در حال بارگذاری ...

بهره برداری از راه آهن خواف - هرات طی پاییز امسال

با افتتاح این خط ریلی ، ایران با ریل به افغانستان متصل می شود . در خصوص اتصال این خط ریلی به هرات نیز ، دولت افغانستان تعهد کرده است تا خطوط ریلی را تا هرات ادامه دهد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ وزیر راه و شهرسازی ، پروژه های قابل افتتاح وزارت راه و شهرسازی را در حوزه ریلی و جاده ای تا پایان دولت دوازدهم ، برشمرد .

محمد اسلامی پروژه های ریلی و جاده ای دولت را تا پایان امسال و حداکثر پایان دولت دوازدهم برشمرد . حدود ۱۲۰۰ تا ۱۴۰۰ کیلومتر خطوط ریلی اصلی یا خطوط ریلی دوم تا پایان دولت دوازدهم از اواسط سال جاری به بعد ، افتتاح خواهد شد که مهمترین آنها راه آهن خواف - هرات است .

 عضو کابینه دولت دوازدهم افزود : جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خود در قبال تکمیل راه آهن خواف - هرات که شامل اجرای ۶۶ کیلومتر خطوط ریلی بوده ، عمل کرده است . راه آهن خواف - هرات ، پاییز امسال با حضور روسای جمهور دو کشور افتتاح می شود . با افتتاح این خط ریلی ، ایران با ریل به افغانستان متصل می شود . در خصوص اتصال این خط ریلی به هرات نیز ، دولت افغانستان تعهد کرده است تا خطوط ریلی را تا هرات ادامه دهد .

وی از دیگر پروژه های ریلی قابل افتتاح در سال جاری را خط ریلی یزد - اقلید و اتصال آن به شبکه سراسری ریلی برشمرد و افزود : اتصال بستان آباد به ایستگاه کاروان در تبریز از دیگر پروژه های قابل افتتاح امسال است . همچنین ، اتصال و بهره برداری از راه آهن رشت - بندر کاسپین و زاهدان - چابهار ، خط دوم بافق - زرین شهر و خط دوم قزوین - زنجان تا پایان دولت دوازدهم افتتاح خواهد شد .

وزیر راه و شهرسازی پروژه خط آهن چابهار- زاهدان را سخت ترین پروژه ریلی عنوان کرد و توضیح داد : در این مسیر ، همکاران به شکل دو شیفت در حال فعالیت هستند و ریل گذاری این خط از روزهای آینده آغاز خواهد شد. تلاش می کنیم تا این خط ریلی تا پایان دولت دوازدهم به بهره برداری برسد .

اسلامی در خصوص فاز دوم آزادراه تهران - شمال نیز ، گفت : ۲۰۰۰ میلیارد تومان باید فراهم شود تا باند رفت فاز دوم آزادراه تهران - شمال به افتتاح برسد . همچنین کنارگذر جنوبی تهران (آزادراه غدیر) که پروژه مهمی است ، امسال افتتاح می شود . در مجموع ۵۸۰ کیلومتر آزادراه طی سالجاری افتتاح می شود که بخشی از آنها شامل اصفهان - شیراز ، اراک - خرم آباد به اضافه کنارگذر شرقی اصفهان ، است .




مطالب مرتبط

استان‌هایی که دارای بیشترین نقاط پرتصادف هستند باید مجدانه و با به‌کارگیری تمامی ظرفیت‌های استان ، نسبت به رفع این نقاط حادثه‌خیز گام بردارند و گزارش اقدامات صورت‌گرفته را به‌صورت مستمر ارائه دهند .

|

توسعه فعالیت‌های بندری و سرمایه‌گذاری شرکت‌های اماراتی در بنادر ایران یکی دیگر از موضوعات مهم مطرح شده در این نشست بود. موضوع دیگر تسهیل فرآیندهای بانکی بود که یکی از مهم‌ترین پیش‌نیازهای تجارت و خواسته تجار ایرانی از امارات است که تبادلات مالی بانکی تسهیل شود و قول‌های ...

|

زیرساخت‌های فرایند تجارت مانند حمل‌ونقل و تشریفات گمرکی موضوعی است که تجار را درگیر کرده و به‌رغم اقدامات قابل توجهی که صورت گرفته و تجارت بین دو کشور را به ۲۷ میلیارد دلار رسانده، ضرورت اتخاذ تصمیماتی شجاعانه و سازنده در این زمینه احساس می‌شود .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ با حضور مهرداد بذرپاش‌ وزیر راه و شهرسازی ، خلبان محمدرضا اشرف ، محمدعلی رضایی و خلبان ابوذر شیرودی به عنوان اعضای‌ ...

|

در روز هفتم اردیبهشت ، که در تقویم ملّی کشور مزین به" ایمنی حمل‌ونقل" است ، فرصت را مغتنم شمرده و ضمن تبریک به تمامی جهادگران این عرصه در بخش های مختلف امدادی ، خدماتی و حمل‌ونقلی ، از همه عزیزان تقدیر و تشکر نموده و از خداوند منان ، سلامتی و استمرار توفیقات شما را در خدمت ...

|

نظرات کاربران