در حال بارگذاری ...

امیرآباد فعال‌ترین بندر استان مازندران در صادرات و واردات کالا

به گزارش پرتال حمل و نقل ، رییس اداره ترانزیت و حمل و نقل بین الملل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران عنوان کرد : در سه ماه سال جاری ۷۵۰هزار تن کالا از بنادر استان وارد کشور شد .

محمد باکری اظهار داشت : طی سه ماه ابتدایی سال جاری عمده‌ ترین بخش کالاهای وارداتی جو دامی و ذرت دامی بوده است .

رییس اداره ترانزیت و حمل و نقل بین الملل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران ، تصریح کرد : در سه ماه امسال ۱۸۵ هزار تن کالا از مبدا مازندران به کشورهای اطراف صادر گردید که  بیشترین کالاهای صادراتی سیمان و محصولات لبنی بوده است .

باکری با بیان این که میزان ترانزیت کالا در طی این مدت سه ماهه  ۴۴۲ هزار تن بوده است ، گفت : در مدت یاد شده از میان بنادر استان ، بندر امیرآباد فعال‌ترین بندر در زمینه واردات و صادرات به شمار می‌رود .




مطالب مرتبط

بندر امیرآباد با برخورداری سهم ۵۷ درصدی کالا بین بنادر شمال ایران و با داشتن زیر ساخت های لازم و تجهیزات مدرن تخلیه و بارگیری ، بر مدار توسعه قرار دارد .

|

استان گلستان ، اولین استان کشور است که توانسته با پایش استراتژی های دو بخش حمل و نقل و راهداری ، سند جامع و توسعه حمل و نقل را تنظیم و تدوین کند . برای ارتقا جایگاه برنامه ریزی استان در بخش حمل و نقل حدود ۴۰ جلسه تخصصی با همراهی بخش های خصوصی و سازمان های مرتبط در این زمینه برگزار ...

|

ترانزیت کالاهای غیرنفتی در سال گذشته بالغ بر ۹ میلیون و ۴۰۰ هزارتن بوده است که نسبت به سال ۱۴۰۱ به میزان ۳۸ درصد رشد داشته است .

|

در این عملیات ها ، بیش از ۱۶۰۰ کیلومتر از مسیرهای آسیب‌دیده در استان ، لایروبی و بازگشایی و همچنین ، راهداران نسبت به تعمیر و بازسازی موقت پل‌ها و ابنیه فنی آسیب‌دیده اقدام کردند .

|

بازسازی و نصب تابلو علائم هشدار دهنده جاده‌ای به تعداد ۳۴۶ مورد بازسازی و نصب بیش از ۸۰۰ متر گاردریل و تامین ۶ کیلومتر روشنایی محور نقده محمدیار با همکاری اداره برق این شهرستان از جمله فعالیت های مهم این اداره کل در سال گذشته است .

|

نظرات کاربران