی سال گذشته روکش آسفالت ۶۵ کیلومتر از جاده‌های این شهرستان انجام ...

    |

    نظرات کاربران