در حال بارگذاری ...
  • اجرای پروژه حمل و نقل و لجستیک و رصد کالا از مبدأ تا مقصد توسط اتحادیۀ اروپا

    فنّاوری دیجیتال کنترل از راه دور در این پروژه که فاصلۀ زیادی بین مبدأ و مقصد کالا وجود دارد ، به کار می‌رود که در صورت موفقیت‌آمیز بودن طرح مسلماً با استقبال بیش از حد مواجه خواهد شد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، اتحادیۀ اروپا به منظور کارآمد کردن حمل و نقل و لجستیک و رصد کالا از مبدأ تا مقصد یک پروژۀ تحقیقاتی سه ساله اجرا می‌کند .

    طرح 5G Blueprint با همکاری و مشارکت شرکت‌های دولتی و خصوصی هلند ، فنلاند ، سوئیس و جمهوری چک از اول سپتامبر ۲۰۲۰ به مرحله اجرا در می‌آید .

    بر اساس این گزارش کنسرسیومی متشکل از ۲۸ عضو اتحادیۀ اروپا از این طرح حمایت خواهند کرد .

    اتحادیۀ اروپا در مرحلۀ اول ۱۰ میلیون یورو برای کارآمد کردن حمل و نقل و تدارکات با کمک فنّاوری کنترل از راه دور اختصاص داده است .

    بر اساس برآورد‌های اولیه این پروژه شامل تبادل داده‌ها بین کشتی ، حمل ونقل جاده‌ای و حمل نقل ریلی ، پایانه‌ها و... می‌باشد .

    بر این اساس کالا به محض تخلیه از کشتی و بارگیری در کامیون و یا قطار تا مقصد تحت کنترل قرار می‌گیرد .

    یکی از مسئولان پروژه در این زمینه گفت : فنّاوری دیجیتال کنترل از راه دور در این پروژه که فاصلۀ زیادی بین مبدأ و مقصد کالا وجود دارد ، به کار می‌رود که در صورت موفقیت‌آمیز بودن طرح مسلماً با استقبال بیش از حد مواجه خواهد شد .

    وی افزود : در این پروژه امنیت و کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری و تصمیم مسئولیت و استانداردسازی مد نظر است . با اجرای این طرح به مرور کمبود راننده‌ها در مسیر حمل کالا جبران خواهد شد .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، تیمور اورازایف سفیر قزاقستان در لیتوانی با ماریوس اسکوودیس وزیر حمل و نقل و ارتباطات لیتوانی درباره همکاری‌های دو کشور در ...

    |

    در حال حاضر زنجیره‌های حمل و نقل و لجستیک به دلیل داشتن فرآیندهای پیچیده ، داده‌های زیادی را در فرآیندهای کاری خود تولید می‌کنند ، ولی به دلیل نداشتن نرم افزارهای مدیریت هوشمند و عدم دسترسی به پایگاه دانش بصورت لحظه ای ، نمی توانند تصمیمات به موقع و هوشمندانه برای سازمان ...

    |

    از اقدامات حائز اهمیت که در حال بررسی و برنامه ریزی های جامع توسعه ناوگان لجستیکی و حمل و نقل در شرکت انبارهای عمومی می باشد است و در این راستا خریداری ماشین آلات به روز دنیا از بخش های داخلی و خارجی در دستور کار قرار گرفته است و بی شک تمامی منافع حاصل از این اقدمات موثر برای ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، محمد عیقرلو دبیر فدراسیون حمل و نقل و لجستیک در نشست بررسی ترانزیت ریلی عنوان کرد : صاحب کالا تمایل به سرویس درب به درب دارد ...

    |

    قزاقستان به یک مرکز حمل و نقل و لجستیک حیاتی در اوراسیا تبدیل شده است که ۱۱ مسیر ترانزیتی بین المللی (پنج راه آهن و شش مسیر جاده ای) را برای نقل و انتقال کالا در دسترس قرار می دهد .

    |

    نظرات کاربران