در حال بارگذاری ...
  • تفاهم سازمان راهداری و سازمان نظام مهندسی در حوزه مهندسی راه ها

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، به منظور استفاده از ظرفیت مهندسان عضو سازمان های نظام مهندسی ساختمان سراسر کشور و با هدف ارائه خدمات جدید مهندسی در حوزه مهندسی راه ، تفاهم‌نامه ای فیما بین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و سازمان نظام مهندسی ساختمان امضا شد .

    مجید صباغ زاده مدیرکل دفتر توسعه ایمنی راه و حریم این سازمان با اعلام این مطلب افزود : این تفاهم نامه با موضوع ارائه خدمات مهندسی توسط مهندسان ذیصلاح عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان درخصوص طراحی و نظارت بر اجرای راه‌های دسترسی اختصاصی اعم از دائمی و موقت به راه های برون شهری کشور شامل مکان یابی ، طراحی هندسی ، تهیه پلان ایمنی حین عملیات اجرایی و نظارت بر اجرای پروژه و همچنین تهیه گزارش های مورد نیاز سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای یا ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ها منعقد شده است و درخصوص کلیه راه های برون شهری که نگهداری آن بر عهده سازمان راهداری  و حمل و نقل جاده ای است ، قابل اجرا است .

    صباغ زاده همچنین اظهار داشت : بر اساس این تفاهم نامه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای متعهد شده است در ارتباط با معرفی سرفصل های آموزشی شامل مجموعه استانداردها ، قوانین و دستورالعمل های مورد نیاز و لازم الاجرا جهت استفاده مهندسان طراح و ناظر دارای پروانه اشتغال به کار جهت اخذ صلاحیت موضوع این تفاهم نامه اقدام کنداین در حالی است که بررسی گزارش های ارائه شده توسط مهندسان طراح ، ناظر و اعلام نظر در خصوص تائید یا عدم تائید گزارش های واصله نیز از تعهدات این سازمان می باشد .

    مدیرکل دفتر توسعه ایمنی راه و حریم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به تعهدات سازمان نظام مهندسی در این تفاهم نامه گفت : برنامه‌ریزی در بازه های زمانی مناسب در طول سال جهت آموزش یا اخذ آزمون های مورد نیاز برای مهندسان طراح و ناظر دارای پروانه اشتغال بکار معتبر در رشته مهندسی ترافیک جهت اخذ صلاحیت موضوع این تفاهم‌نامه با هماهنگی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از جمله تعهدات سازمان نظام مهندسی می باشد این در حالی است که این سازمان در خصوص ارجاع خدمات از طریق دفاتر پیشخوان به سازمان های نظام مهندسی ساختمان سراسر کشور در حوزه جغرافیایی موضوع پروژه نیز موظف اجرا شده است .

    صباغ زاده اظهار داشت : مهندسان طراح و ناظر دارای پروانه اشتغال به کار در رشته مهندسی  ترافیک که صلاحیت موضوع این تفاهم نامه را نیز دریافت نموده اند ، مکلف به رعایت کلیه استانداردها و ضوابط ابلاغی از سوی سازمان نظام مهندسی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هستند . این مهندسان همچنین مکلفند طرح هندسی و پلان ایمنی حین عملیات اجرایی و کلیه مدارک و مستندات متقاضیان احداث راه دسترسی اختصاصی کاربری‌ها به راه‌های برون شهری را پس از انطباق با قوانین و دستورالعمل ها و آئین نامه های موجود تهیه و نتیجه را در قالب گزارش به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یا ادارات کل استانی زیر مجموعه آن سازمان ارائه نمایند و موظف هستند نظارت بر حسن اجرای طرح مصوب را با رعایت کلیه مسائل ایمنی انجام داده و هرگونه مغایرت طرح را به صورت مکتوب در قالب گزارش به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یا ادارات کل استانی زیرمجموعه آن سازمان ارائه نمایند .

    وی خاطرنشان کرد : بر اساس این تفاهم نامه ، شروع عملیات اجرایی جهت احداث راه های دسترسی اختصاصی کاربری‌ها ، منوط به ارائه طرح هندسی و پلان ایمنی حین عملیات اجرایی تهیه شده توسط مهندسان ذیصلاح به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای یا ادارات کل استانی زیر مجموعه آن سازمان و اخذ تاییدیه می‌باشد و مقررشده است نسبت به تهیه شیوه‌ نامه اجرایی ظرف مدت دو ماه از تاریخ ابلاغ این تفاهم‌ نامه اقدام لازم صورت گیرد . ​




    مطالب مرتبط

    ترانزیت کالاهای غیرنفتی در سال گذشته بالغ بر ۹ میلیون و ۴۰۰ هزارتن بوده است که نسبت به سال ۱۴۰۱ به میزان ۳۸ درصد رشد داشته است .

    |

    محورهای کهک ، فردو ، دستجرد ، تاج خاتون ، قاهان و ... از جمله محورهای روستایی هستند که در دستور کار این اداره کل جهت پیگیری ارتقای آنها به راه فرعی غیر شریانی قرار دارند .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تسهیل تجارت و روان‌سازی تردد مسافر در پایانه‌های مرزی کشور را از ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، حمیدرضا شهرکی در نشست خبری ارائه اقدامات و عملکرد وزارت راه و شهرسازی در حوزه سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ ، به تجربه اجرای پویش ...

    |

    نمایندگان ادارات استان ها در پایانه های مسافربری در ایام اجرای طرح حضور مداوم و مستمر داشته و ضمن نظارت بر عملیات حمل و نقل ، عملکرد شرکت ها در اجرای لیست انتظار و درج QR کد بر روی بلیت مسافرین و اطلاع رسانی مناسب و آگاهی سازی مسافران از اجرای این طرح ها را بررسی و نظارت می ...

    |

    نظرات کاربران