در حال بارگذاری ...

پیشرفت ۳۶ درصدی طرح توسعه بندر مسافری دریایی چمخاله

تجهیز صددرصدی کارگاه ، طراحی و خدمات مهندسی حین اجرا به میزان ۶۰ درصد، حمل ۱۳۰ هزارتن سنگ معدن ، اجرای راه دسترسی موقت به طول ۴۲۵ متر ، اجرای راه دسترسی سنگی به میزان ۲۵۰ متر ، تعداد شمع اجرا شده به تعداد ۳۶ مورد ، تعداد تیر اجرا شده به میزان ۱۳ عدد، از جمله اقدامات صورت گرفته برای طرح توسعه بندر مسافری دریایی چمخاله بود .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه ارزش ریالی طرح توسعه بندر مسافری دریایی چمخاله معادل ۱۰۶۰ میلیارد ریال است ، آخرین اقدامات صورت گرفته در خصوص اجرای این پروژه را تشریح و اعلام کرد : در حال حاضر پیشرفت فیزیکی این پروژه از پیشرفت برنامه‌ای جلوتر بوده و معادل ۳۶,۳۵ درصد است .

محمد رضا اله یار با اشاره به اینکه ساحل چمخاله در شهرستان لنگرود و در مجاورت تلاقی لنگرود خان و شلمانرود است ، اظهار داشت : این ساحل دارای موقعیت سرسبز و بی نظیری در سواحل ماسه ای دریای خزر بوده و از جمله زیباترین و مناسب ترین مناطق ساحلی برای اهداف مسافری داخلی و خارجی و نیز گردشگری دریایی است . در این راستا سازمان بنادر و دریانوردی احداث بندرگاهی مناسب که جوابگوی پذیرش انواع شناورهای مسافری و تفریحی باشد را در دستور کار قرار داده و حوضچه بندر دارای قابلیت سرویس دهی و انواع شناورهای مسافری و تفریحی بوده و بستر لازم جهت پهلودهی به شناورهای بزرگتر در طرح پیش بینی شده است.

مشخصات طرح توسعه بندر مسافری دریایی چمخاله

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی در مورد مشخصات اجرای طرح توسعه بندر مسافری دریایی چمخاله ، خاطرنشان کرد : از مشخصات این پروژه می توان به احداث راه سنگی به طول ۸۵ متر ، شمع و عرشه به طول ۳۵۲ متر و دو بازوی موج شکن به طول ۵۵۵ متر و ۳۵۰ متر اشاره کرد .

اله یار در مورد عمده اقدامات انجام شده طی سال گذشته ، اعلام کرد : تجهیز صددرصدی کارگاه ، طراحی و خدمات مهندسی حین  اجرا به میزان ۶۰ درصد، حمل ۱۳۰ هزارتن سنگ معدن ، اجرای راه دسترسی موقت به طول ۴۲۵ متر ، اجرای راه دسترسی سنگی به میزان ۲۵۰ متر ، تعداد شمع اجرا شده به تعداد ۳۶ مورد ، تعداد تیر اجرا شده به میزان ۱۳ عدد، از جمله اقدامات صورت گرفته برای طرح توسعه بندر مسافری دریایی چمخاله بود .

به گفته وی ، بخش اول سازه عرشه فلزی کامل ساخته شده و در حال آماده سازی برای نصب است و اجرای طرح توسعه بندر مسافری دریایی چمخاله تا پایان سال ۹۸ معادل ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و در حال حاضر پیشرفت فیزیکی از پیشرفت برنامه‌ای جلوتر بوده و به میزان ۳۶,۳۵ درصد است .

زمینه های سرمایه گذاری در بخش دریایی

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی درباره زمینه های سرمایه گذاری طرح توسعه بندر مسافری دریایی چمخاله در بخش دریایی ، عنوان کرد : احداث اسکله قایق های تفریحی ، احداث اسکله مناسب کشتی تفریحی - تفریحی مسافری ، احداث پارک آبی دریایی ، احداث مراکز ورزش های دریایی برای مدیریت ، آموزش ، هدایت ، کنترل و ایمنی فعالیت های مرتبط ، ایجاد مرکز خرید و اجاره شناورهای تفریحی شامل قایق های تفریحی ، کایاک ، جت اسکی ، قایق های ماهیگیری تفریحی و نیز لوازم مورد نیاز تفریحات دریایی از جمله غواصی ، ماهیگیری ، موج سواری از جمله زمینه های سرمایه گذاری در بخش دریایی این پروژه است .

زمینه های سرمایه گذاری در بخش خشکی

اله یار در ادامه به زمینه های سرمایه گذاری طرح توسعه بندر مسافری دریایی چمخاله در بخش خشکی که حدود ۲۰ هکتار است ، اشاره کرد و افزود : احداث هتل ، احداث رستوران دریایی و کافی شاپ ، احداث مراکز خرید ، احداث موزه دریایی ، احداث آکواریوم گونه های دریایی خزر ، احداث مرکز نگهداری و تعمیر شناورها ، احداث مراکز فروش ملزومات شناورها و تفریحات دریایی و تامین تجهیزات و نیز احداث فضاها و ساختمان های رفاهی - ایمنی عمومی از جمله زمینه های سرمایه گذاری این پروژه در بخش خشکی است .




مطالب مرتبط

افزایش مهارت قایقران‌ها در سطح نجات غریق در صورت توفیق در عقد تفاهم نامه با فدراسیون نجات غریق و غواصی و تسهیل و سرعت بخشیدن به رسیدگی در مورد تقاضاهای مطروحه در کمیته وجوه اداره شده در بخش مسافری از جمله برنامه‌های تعریف شده است .

|

از ۲۴ اسفندماه سال گذشته تا ۱۵ فروردین‌ماه سال جاری ، ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تردد مسافری و گردشگری دریایی در بنادر شمالی و جنوبی کشور انجام و ۶۸۹ هزار خودرو بین بنادر به ویژه در غرب استان هرمزگان از جمله بنادر چارک ، پل و آفتاب با جزایر قشم و کیش جابجا شد .

|

برای ارتقا ایمنی گردشگری دریایی ، در مبادی ورودی مجتمع بندری امام خمینی (ره) نیز ، با برپایی ستاد استقبال از میهمانان نوروزی ، ارائه بسته‌های فرهنگی نوروزی ، بیش از ۲۸ هزار نفر طی مدت یاد شده از جاذبه‌ها و تأسیسات بندری این بندر بزرگ تجاری کشور بازدید کردند .

|

استان گیلان بیش از ۲۷۰ کیلومتر نوار ساحلی ، مسیرهای تالابی و رودخانه‌های قابل قایقرانی متعددی دارد و همه ساله میزبان هزاران علاقمند به تفریحات آبی است .

|

امیدواریم شرایط جوی اجازه خدمت‌رسانی بیشتر را هموطنان عزیز بدهد . از تمامی هموطنان که خطه زیبای جنوب کشور را برای سفرهای نوروزی انتخاب کرده‌اند ، درخواست می‌کنیم حتما از مبادی و شناورهای مجاز برای سفرهای دریایی و گردشگری دریایی استفاده کنند و به توصیه و هشدارهای ایمنی صادر ...

|

نظرات کاربران