در حال بارگذاری ...
  • آغاز عملیات اجرایی قطعه ۴ باند دوم محور طریق الرضا در شهرستان اقلید

    عرض راه در این محور ۱۱ متر خواهد بود و علاوه بر افزایش ایمنی و کاهش تصادفات جاده ای در تسهیل ترافیک عبوری و کاهش زمان سفر و مصرف سوخت ، نقطه حادثه خیز باند اول تیمارگون – آسپاس نیز اصلاح خواهد شد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، با حضور استاندار فارس عملیات اجرایی قطعه ۴ باند دوم محور طریق الرضا حد فاصل تیمارگون – آسپاس در شهرستان اقلید آغاز شد .

    جعفر زاهدی مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت : همزمان با سفر استاندار فارس به شهرستان اقلید عملیات اجرایی محور تیمارگون ـ آسپاس به طول ۱۵/۵ کیلومتر و ۷ کیلومتر بهسازی که جزئی از این پروژه است به عنوان بخشی از پروژه مهم طریق الرضا و قسمتی از شریان مواصلاتی بین استان کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان و مسیر عبور زائرین امام رضا از استان خوزستان تا استان خراسان رضوی است .

    رحیمی استاندار فارس در مراسم آغاز عملیات اجرایی این پروژه افزود : طرح های ملی تاثیر گذاری از جمله راه آهن اقلید - یزد ، آزادراه شیراز - اصفهان و جاده طریق الرضا در شهرستان اقلید در حال اجراست که با بهره برداری از آن شاهد تحولی عظیم در بخش های مختلف این شهرستان خواهیم بود .

    زاهدی در ادامه این مراسم در خصوص احجام و ابنیه فنی این پروژه گفت : حجم خاکبرداری ۱۵۰,۰۰۰ متر مکعب ، خاکریزی ۵۶۰,۰۰۰ متر مکعب ، آسفالت ۸۰,۰۰۰ تن ، بتن ریزی ۱۸,۰۰۰ متر مکعب و ۵۰ دستگاه پل در طول این مسیر احداث خواهد شد . عرض راه در این محور ۱۱ متر خواهد بود و علاوه بر افزایش ایمنی و کاهش تصادفات جاده ای در تسهیل ترافیک عبوری و کاهش زمان سفر و مصرف سوخت ، نقطه حادثه خیز باند اول تیمارگون – آسپاس نیز اصلاح خواهد شد .

    وی اذعان داشت : احداث باند دوم این پروژه به طول ۱۵/۵ کیلومتر بصورت بزرگراه دارای اهمیت ویژه ای می باشد ، همچنین تعریض و بهسازی ۷ کیلومتر از محور قدیم سورمق ـ اقلید نیز جزئی از این پروژه است . این پروژه باعث  افزایش ایمنی و کاهش تصادفات جاده ای ، تسهیل ترافیک عبوری ، کاهش زمان سفر و مصرف سوخت و همچنین افزایش رونق اقتصادی منطقه  خواهد شد .




    مطالب مرتبط

             

    |

    در حال حاضر عملیات اجرایی که شامل ۹۰ درصد خاکبرداری و خاکریزی و همچنین اتمام ابنیه فنی به اتمام رسیده و ۵ کیلومتر آماده آسفالت است .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در مراسم افتتاحیه هفتمین نمایشگاه حمل و نقل و ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، محمدرضا کرمی مصمم رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات پلیس راهور در نخستین رویداد راه هوشمند گفت : ما از تمام ایده هایی که بتواند باری را از دوش همکاران بنده ...

    |

    حداقل الزامات ایمنی در تمامی نقاط حادثه خیز و دارای تصادف محورهای استان همدان انجام شده است که شامل نصب تابلوهای فسفری ، ایجاد شیار لرزاننده ، خط کشی ، نصب روشنایی مقطعی ، خاکریزی و نصب حفاظ بتنی می شود .

    |

    نظرات کاربران