در حال بارگذاری ...

سهم ۵۲ درصدی بندر امیرآباد در تخلیه و بارگیری کالا در میان بنادر شمالی کشور

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد گفت : در سه ماهه نخست سال جاری ۸۴۴ هزار و ۸۶۹ تن کالا در بندر امیرآباد تخلیه و بارگیری شده است که سهم ۵۲ درصدی این بندر در مجموع میزان تخلیه و بارگیری کالا در بنادر شمالی کشور را نشان می دهد .

محمدعلی اصل سعیدی پور  با بیان اینکه اشاعه جهانی ویروس کووید-۱۹ تأثیر مستقیم در میزان مبادلات و مراودات کالا در جهان و همچنین کشورهای واقع در حوزه دریای خزر داشته است ، گفت : بندر امیرآباد با توجه به شرایط اپیدمی این ویروس در کشور ، نقشی اساسی را در تأمین کالاهای اساسی در سه ماهه نخست سال جاری ایفاء کرده و با تخلیه ۶۲۸ هزار و ۵۴۴ تن از این نوع کالاها سهم ۵۲ درصدی در میان بنادر شمالی را در این بخش از آنِ خود کرده است .

وی با اشاره به اینکه در بهار امسال ۲۰۴ شناور حامل  ۸۴۴ هزار و ۸۶۹ تن کالا در بندر امیرآباد تخلیه و بارگیری شده است اظهار داشت : از این میزان ۶۵۹ هزار‌ و ۶۴۴ تن کالا مربوط به واردات و ۱۷۵ هزار و ۵۶۰ تن کالا سهم صادرات است .

اصل سعیدی پور همچنین به میزان ۱۸۲ هزار و ۸۰۲ تن کالاهای صادراتی اعم از نفتی و غیر نفتی در سه ماهه نخست سال جاری از بندر امیرآباد به کشورهای دیگر اشاره و سرمایه گذاری بخش خصوصی نیز را در همین مدت در منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد ۳۳۰ میلیارد ریال عنوان کرد .

وی با تأکید بر اینکه قرار گرفتن بندر امیرآباد با ۱۵ پست اسکله در مسیر بین المللی شمال – جنوب به عنوان مهمترین حلقه اتصال که فرصتی راهبردی را جهت افزایش ترانزیت کالا از کشورهای حاشیه دریای خزر به کشورهای آسیای میانه فراهم می کند گفت : افزایش ۲۰۷ درصدی ترانزیت کالا به میزان ۸ هزار و ۷۱۵ تن نسبت به مدت مشابه سال قبل شده که رشد ۲۰۷ دقدی دارد .




مطالب مرتبط

با تقویت توان تجهیزاتی که در برنامه ها و اهداف سال جاری نیز قرار دارد و با ایجاد جاذبه برای تجار و صاحبان کالا توانستیم در نیمه دوم سال گذشته کالاهای ترانزیتی و وارداتی را توسط ریل به بندر امیرآباد و یا از این بندر به سرزمین اصلی حمل کنیم که با این روند علاوه بر افزایش سهم ریلی ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران اعلام کرد : با پیگیری‌های انجام شده از سوی این اداره کل و دریافت مجوزهای اولیه ...

|

طی سال جاری انواع تجهیزات و ماشین‌آلات توسط بخش خصوصی در دو حوزه‌ی فعالیت‌های بندری ، تولیدی ، ارزش افزوده و عملیاتی به این بندر وارد شده است که از رشد ۱۸۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار است .

|

ماموریت اصلی همه بنادر فعالیت ۲۴ ساعته در زمینه تخلیه و بارگیری کالاها در حوزه صادرات ، واردات و ترانزیت می باشد که این کالاها ازمبادی بندری از / به اقصی نقاط کشور در کوتاهترین زمان ممکن و مقرون به صرفه با بهره مندی از شقوق مختلف حمل و نقل جابجا می شوند .

|

بیش از ۷۰ درصد واردات کالاهای اساسی کشور از منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) انجام می‌شود ؛ همچنین ۹۰ درصد واردات برخی اقلام اساسی از طریق این بندر انجام می‌شود که در تامین امنیت غذایی کشور تاثیر مستقیمی دارد .

|

نظرات کاربران