در حال بارگذاری ...

راه اندازی کارگاه تخصصی تعمیر و ساخت انواع تجهیزات مخابراتی و بندری در بندر شهید رجایی

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از راه اندازی کارگاه تخصصی تعمیر و ساخت انواع بردهای الکترونیکی ، تجهیزات مخابراتی و بندری با مشارکت یک شرکت دانش بنیان خبر داد و گفت : امکان تعمیرات اساسی مادربردهای رادار در بندر شهید رجایی فراهم شده است .

اله مراد عفیفی پور با اشاره به اینکه تحولات فناوری های روز دنیا درحوزه ناوبری دریایی به سریع اتفاق می افتد ، اظهار داشت : ما برای افزایش سطح تکنولوژی ، ارائه خدمات بهتر  و بروز ماندن در این حوزه  از توان و دانش شرکت های دانش بنیان باهدف تولید بومی علماستفاده می کنیم .

وی عواملی نظیر فرسودگی بردهای الکترونیکی رادارهای سامانه VTS و خارج از سرویسی پی در پی رادارها و کاهش کارایی سایت های VTS ، همچنین عدم پشتیبانی شرکت های خارجی به بهانه تحریم ها، قیمت بالای خرید قطعات و ارزبری را مهمترین مشکلات و چالش ها پیش رو در این بخش دانست و تصریح کرد : مجموع این عوامل که از سوی دشمنان به ابزاری برای اختلال و ناکارامدی خدمات دریایی به کشتی های متردد در آب های حاکمیتی ایران مبدل شده بود فرصت را برای حضور متخصصان ایرانی و شرکت های دانش بنیان و آزمونی برای بهرگیری از اندیشه بومی در این عرصه مهیا کرد .

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی گفت : با درک صحیح از مقتضیات و اتکا به خودباوری ملی ایجاد کارگاه تخصصی تعمیر و ساخت انواع بردهای الکترونیکی ، تجهیزات مخابراتی و بندری در مجتمع بندری شهیدرجایی آغاز و با راه اندازی این کارگاه انجام تعمیرات  اساسی ۳ عدد مادربرد رادار و ۴ عدد برد TC۳ رادار با موفقیت کامل توسط یکی از شرکت‌های دانش بنیان صورت گرفت .

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان تاکید کرد : خرید هر عدد مادربرد حداقل ۲۰ هزار دلار و هر عدد برد TC۳ حداقل ۱۰هزار دلار ارزبری در پی داشت که با انجام موفقیت آمیز این تعمیرات بشکل کاملا بومی  از خروج ۹۰ هزار دلار ارزی جلوگیری شد .




مطالب مرتبط

در سال گذشته میزان کانتینرهای وارداتی نسبت به سال گذشته ثابت بوده اما میزان کانتینرهای صادراتی ۲۰ درصد افزایش داشته است .

|

بندر شهید رجایی یکی از مهم‌ترین مبادی ورودی کالای اساسی کشور محسوب می‌شود که درحال حاضر دارای ۱۸ باب انبار مسقف با ظرفیت بیش از ۳۵۰ هزار تُن ، ۶ پست اسکله ویژه کالای اساسی و همچنین تعداد سه پایانه نگهداری فرآورده‌های روغن خوراکی به ظرفیت ۳۷۰ هزار تُن است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به سهم ۵۹ درصدی تخلیه و بارگیری کالای غیرنفتی بنادر این استان در سال ۱۴۰۲ اعلام ...

|

یدک‌کش‌ها رکن اساسی عملیات پهلودهی و جداسازی کشتی‌های ورودی به بنادر دارند و تعمیرات و آماده‌سازی آن‌ها از مهم‌ترین امور حفظ توان عملیاتی به شمار می‌رود .

|

سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان سازمان مرجع دریایی کشور شناخته می‌شود و این مهم در روح کنوانسیون‌های بین‌المللی که جمهوری اسلامی به آن‌ محلق شده نیز مشهود بوده و وظایفی به عنوان کشور صاحب بندر و پرچم برعهده دارد .

|

نظرات کاربران