در حال بارگذاری ...

پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی پروژه احداث محور قزوین - الموت

این محور از قزوین شروع می‌شود و از طریق جاده جنگل‌های سه هزار به کمربندی تنکابن متصل می‌شود . در حال حاضر عملیات اجرایی بخش الموت - تنکابن در دو قطعه در حال اجرا است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید وزیر راه و شهرسازی از محور قزوین - الموت - تنکابن گفت :‌ این محور نقش مهمی در ارتباط استان‌های مرکزی و جنوبی به شمال کشور از طریق قزوین دارد و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز حدفاصل قزوین - الموت تا پایان دولت تکمیل و آماده بهره‌برداری می‌شود .

خیراله خادمی در بازدید صبح امروز وزیر راه و شهرسازی از محور قزوین - الموت - تنکابن گفت : این پروژه در راستای ساماندهی محورهای منتهی به استان‌های شمال کشور احداث می‌شود و با توجه به صعب‌العبور بودن منطقه در ایام زمستان ساخت این محور موجب افزایش ایمنی و سهولت دسترسی به استان‌های شمالی به ویژه مازندران خواهد بود .

وی طول محور حدفاصل قزوین تا الموت را ۶۲ کیلومتر اعلام کرد و افزود : این بخش در سه قطعه در حال اجراست و پیشرفت فیزیکی آن حدود ۸۰ درصد است .

خادمی اعتبار مورد نیاز تکمیل حدفاصل مذکور را ۲۶۵ میلیارد تومان دانست و بیان داشت : حدفاصل قزوین تا الموت از پروژه‌های مصوب سفرهای مقام معظم رهبری و یکی از اولویت‌های اجرایی سال جهش تولید است و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز تا پایان دولت آماده بهره‌برداری می‌شود .

معاون وزیر راه و شهرسازی از تکمیل عملیات اجرایی تونل شیرکوه خبر داد و گفت : طول این تونل ۷۲۵ متر است و عملیات اجرایی آن به طور کامل به اتمام رسیده است و تنها آسفالت توپکا داخل تونل و روشنایی مسیر باقی مانده است . ساخت محور  قزوین - الموت با رعایت کامل مسایل زیست محیطی و حفظ طبیعت منطقه انجام شده است و به همین خاطر پنج دستگاه گالری عبور حیوانات در طرح ساخته می‌شود که عملیات اجرایی دو دستگاه آن در حال تکمیل است .

وی طول کل محور قزوین - الموت - تنکابن را ۱۶۴ کیلومتر اعلام کرد و گفت : این محور از قزوین شروع می‌شود و از طریق جاده جنگل‌های سه هزار به کمربندی تنکابن متصل می‌شود . در حال حاضر عملیات اجرایی بخش الموت - تنکابن در دو قطعه در حال اجرا است .

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه در تشریح احجام این پروژه اظهار داشت : ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب خاکبرداری، یک میلیون متر مکعب خاکریزی ، ۱۰۰ هزار متر مکعب بتن‌ریزی و ۲۰۰ هزار تن آسفالت بخشی از عملیات  مورد نیاز برای تکمیل حدفاصل قزوین تا الموت است .

خادمی با اشاره به تکمیل عملیات حفاری تونل‌ها در قطعه چهار یادآور شد : خاکبرداری این بخش تکمیل شده است و  ابنیه فنی مسیر نیز ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد . عملیات اجرایی در قطعه پنج مسیر نیز در حال اجرا است و ۷ کیلومتر نیز آماده روسازی است، سه دستگاه تونل مسیر تکمیل شده و آماده آسفالت است. باقی بخش‌های محور نیز در مرحله تکمیل مطالعات قرار دارد .

خادمی کاهش چشمگیر ترافیک محورهای موازی در استان‌های تهران و البرز به سمت شمال کشور و مسیر کناره دریای خزر را از مزایای مهم این پروژه دانست و افزود : تسهیل در بهره‌برداری از معادن طول مسیر، رونق کشاورزی ، آبزی‌پروری و گردشگری منطقه الموت و منطقه سه هزار تنکابن نیز بخش دیگری از  مزایای اجرای این پروژه است .




مطالب مرتبط

آزادراه قزوین - رشت بخشی از کریدور بین المللی شمال - جنوب کشور است که سواحل غربی دریای خزر را به شبکه آزادراهی متصل می کند و تکمیل آزادراه منجیل - رودبار به عنوان بخش پایانی این آزادراه موجب بهره مندی از مزایای این مسیر آزادراهی می شود .

|

آزادراه منجیل - رودبار بخشی از آزادراه قزوین - رشت است و بهره‌برداری از آخرین بخش این آزادراه ، موجب رفع گلوگاه ترافیکی بین پایتخت و استان گیلان است و با افتتاح آن هموطنان در ایام نوروز می‌توانند به راحتی از این مسیر عبور کنند .

|

آزادراه شیراز - ایزدخواست به طول ۲۱۲ کیلومتر به عنوان بخشی از آزادراه شیراز - اصفهان در ۴ خط عبوری شامل دو خط رفت و دو خط برگشت توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با مشارکت سرمایه گذاران تکمیل شده و امروز با حضور رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد .

|

با توجه به عبور مسیر ریلی درود - خرم آباد از مناطق کوهستانی شدید عمده فعالیت اجرایی در بخش زیرزمینی انجام شد به نحوی که علاوه بر ثبت رکوردهای قابل توجهی در حفاری به روش دستی ، پیشرفت فیزیکی زیرسازی پروژه در مدت یک سال و نیم از ۳۹ درصد به ۵۱ درصد رسید .

|

مجموع ترانزیت جاده‌ای تا پایان سال ۱۴۰۲ در کشور ، ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تُن بوده است . مجموع ترانزیت جاده‌ای تا پایان سال ۱۴۰۲ در کشور ، ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تُن بوده است .

|

نظرات کاربران