در حال بارگذاری ...
  • تزریق ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار به پروژه منطقه ۲ آزادراه تهران ـ شمال طی ۲ هفته آینده

    طبق برآوردهای این منطقه برای تکمیل ۳ هزار میلیارد تومان منابع لازم دارد . دولت و بنیاد برای منطقه ۲ تاکنون ۹۰۰ میلیارد تومان پرداخته اند و ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر باقی مانده است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه منطقه ۲ آزادراه تهران ـ شمال اردیبهشت ۱۴۰۰ افتتاح می‌شود گفت : ‌تلاش می‌کنیم تا ۲ هفته آینده ۴۵۰ میلیارد تومان به این پروژه تزریق کنیم .

    محمد باقر نوبخت در حاشیه بازدید از منطقه ۲ آزادراه تهران ـ شمال گفت : این آزادراه با مشارکت مالی ‌دولت و بنیاد مستضعفان در حال احداث است . سال گذشته همین ایام بازدیدی از منطقه یک آزادراه تهران ـ شمال داشتیم و توافق کردیم که همت شود این پروژه تا پایان سال ۹۸ افتتاح شود که این افتتاح انجام شد .‌‌

    رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار داشت : امروز برای منطقه ۲ آزادراه به طول ۲۲ کیلومتر تامین منابع مالی و پیشرفت پروژه در حال بررسی است . منطقه ۲ حدود ۱۶ کیلومتر تونل دارد و بقیه هم پل است. تونل بزرگ البرز به طول ۶.۴ کیلومتر در این منطقه تقریبا تکمیل شده است .

    وی ادامه داد : طبق برآوردهای این منطقه برای تکمیل ۳ هزار میلیارد تومان منابع لازم دارد . دولت و بنیاد برای منطقه ۲ تاکنون ۹۰۰ میلیارد تومان پرداخته اند و ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر باقی مانده است .

    رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود : تلاش می‌کنیم تا یکی دو هفته آینده مبلغ ۴۵۰ میلیارد تومان به عنوان سهم دولت به منطقه ۲ آزادراه تزریق کنیم . اگر این پروژه یک روز هم زودتر افتتاح شود ، موجب رفاه مردم است . مهم‌ترین بخش منطقه ۲ تونل ۶ هزار و ۴۰۰ متری است که از آن عبور کردیم .

    رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار داشت : پیش بینی می‌شود این پروژه در اردیبهشت ۱۴۰۰ یا اولین زمان در نظر گرفته شده افتتاح شود . منابع مالی دولت محدود است اما سازمان برنامه و بودجه با نظر دولت اولویت‌بندی کرده است که طرح‌هایی که با توجه به سرمایه گذاری آنها در اولویت است امسال بهره برداری شود .

    نوبخت گفت : ‌تلاش می‌کنیم در منطقه ۲ یک خط را آماده کنیم و از جاده موجود (قدیم) برای تردد لاین دیگر استفاده شود . با تکمیل منطقه یک مسیر آزادراه 2 ساعت کوتاه‌تر شد و با اتصال منطقه 2 آزادراه عبور و مرور برای مردم آسان‌تر می‌شود .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ میعاد صالحی به ماده ۱۲ که حدود ۸ سال از آن می‌گذرد ، اشاره کرد و گفت : این موضوع در طول سنوات مختلف به دلایل ...

    |

    نظرات کاربران