در حال بارگذاری ...
  • بهره برداری از باند دوم محور اصفهان - اردستان در هفته دولت

    مطابق با صورتجلسه تنظیم شده شاهد افتتاح محور اصفهان - اردستان در هفته دولت خواهیم بود و ضمن مرتفع نمودن مشکلات پروژه زواره - اردستان ، این محور نیز در سال ۱۴۰۰ به بهره‌بردای می‌رسد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در سومین روز از سفر خود به استان اصفهان به عنوان آخرین برنامه این سفر ، به اردستان رفت و ضمن بازدید از پروژه های راهسازی دستور تامین اعتبار مورد نیاز جهت پروژه های باند دوم "اصفهان - ادستان" و "زواره - اردستان" را صادر کرد .

    علیرضا قاری‌قرآن در خصوص پروژه باند دوم محور اصفهان - اردستان اظهار کرد : طول کل این محور ۷۸ کیلومتر است که حدفاصل شهر کمشچه تا ورودی اردستان است . که در حال حاضر ۶۰ کیلومتر از آن به بهره‌برداری رسیده است .  

    وی با بیان اینکه عملیات اجرایی این پروژه در ۵ فاز انجام شده است تشریح کرد : فاز اول تا چهارم در سال‌های گذشته تکمیل شده است و فاز پنجم آن به طول ۲۸ کیلومتر اکنون در دست اجراست .  

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود جهت اجرای فاز آخر این محور که عملیات بیس آن تکمیل شده است تا کنون ۷۰ میلیارد ریال هزینه شده و در صورت تامین اعتبار به مبلغ ۲۵۰ میلیارد ریال ، محور اصفهان - اردستان در هفته دولت به بهره‌برداری می رسد .  

    وی از مزایای طرح به حذف سه نقطه حادثه خیز و کاهش مصرف سوخت خودروها اشاره کرد و گفت با تکمیل این پروژه مسیر اصفهان - اردستان به میزان ۷ کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود .  

    قاری‌قرآن به پروژه باند دوم محور زواره - اردستان اشاره کرد و گفت : این محور که از سال ۱۳۹۳ عملیات اجرایی آن آغاز شده ، به طول ۹.۵کیلومتر است و با پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصدی ، برای تکمیل و بهره‌برداری به ۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد . این محور به دلیل بار ترافیکی سنگین و تصادفات رخ‌به‌رخ تسریع در تکمیل آن بسیار حائز اهمیت است .  

    محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ، عصر امروز در حاشیه بازدید از پروژه‌های اردستان و با توجه به تشریح مزایای این طرح‌ها که به سمع ایشان رسید . عنوان کرد : وجود نقاط حادثه‌خیز در محورهای اصفهان - اردستان و زواره - اردستان که در سال‌های گذشته تلفات جانی زیادی را به دنبال داشته است ، اهمیت این پروژه‌ها را دوچندان کرده است که می‌بایست با سرعت بالاتری نسبت به تکمیل و بهره‌برداری آن اقدام کرد .  

    وی دستور تخصیص ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای پروژه باند دوم اصفهان - اردستان و ۵۰ میلیارد ریال جهت تکمیل پروژه باند دوم زواره اردستان را صادر کرد و گفت : مطابق با صورتجلسه تنظیم شده شاهد افتتاح محور اصفهان - اردستان در هفته دولت خواهیم بود و ضمن مرتفع نمودن مشکلات پروژه زواره - اردستان ، این محور نیز در سال ۱۴۰۰ به بهره‌بردای می‌رسد . 




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ میعاد صالحی به ماده ۱۲ که حدود ۸ سال از آن می‌گذرد ، اشاره کرد و گفت : این موضوع در طول سنوات مختلف به دلایل ...

    |

    نظرات کاربران