در حال بارگذاری ...

اجرای طرح محرومیت زدایی از راه های روستایی سیستان و بلوچستان ، هرمزگان و جنوب کرمان

به گزارش پرتال حمل و نقل ، در جلسه مشارکت در احداث و بهسازی راه های روستایی کشور ، اجرای طرح محرومیت زدایی از چهره راه های روستایی محروم و کمتر برخوردار به ویژه در استان های سیستان و بلوچستان ، هرمزگان و جنوب کرمان تاکید شد .

در جلسه مذکور که باحضور رئیس سازمان بسیج سازندگی ، مشاور ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برگزار شد ، بر بهره مندی حداکثری و هم افزایی منابع دولتی در اختیار و استفاده از ظرفیت خیرین با هدف بهبود ارایه خدمات در نقاط کمتر توسعه یافته و انعقاد تفاهم نامه تاکید شد .

جلیل بشارتی مشاور ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با اشاره به نقش برجسته بسیج سازندگی در محرومیت زدایی از کشور به ویژه روستاها اظهار داشت : در طرح محرومیت زدایی از روستاها باید روستاهای محروم تر و کمتربرخوردار در اولویت قرار گیرند که از این میان ، استان های سیستان و بلوچستان و هرمزگان و جنوب استان کرمان در اولویت قرار دارند . وی اهمیت توجه و رفع نیازهای حداقلی و مهم روستاها از جمله راه ها را در سال جهش تولید یادآور شد.

بشارتی استفاده از توان ماشین آلات موجود و به کارگیری نیروهای امانی به جای نیروهای پیمانکار و توان و اعتبارات نیروهای بسیج را در پیشبرد پروژه های راه و ساخت پل بسیار با اهمیت برشمرد و براهمیت تعیین حجم عملیات و اهداف تاکید کرد .

بر اساس این گزارش عبدالهاشم حسن نیا معاون وزیر راه و شهرسازی ، هدف گیری این پروژه را بر روی سه استان شرق هرمزگان ، جنوب کرمان جنوب و سیستان و بلوچستان ذکر کرد .

وی با اشاره به این که در حال حاضر ۳۵۰ هزار پل در راه های کل کشور وجود دارد و از این تعداد حدود ۱۸ هزار پل بالای شش متر است ، افزود : با توجه به وقوع سیل های اخیر و از بین رفتن بسیاری از پل های موجود در جاده ها ، بازسازی پل ها و ساخت پل های موقت دارای اهمیت بسیاری است که در این راستا استفاده از توان و اعتبارات سازمان بسیج سازندگی و استفاده از توان مالی خیرین از اهمیت ویژه ای برخوردار است .

بر مبنای این گزارش سرهنگ پاسدار محمد زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی نیز در این جلسه اظهار داشت: در گذشته محرومیت زدایی در بسیج و سپاه یک رسالت بود و در حال حاضر  یک ماموریت است‌ و جنس پروژه ها کوچک و زود بازده ، محرومیت زدا ، عام المنفعه و غیر انتفاعی است .

وی با اشاره به این که پایه های اصلی کار بسیج و سپاه ، مردمی کردن کار است ، گروه های جهادی و خیرین را جزء لاینفک بسیج سازندگی برشمرد .

وی طرح کلان محرومیت زدایی را از اهداف بسیج و سپاه دانست و گفت: دو بستر روستا و حاشیه شهر از اولویت های ما خواهد بود و در روستاها نیز آب ، مسکن و راه در اولویت قرار خواهند گرفت.

سرهنگ پاسدار زهرایی با اشاره به ساختار بسیج در سه بخش تیپ قرارگاه مهندسی ، قرارگاه عملیاتی و قرارگاه مردمی در استفاده از ماشین آلات مهندسی،  به خدمت گرفتن نیروهای مردمی و خیرین را بسیار با اهمیت خواند.

شایان ذکر است در این جلسه مقرر شد به منظور بهره مندی حداکثری و هم افزایی منابع دولتی در اختیار و استفاده از ظرفیت خیرین با هدف بهبود ارائه خدمات در نقاط کمتر توسعه یافته استان سیستان و بلوچستان و مدیریت شرایط بحرانی ناشی از وقوع سیلاب در سطح استان و همچنین با هدف احداث و اجرای مشارکتی پل های بیش از ۲۰ متر در استان سیستان و بلوچستان که دارای مطالعات مصوب بوده و طراحی آن به پایان رسیده است ، تفاهم نامه ای منعقد شود  .​




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی وظایف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای را بسیار مهم و راهبردی عنوان کرد و ضمن قدردانی از تحقق بخش زیادی ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، داریوش امانی معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری با اشاره به اثربخشی پویش در سال‌های گذشته از خدمات‌رسانی ۱۲ هزار نیروی ...

|

روزانه بیش از ۲ هزار دستگاه اتوبوس از پایانه‌های مسافربری شهر تهران به مقاصد مختلف خارج می‌شوند و علاوه بر اختصاص ۱۰ درصد ظرفیت اتوبوس‌ها برای خرید حضوری بلیت در پایانه‌ها ، شرایط تهیه ۹۰ درصدی بلیت از طریق سکوهای اینترنتی فراهم است .

|

میانگین پراکنش مجتمع‌های خدماتی رفاهی در سطح جاده‌ها به گونه‌ای است که به طور میانگین در هر ۸۵ کیلومتر شبکه راه‌ها ، یک مجتمع خدماتی رفاهی به خدمت‌رسانی می‌پردازد .

|

مجموع ترانزیت جاده‌ای تا پایان سال ۱۴۰۲ در کشور ، ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تُن بوده است . مجموع ترانزیت جاده‌ای تا پایان سال ۱۴۰۲ در کشور ، ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تُن بوده است .

|

نظرات کاربران