در حال بارگذاری ...

آسفالت و بهسازی ۸۰ کیلومتر راه روستایی شهرستان الیگودرز تا قبل از فصل سرما

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مهندس اسلامی وزیر راه و شهرسازی در سفری دو روزه به منظور بازدید از طرح های عمرانی حوزه راه و شهرسازی و دیدار و گفتگو با مسئولان استان لرستان ، عازم این استان شد .

وی در این سفر از طرح های عمرانی حوزه راه و شهرسازی شهرستان الیگودرز بازدید و در نشستی با مسئولان استان مهمترین مشکلات این شهرستان را در زمینه راه و شهرسازی ، زیرساخت ها و راهداری بررسی کرد .

وزیر راه و شهرسازی در این نشست با اشاره به این که برنامه سه ساله ای با هدف ارتقا و ساماندهی راه های شهرستان الیگودرز با همکاری استانداری لرستان و وزارت راه و شهرسازی تدوین و اجرایی می شود، اظهار داشت : وسعت و موقعیت جغرافیایی خاص شهرستان الیگودرز ، حجم کار زیادی را می طلبد . با توجه به این که راه روستایی از شاخص های توسعه به شمار می رود ، طرح ابرار در کشور در حال اجرا است که در استان لرستان ، بیشترین سهم متعلق به شهرستان الیگودرز است .

مهندس اسلامی با تاکید بر ضرورت تسریع در ارتقا راه های روستایی این شهرستان گفت : به علت محدودیت و استانی‌شدن اعتبارات راه روستایی از سال جاری ، مقرر شد که زیرسازی‌های ممکن تا قبل از فصل سرما و با همکاری استان انجام شود و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز آسفالت این راه‌ها را انجام خواهد داد . پیش بینی می شود در این مدت  ۲۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت و ۶۰ کیلومتر دیگر نیز برای تسهیل تردد مردم بهسازی و شن ریزی گردد .

مهندس اسلامی ارتقا محور شول‌آباد - خان‌آباد را از دیگر اولویت ها برشمرد و افزود : حدود پنج کیلومتر از این مسیر انجام‌ شده است که باقی‌مانده مسیر تا خان‌آباد نیز تا قبل از فرارسیدن فصل سرما با مشارکت استان انجام خواهد شد .

وی با اشاره به تکمیل عملیات ساخت پنج راهدارخانه در شهرستان الیگودرز تصریح کرد : سازمان‌های مختلف نظیر آب و برق نیز باید در این بخش همکاری کنند تا هر‌ چه زودتر اقدامات تاسیساتی مربوط به این راهدارخانه‌ها انجام و آماده خدمت‌‌رسانی شود .

مهندس اسلامی در ادامه سفر خود از محور الیگودرز - شول آباد نیز بازدید کرد .

حضور در جلسه اقتصاد مقاومتی استانداری ، بازدید از پروژه های وزارت راه و شهرسازی در استان به ویژه پروژه محور جدید خرم آباد - پلدختر ، حضور در مراسم اجرایی آغاز به کار قطعه چهارم واریانت جدید خرم آباد - پلدختر و بازدید از عملیات بازسازی مناطق سیل زده شهرستان پلدختر از برنامه های بعدی سفر وزیر راه و شهرسازی به استان لرستان است .

لازم به ذکر است ، عبدالهاشم حسن نیا معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و خیراله خادمی معاون وزیر و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، وزیر راه و شهرسازی را در این سفر همراهی می کنند .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی وظایف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای را بسیار مهم و راهبردی عنوان کرد و ضمن قدردانی از تحقق بخش زیادی ...

|

در شهرستان فاروج ۱۲.۶ کیلومتر راه روستایی (محورهای آق چشمه ، زینکانلو ، محمدآباد و احسان آباد) ، در شهرستان بجنورد ۹.۶ کیلومتر راه روستایی (محورهای ایوب ، یزدان آباد و حسن آباد) و در شهرستان بام و صفی آباد ۷.۷ کیلومتر راه روستایی ( محورهای بانی در و زنفت) احداث و آسفالت شده است .

|

۸۷ کیلومتر راه روستایی با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال احداث شده است . در سال ۱۴۰۲ ساخت و زیرسازی ۹۳ کیلومتر راه روستایی در استان لرستان انجام شده است .

|

این طرح به منظور ارتقا ایمنی سفرهای برون‌شهری نوروزی و کاهش سوانح رانندگی و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های سازمانی و فراسازمانی پیش بینی شده است که از ۲۵ اسفند سال‌جاری لغایت ۱۳ فروردین ۱۴۰۲ به مدت ۱۸ روز اجرا خواهد شد .

|

آزادراه قزوین - رشت بخشی از کریدور بین المللی شمال - جنوب کشور است که سواحل غربی دریای خزر را به شبکه آزادراهی متصل می کند و تکمیل آزادراه منجیل - رودبار به عنوان بخش پایانی این آزادراه موجب بهره مندی از مزایای این مسیر آزادراهی می شود .

|

نظرات کاربران