در حال بارگذاری ...

پایش ماشین آلات راهداری از طریق سامانه fms

قطعا تلاش سراسری و استانی می توان عقب افتادگی ها در حوزه مالی را جبران کرد و راهکارهایی که از جانب استان مطرح می شود حاکی از دغدغه مندی در حوزه امکانات و ماشین آلات است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور از پایش دقیق ماشین آلات راهداری از طریق سامانه fms خبر داد .

محمد رودباری در سفر یک روزه خود به استان مرکزی از راهدارخانه های زالیان و دو راهی آشتیان بازدید کرد .

بر اساس این گزارش رودباری همچنین از سوله ماشین آلات و تجهیزات راهداری و حمل و نقل جاده ای بازدید کرد و در دیدار با پرسنل و کارکنان آن با اشاره به اینکه استان مرکزی از نظر موقعیت ، استانی عبوری و پر تردد است ، گفت : در خصوص تجهیز و نوسازی ماشین آلات طی سالهای اخیر اقدامات مطلوبی صورت گرفته و اعتبارات خوبی هم برای بازسازی اساسی در کشور فراهم شد و با توجه به اعتبارات اختصاص یافته ، در زمینه اورهال نیز ۲ دستگاه در نظر گرفته شد و در مجموعه ۳۳ دستگاه بیل خریداری شد و با توجه به‌سهمیه اختصاصی در اختیار استان ها و از جمله استان مرکزی قرار گرفت .

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور با تاکید بر استفاده بهینه از امکانات موجود در حوزه راهداری ، افزود : رویکرد کشور به سمت اقدامات و فعالیت های امانی رفته است ، اما این فعالیت امانی هم وابسته به ماشین آلات است و باید در انجام همه امور باید به رسیدگی و تقویت ماشین آلات و امکانات برای تحقق اهداف دست یابیم .

وی خاطر نشان کرد : نگهداری و سرویس این ماشین آلات قطعا به بهره برداری حداکثری و صرفه جویی کمک می کند ، خوشبختانه در استان مرکزی تعمیرات ماشین آلات به خوبی در حال انجام است و اقدامات خوبی در حوزه موارد و مصارف صورت گرفته است . قطعا تلاش سراسری و استانی می توان عقب افتادگی ها در حوزه مالی را جبران کرد و راهکارهایی که از جانب استان مطرح می شود حاکی از دغدغه مندی در حوزه امکانات و ماشین آلات است .

وی با بیان اینکه باید به سمت هزینه - فایده حرکت کنیم و بر همین اساس سامانه اف ام اس مدنظر قرار گرفته است ، افزود : تصمیم بر این است که سوخت و تعمیرات و هزینه ها و ساعت کار ماشین را ارزیابی کنیم تا علاوه بر کنترل و نظارت بر تعمیرات و موارد مصرفی بهره وری رصد شود که این سامانه به صورت پایلوت در استان های همدان ، قم و قزوین تعریف شده است و اگر مسیر خودرو تغییر کرد ، زمان حرکت تعریف شده افزایش یافت و یا هر گونه تغییر در برنامه تعریف شده ایجاد شود ، برای راننده و مدیران مربوطه پیامک می رود و در واقع این سامانه نظارت کامل را میسر می کند .

وی اظهار کرد : ۸راهدارخانه استان مرکزی به دورببن پایش مجهز سده است و در حوزه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل دستورالعملی در حال تهیه است که به زودی به استان ها ابلاغ می شود در این راستا لیست ماشین آلات و رانندگان برای مواقع بحرانی ، بروز شده که بر اساس آن برنامه ریزی لازم صورت گرفته و دستورالعمل مربوطه به زودی  ابلاغ می شود .




مطالب مرتبط

نمایندگان ادارات استان ها در پایانه های مسافربری در ایام اجرای طرح حضور مداوم و مستمر داشته و ضمن نظارت بر عملیات حمل و نقل ، عملکرد شرکت ها در اجرای لیست انتظار و درج QR کد بر روی بلیت مسافرین و اطلاع رسانی مناسب و آگاهی سازی مسافران از اجرای این طرح ها را بررسی و نظارت می ...

|

این اقدام ، گامی مثبت در جهت ارتقا ایمنی تردد در جاده‌های استان ایلام است و انتظار می‌رود به تردد ایمن‌ عابران پیاده و حرکت روان‌تر و توام بادید کافی رانندگان در این منطقه کمک کند .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی وظایف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای را بسیار مهم و راهبردی عنوان کرد و ضمن قدردانی از تحقق بخش زیادی ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، محمد تیموری معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در دومین نشست تخصصی روسای پلیس راه و مدیران استانی ...

|

کارت هوشمند ضریب امنیتی بالایی دارد . در ۱۱ ماه سال‌جاری ۱ هزار و ۱۴۲ کارت هوشمند برای رانندگان حمل و نقل کالا و ۱ هزار و ۱۰۰ کارت هوشمند برای ناوگان باری صادر شده است .

|

نظرات کاربران