در حال بارگذاری ...

افزایش ۲۹ درصدی تخلیه و بارگیری ریلی کالا در بندر امام خمینی (ره)

با هدف افزایش سهم حمل‌و‌نقل ریلی در جابجایی کالا ، ایجاد زیرساخت‌های ریلی از جمله افزایش تعداد ایستگاه های توزین ریلی و نقاط و پایانه‌های تخلیه و بارگیری در مجتمع بندری امام خمینی (ره) و افزایش تعداد واگن و اختصاص قطار برنامه‌ای حمل کالا ضرروی است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راه آهن جنوب گفت : ۹۲۲ هزار تن انواع کالا در بندر امام خمینی (ره) توسط ریل تخلیه و بارگیری شده است .

عبدالکریم درویش زاده درباره تخلیه و بارگیری کالا توسط ریل ، بیان داشت : تخلیه و بارگیری ریلی در سه ماهه سال جاری را در مقایسه با سال گذشته ، ۲۹ درصد افزایش داشته است .

وی همچنین محمولاتی از قبیل کالای اساسی شامل ذرت ، گندم ، کنجاله سویا و همچنین زغال سنگ ، ورق عریض و آلومنیوم را از عمده محمولاتی برشمرد که از مبدأ بندر امام خمینی (ره) به نقاط دور و نزدیک در شبکه ریلی حمل شده است .

مدیرکل راه آهن جنوب با اشاره به تخلیه ۳۵۲ هزار تن محموله صادراتی شمش از مبدأ فولاد خوزستان  در پایانه های ریلی بندر امام خمینی (ره) ، این مجتمع بندری را از مهم ترین مقاصد ریلی صاحبان کالا و بازرگانان عنوان کرد . میزان بارگیری ریلی غلات از مبدأ بندر امام خمینی (ره) به مقاصد درون کشور بالغ بر ۲۶۰ هزار تن بود که این عدد رشدی ۱۲۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است .

مدیرکل راه آهن جنوب با اشاره به تعامل و هم‌افزایی راه آهن جنوب و اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان تصریح کرد : با هدف افزایش سهم حمل‌و‌نقل ریلی در جابجایی کالا ، ایجاد زیرساخت‌های  ریلی از جمله افزایش تعداد ایستگاه های توزین ریلی و نقاط و پایانه‌های تخلیه و بارگیری در مجتمع بندری امام خمینی (ره) و افزایش تعداد واگن و اختصاص قطار برنامه‌ای حمل کالا ضرروی است .




مطالب مرتبط

۲۳۷ شرکت بخش خصوصی با برخورداری از ۱۱۵۶۰ نفر نیروی انسانی در بخش‌های مختلف منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) فعالیت می‌نماید که با اهتمام و تشریک مساعی شرکت‌های فعال بخش خصوصی در سال ۱۴۰۲ تعهد اشتغال ۷۰۰ نفر به صورت کامل محقق شده است .

|

در سال گذشته اخذ مجوز انعقاد قرارداد به ارزش ۷۰ هزار و ۴۰۴ میلیارد ریال و انعقاد تفاهم‌نامه‌های سرمایه‌گذاری با شرکت‌های بخش خصوصی به ارزش ۳۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در بندر امام خمینی(ره) انجام شد .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به انجام بیش از سه میلیون و ۸۱۴ هزار متر مکعب حجم لایروبی طی ...

|

عملیات حفاری در محورهای اصلی و تثبیت بستر آن با مصالح از جمله اقدامات مهم در مراحل اجرایی این پروژه است .

|

برای ارتقا ایمنی گردشگری دریایی ، در مبادی ورودی مجتمع بندری امام خمینی (ره) نیز ، با برپایی ستاد استقبال از میهمانان نوروزی ، ارائه بسته‌های فرهنگی نوروزی ، بیش از ۲۸ هزار نفر طی مدت یاد شده از جاذبه‌ها و تأسیسات بندری این بندر بزرگ تجاری کشور بازدید کردند .

|

نظرات کاربران