در حال بارگذاری ...

کنارگذر شرقی اصفهان ، یکی از دو حلقه مفقوده آزادراهی کریدور شمال - جنوب

به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه کنارگذر شرقی اصفهان ، یکی از دو حلقه مفقوده آزادراهی کریدور شمال - جنوب است ، گفت : تلاش بر این است که ۶۳ کیلومتر از این آزادراه در هفته دولت افتتاح شود .

محمد اسلامی در ادامه حضور دیروز خود در استان فارس و بازدید از آزادراه اصفهان - شیراز به استان اصفهان سفر کرد .

در این سفر که با همراهی محمدباقر نوبخت ، رییس سازمان برنامه و بودجه انجام گرفت ، اسلامی در جریان بازدید از کنار گذر شرقی آزادراه اصفهان ، اظهار داشت : این پروژه هم برای مردم اصفهان و هم برای تمام کسانی که می‌خواهند در کریدور شمال به جنوب به صورت آزادراهی تردد داشته باشند از اهمیت ویژه ای برخوردار است . تمام تلاش در این مسیر است که در هفته دولت ۶٣ کیلومتر از کنارگذر شرقی اصفهان افتتاح شود .

اسلامی ادامه داد : این پروژه از زمره پروژه های جهش تولید وزارت راه و شهرسازی به حساب می آید . به همین خاطر بنا داریم با تامین منابع این پروژه را به افتتاح برسانیم . به این شکل هموطنان به ویژه کسانی که در کریدور شمال - جنوب مسیر اصفهان به شیراز یا در حقیقت تهران به شیراز و جنوب کشور یا یزد و کرمان تردد دارند می‌توانند از این مسیر استفاده کنند . قطعه باقیمانده دیگر این پروژه قطعه سوم به طول ٣١ کیلومتر است .

وی افزود : بنا داریم این قطعه را در خرداد ماه آینده به بهره برداری برسانیم که تا سه راه مبارکه خواهد بود . ما دو حلقه مفقوده در این مسیر اتوبانی از شمال تا جنوب کشور داریم که فعلا رفع این حلقه مفقوده تا شیراز مدنظر است .

وی گفت : به همین خاطر این موضوع در دستور کار قرار گرفت که پروژه‌های باقی مانده در این زمینه هرچه زودتر تعیین و تکلیف شود . یکی همین پروژه کنارگذر شرقی است که سال ها نیمه کاره مانده بود که با همت مسئولان استانی به ویژه استاندار اصفهان یک سرمایه گذار جدید برای آن انتخاب شد و به زودی آماده افتتاح می شود . ٣١ کیلومتر دیگر  از این کنارگذر تا سه راه مبارکه می رود و از آنجا تا ایزدخواست ١١۶ کیلومتر است که برای آن فراخوان داده شده و در شرف انتخاب سرمایه گذار است تا خیلی زود عملیات آن در همین تابستان شروع شود .

وزیر راه و شهرسازی در ادامه بیان داشت : ادامه این مسیر از ایزدخواست تا شیراز ٢٢۴ کیلومتر بسیار مهم است که شاید بزرگترین پروژه آزادراهی کشور باشد که در سالیان گذشته ساخته شده است . حسن این پروژه آزادراهی این است که ١٣٠ کیلومتر راه را کوتاه کرده و به لحاظ استفاده از سوخت باعث ١٣۶ میلیون لیتر در سال صرفه‌جویی می شود . همچنین این پروژه حدود ٢ ساعت زمان سفر را کاهش خواهد داد .

وی افزود : امیدواریم با توجه به قول دکتر نوبخت برای انجام تعهدات و تامین مالی ، قطعه ۶ این آزادراه تا پایان سال و قطعه ۷ آن تا خرداد ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد . با تکمیل شدن این ٩۴ کیلومتر در شرق اصفهان و با شروع شدن آن ١١۶ کیلومتر و بهره برداری از آن می توان گفت که کل این مسیر شمال و جنوب را تعیین تکلیف کرده‌ایم که بهره برداری شده و یا خواهد شد و یا با آغاز عملیات عملا هیچ موضوع حل نشده ای در دستور کار نخواهد ماند .




مطالب مرتبط

استان اصفهان ارتباط دهنده کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور است که با ۹ استان کشور همجوار بوده و از این رو موضوع ترافیک، حوادث ناشی از آن و عبور و مرور خودروها از محورهای مواصلاتی بسیار حائز اهمیت است .

|

طرح جامع ترانزیتی حدود دو دهه بین دو کشور در حال بحث و بررسی است و مقرر شد این موضوع نیز در دستور کار قرار گیرد و در سفر رئیس‌جمهور به عراق به مراحل نهایی برسد .

|

با وجود اینکه این کاهش خوشایند است اما کافی نیست و حتی یک کشته در تصادفات نیز زیاد است .

|

در این مدت بیش از ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از مسافران نوروزی از شبکه حمل و نقل جاده‌ای ،‌ حدود ۱.۵ میلیون نفر از شبکه ریلی و بیش از ۲ میلیون و ۹۶۰ هزار نفر از شبکه حمل و نقل هوایی و فرودگاهی در سفر هوایی داخلی و خارجی در ۲۵ هزار پرواز جا به جا شده اند .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی وظایف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای را بسیار مهم و راهبردی عنوان کرد و ضمن قدردانی از تحقق بخش زیادی ...

|

نظرات کاربران