در حال بارگذاری ...

بررسی طرح راه‌آهن برقی گرمسار – اینچه برون

به گزارش پرتال حمل و نقل ، هفتادودومین جلسه کارگروه ارزیابی و تصویب طرح‌های توجیهی وزارت راه و شهرسازی با محوریت دو طرح ریلی راه‌آهن برقی گرمسار – اینچه برون و انتقال راه‌آهن ایران – ترکیه از مسیر چشمه ثریا برگزار شد .

هفتادودومین جلسه کارگروه ارزیابی و تصویب طرح‌های توجیهی وزارت راه و شهرسازی در طبقه معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع این وزارتخانه و با حضور امین یعقوبی ، مدیرکل دفتر برنامه ریزی برگزار شد .

در این جلسه که با محوریت بررسی طرح راه‌آهن برقی گرمسار – اینچه‌برون برگزار شد ، شرکت راه‌آهن موظف شد تا ظرف ۱۰ روز کاری نسبت به تهیه ماتریس SWOT فرصت ، تهدید ، نقاط ضعف و قوت این طرح به عنوان شاخه شرقی کریدور ریلی شمال – جنوب اقدام کند .

همچنین در این جلسه موضوع انتقال راه‌آهن ایران – ترکیه از مسیر چشمه ثریا هم مورد بررسی قرار گرفت و بنا شد طرح از دو نقطه اتصال چشمه ثریا و دلیل اجو مورد بررسی دقیق‌تر قرار گیرد تا پس از بازدید دو طرف ایران و ترکیه گزارش نهایی به این کارگروه ارسال شود . لازم به ذکر است طول این مسیر ۲۰۸ کیلومتر است که مذاکرات بین ایران و ترکیه در حال انجام است . 




مطالب مرتبط

شرکت بنا گستر کرانه به‌عنوان شرکت سرمایه‌گذار ، عملیات انتقال سوخت از مبدأ تا مقصد را عهده‌دار شده و به یاری مسئولین و مدیران ارشد راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، این مهم در اداره کل راه‌آهن قم به انجام رسید .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، سازمان ملل متحد در راستای تحقق توسعه پایدار جهانی در سال ۲۰۳۰ میلادی و با شعار ” تغییر جهان ما“ ، ۱۷ هدف کلان را تعیین ...

|

سیستم ترمز ۸۰۰۰ واگن باری در شبکه ریلی پارسال بهسازی شد . در سنوات اخیر به دلیل نبود منابع مالی حدود یک سوم واگن‌های در سیر بدون داشتن ترمز در ۱۰ الی ۲۰ سال اخیر سیر می‌کردند . نحوه سیر بدین گونه بود که اگر یک قطار با ۴۰ واگن باردار حرکت می‌کرد و مسیر دارای شیبی است که نیاز به ...

|

همه کارکنان مجموعه وزارت راه و شهرسازی برای ارائه خدمت به مسافران نوروزی در این ایام مشغول فعالیت خواهند بود که باید نتیجه این خدمات برای مردم محسوس و ملموس باشد و رضایت اجتماعی به‌همراه داشته‌باشد .

|

پس از اجرای آزمایشی موفق ریل طویل ، در حال حاضر در تمام مناقصات احداث خطوط جدید ، استفاده از روش نصب ریل طویل الزامی شده و یک مناقصه در مسیر پر ترافیک تهران - مشهد به‌صورت ریل طویل در مرحله فراخوان است .

|

نظرات کاربران