در حال بارگذاری ...
  • تهیه و تدوین برنامه وزارت راه و شهرسازی در احیا و بازیابی پس از شیوع ویروس کرونا

    برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی در احیا و بازیابی پس از شیوع ویروس کووید ۱۹ و افزایش تاب‌آوری در مواجهه با پاندمی‌ها آماده شده است و تلاش خواهیم کرد تا این برنامه با امضای وزیر راه و شهرسازی به دولت ارائه شود . در این برنامه ، چگونگی و شرایط حمل و نقل عمومی در سال جاری تشریح شده است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در حاشیه برگزاری هفتمین نشست شورای هماهنگی حمل و نقل و لجستیک در سال ۹۹ از تهیه و تدوین برنامه وزاتخانه در احیا و بازیابی پس از شیوع ویروس کووید ۱۹ و افزایش تاب‌آوری در مواجهه با پاندمی‌ها خبر داد و گفت : این برنامه با امضای وزیر راه و شهرسازی به دولت ارائه شود .

    هفتمین نشست شورای هماهنگی حمل و نقل و لجستیک با بررسی آخرین وضعیت حمل و نقل مسافر و بار ، اقدامات انجام شده در اجرای مصوبات کمیته حمل و نقل ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا ، آخرین وضعیت مرزها ، محدودیت‌های بین‌المللی ناشی از شیوع کرونا ، اخبار ، اقدامات و مذاکرات انجام شده جهت رفع محدودیت‌ها به ریاست محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و با حضور معاونان وی در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد .

    در این نشست ، با موضوع جلسه ، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور ، سازمان بنادر و دریانوردی ، شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران ، سازمان هواپیمایی کشوری ، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ، شرکت شهر فرودگاهی امام‌خمینی (ره) ، سازمان هواشناسی کشور و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل به ارایه گزارشی جامع از فعالیت‌های خود پرداختند .

    شهرام آدم‌نژاد معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در حاشیه این نشست در جمع‌بندی هفتمین نشست شورای هماهنگی حمل و نقل و لجستیک ، گفت : در این جلسه آخرین وضعیت مدهای مختلف حمل و نقلی در بخش بار و مسافر بررسی شد .

    معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی ادامه داد : در این نشست همچنین مروری بر وضعیت شرکت ها و سازمان هایی که در ایام کرونا بیشترین ضرر و زیان را داشتند ، شد . همچنین در رابطه با آخرین تسهیلاتی که مقرر شده تا در اختیار شرکت های زیان دیده قرار بگیرد بحث و بررسی شد و مقرر شد تا موانع شناسایی شده و بر اساس آن ، شرکت‌هایی که بیشترین آسیب را از ایام کرونا داشتند سریعتر و سهل تر، تسهیلات مرتبط با کرونا را دریافت کنند . در بخشی از این نشست ، برنامه‌ها و فعالیت‌های تمامی شرکت‌ها و سازمان‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی و ستاد طی گزارش هایی جامع از سوی سازمان ها و شرکت های زیرمجموعه وزارتخانه ، ارائه شد .

    وی با تاکید بر اینکه در خصوص جلوگیری از شیوع کرونا ، وزارت راه و شهرسازی جزو وزارتخانه‌ها پیش رو بوده است ، توضیح داد : برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی در احیا و بازیابی پس از شیوع ویروس کووید ۱۹ و افزایش تاب‌آوری در مواجهه با پاندمی‌ها آماده شده است و تلاش خواهیم کرد تا این برنامه با امضای وزیر راه و شهرسازی به دولت ارائه شود . در این برنامه ، چگونگی و شرایط حمل و نقل عمومی در سال جاری تشریح شده است .

    وی تصریح کرد : شرکت‌ها و سازمان‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی در خصوص حمل و نقل برون شهری در ایام کرونا ، سعی کرد تا تمامی پروتکل‌های بهداشتی را در خصوص کرونا از زمان آغاز همه‌گیری تاکنون رعایت کند . تلاش خواهیم کرد تا یکنواخت و مستمر این محدودیت‌ها پیگیری و دنبال شود .




    مطالب مرتبط

    مراکز تخلیه در صورتی که بتوانند روزانه تعداد قابل قبولی از ناوگان حامل محصولات را تخلیه کنند به‌نحوی که از ایجاد صف و خواب ناوگان جلوگیری شود ، حمل و نقل را پویا تر کرده و دیگر کمبود کامیون نخواهیم داشت و کرایه‌ها نیز افزایش نمی‌یابد .

    |

    از ۴ پرونده تخلف ثبت‌ شده ، برای ۳ مورد تذکر و یک مورد نیز محرومیت راننده از رانندگی صادر شد . این تخلفات مربوط به عدم رعایت قوانین حمل و نقل مسافر و همراه نداشتن تجهیزات مورد نیاز ناوگان مسافری بوده است .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، سیدکمال هادیان فر معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در نشست خبری به تشریح اقدامات و عملکرد شقوق مختلف حمل و نقل در ایام ...

    |

    این تعداد مسافر از طریق ۹ هزار و ۲۱۸ سفر با ناوگان عمومی و از مبدا استان به مناطق مختلف جابجا شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ درصد کاهش داشته است .

    |

    در مراکز معاینه فنی ناوگان سنگین و نیمه سنگین ، کیفیت آج لاستیک ها ، شیشه ها ، آینه ها ، کمربند ایمنی ، چراغ ها ، کپسول آتش نشانی ، موارد ایمنی داخل خودرو و آزمون های مکانیزه شامل تست ترمز ، لغزش جانبی چرخ ها ، تست آلایندگی و تست نور مورد بررسی قرار می گیرد .

    |

    نظرات کاربران