در حال بارگذاری ...

دعوت از سرمایه گذاران خارج از کشور برای حضور در منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)

منطقه آزاد تجاری شهر فرودگاهی می تواند در جهت توالی توسعه لجستیک و تجارت به عنوان دو عامل موثر برای رونق اقتصادی در نظر گرفته شود .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مزیت‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از سرمایه‌گذاران خارج از کشور دعوت کرد تا در این منطقه سرمایه‌گذاری کنند .

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در مراسم امضای تفاهم‌نامه بین دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و وزارت راه و شهرسازی با اشاره به این که امروز در دهه کرامت سنگ بنای یک اقدام موثر و کارساز در راستای رونق اقتصادی کشور آغاز کنیم ، گفت : منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از این جهت حائز اهمیت است که در جوار پایتخت قرار دارد و می‌تواند تجلی تمام محورهایی باشد که تا امروز از آن به عنوان آرمان یاد کرده‌ایم .

او افزود : منطقه آزاد تجاری شهر فرودگاهی می تواند در جهت توالی توسعه لجستیک و تجارت به عنوان دو عامل موثر برای رونق اقتصادی در نظر گرفته شود .

اسلامی با بیان این که مصوبه منطقه آزاد شهر فرودگاهی چندین سال بود که تصویب شده بود ، افزود : از سال گذشته تاکنون اقدام‌هایی در این راستا صورت گرفت و امروز از همه هموطنان که در خارج از کشور و کشورهای همسایه سرمایه گذاری کرده‌اند دعوت می کنم تا به منظور سرمایه گذاری در حوزه لجستیک و تولیدات دانش بنیان در این منطقه سرمایه گذاری کنند تا شاهد یک مجموعه لجستیکی و تجاری یکپارچه در کشور باشیم .




مطالب مرتبط

این پروژه در کریدور شمال - جنوب نیز قرار دارد و اگر دقیق تصمیم گرفته شود و تسلیم جوسازی ها نشویم خواهیم دید که شاهراه اصلی شمال و جنوب ، شرق و غرب ، ثروت ملی را به اندازه فروش نفت افزایش خواهد داد و امنیت و آرامش را به همراه خواهد داشت .

|

اگر اختیاراتی از جانب وزیر راه و شهرسازی در این دوره به مسئولان فرودگاه امام خمینی(ره) داده نمی‌شد ، امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی فاز دوم شهر فرودگاهی نبودیم .

|

این یک فرصت استثنایی است که در اختیار بخش حمل‌ونقل عمومی برون شهری قرار گرفته که برای بهره‌مندی این بخش از فرصت پیش رو موانع از سوی وزیر راه و شهرسازی برطرف شده است و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نهایت همکاری را به عمل می‌آورد .

|

توافقات انجام شده در نشست‌های کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و پاکستان طی یک سال گذشته ، منجر به افزایش دادوستد دو کشور شده ؛ به گونه‌ای که کشور پاکستان با سهم ۴.۲ درصدی از کل صادرات کشور ، جایگاه ششم مقاصد صادراتی ایران را به خود اختصاص داده و این در حالی است که در ...

|

تسهیل تردد جاده‌ای و توسعه زیرساخت‌ها در دو طرف مورد بحث قرار گرفت و مطرح شد که هم توسعه پارکینگ‌ها و هم مناسب‌سازی معابر تردد باید مورد توجه قرار گیرد . مشکلات برخی رانندگان ایرانی در خصوص لزوم اخذ ویزا و اجازه ورود تنها تا ۵۰ کیلومتر به کشور پاکستان از جمله دغدغه‌هایی بود ...

|

نظرات کاربران