در حال بارگذاری ...
  • اتمام عملیات اجرایی قطعات ۱ و ۲ آزادراه کنارگذر شرق اصفهان در تیرماه سال جاری

    قطعات ۱ و۲ که با مشارکت صندوق بازنشستگی در سال ۹۵ و با مبلغ اولیه ۳.۳۰۰ میلیار ریال آغاز شد ، در مجموع به طول ۶۳ کیلومتر ، از آزاد راه اصفهان-کاشان منشعب شده و تا جاده نایین - اصفهان ادامه دارد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از اتمام عملیات اجرایی قطعات ۱ و ۲ آزادراه کنارگذر شرق اصفهان در تیرماه سال جاری خبر داد .

    استان اصفهان دارای ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه است که به لحاظ موقعیت خاص آن در مرکز و به عنوان چهارراه ترانزیت بار و مسافر کشور ، رتبه اول حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را در کشور داراست . لذا راه های استان اصفهان به عنوان چهارراه حمل‌ونقل کشور و ارتباط با شمال به جنوب و شرق به غرب از اهمیت و تردد بالایی برخوردارند .  

    علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ، با بیان اینکه استان اصفهان ۲۵ هزار کیلومتر راه همسنگ و به عبارتی بیشترین درصد آزادراه و بزرگراه کشور را دارد . تشریح کرد : ورود روزانه حدود ۸۰ هزار وسیله نقلیه از مسیرهای تهران ، کاشان ، نطنز ، قم و دلیجان به اصفهان ، بار سنگین ترافیک به شمال این کلانشهر تحمیل می‌کند که این معضل با بهره برداری آزادراه کنار گذر شرق اصفهان مرتفع می‌شود .

    وی در خصوص مسیر آزادراه کنارگذر شرق اصفهان گفت: این آزادراه با شش باند رفت و برگشت ، از کیلومتر ۳۰ آزادراه اصفهان - نطنز - کاشان شروع و به طول ۹۳ کیلومتر به سمت شرق ادامه می یابد . همچنین جاده اصفهان اردستان را قطع و با عبور به سمت بزرگراه اصفهان - نایین در غرب و سپس منطقه باغ رضوان به سمت جنوب می رود ، سپس با عبور از کنار شهر جدید بهارستان و گردنه لاشتر به آزادراه اصفهان- شیراز متصل می شود .  

    مدیرکل راه و شهرسازی استان با بیان اینکه این آزاد راه از نظر اجرایی به ۳ قطعه مجزا تفکیک شده است تشریح کرد : قطعات ۱ و۲  که با مشارکت صندوق بازنشستگی در سال ۹۵ و با مبلغ اولیه ۳.۳۰۰ میلیار ریال آغاز شد ، در مجموع به طول ۶۳ کیلومتر ، از آزاد راه اصفهان-کاشان منشعب شده و تا جاده نایین - اصفهان ادامه دارد . که به لطف خدا عملیات اجرایی این دوقطعه رو به اتمام است و در نیمه اول سال جاری به بهره‌برداری می رسد .  

    قاری‌قرآن ادامه داد : قطعه سوم به طول ۳۰ کیلومتر با اعتباری بالغ بر شش هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است که قرارداد مشارکت آن با سازمان همیاری شهرداری های استان اصفهان در دی ماه سال ۹۸ مبادله شده است . این قطعه به دلیل نزدیکی به مناطق شهری ، کشاورزی و صنعتی تعداد ابنیه، از بقیه قطعات بیشتر است و در آن ، تقاطع بزرگ با راه‌آهن اصفهان ، زاینده رود و شهر جدید بهارستان وجود دارد .   

    مدیرکل راه و شهرسازی استان با بیان اینکه در این بخش از۴.۵ میلیون متر که باید خاکریزی انجام شود ۲.۵ میلیون متر خاکریزی صورت گرفته است گفت : از نظر ابنیه و روسازی برآورد باقی مانده بسیار زیاد است. انتهای این قطعه از گردنه لاشتر عبور کرده و دو تونل ۴۰۰ متری در انتهای مسیر وجود دارد که از نظر حجم و زمان‌بندی قابل توجه است . 

    گفتنی است با راه اندازی و استفاده از این کنارگذر شرقی، استان‌های جنوبی و همچنین بخش جنوبی استان اصفهان ۵۰ کیلومتر به تهران نزدیک‌تر می شوند . 




    مطالب مرتبط

    مبلغ پیمان پروژه «احداث باند دوم اصفهان - اردستان و کمربندی کمشچه» ۱۵۰ میلیارد ریال بوده و تاکنون ۱۵۴ میلیارد ریال برای اجرا هزینه شده‌ است همچنین برای اتمام پروژه به مبلغ یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است .

    |

    ۹۵ هزار متر مکعب خاکریزی و ۵ هزار و ۳۰۰ متر مکعب خاکبرداری می بایست برای پروژه فوق اجرا شود که در حال حاضر ۶۳ هزار و ۸۰۰ متر مکعب خاکریزی و چهار هزار متر مکعب خاکبرداری اجرا شده است .

    |

    استان اصفهان ارتباط دهنده کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور است که با ۹ استان کشور همجوار بوده و از این رو موضوع ترافیک، حوادث ناشی از آن و عبور و مرور خودروها از محورهای مواصلاتی بسیار حائز اهمیت است .

    |

    در ایام طرح نوروزی امسال و در راستای اطلاع رسانی مطلوب خدمات سفر ، آگاه سازی مردم و مسافران از وضعیت آب و هوایی استان اصفهان و هشدارهای هواشناسی برنامه ریزی لازم به عمل آمد و پدیده‌های جوی در طی ۲۴ ساعت رصد و پایش و اطلاع رسانی دقیق و به‌هنگام انجام شد .

    |

    در حال حاضر ۲۷ قرارداد طرح احداث و بهسازی حوزه راه در استان اصفهان به طول ۱۶۵.۲۰ کیلومتر در حال اجراست که این طرح‌ها شامل احداث و تکمیل راه اصلی ، باند دوم ، تقاطع غیر همسطح ، کنارگذر ، تونل و پل ، راه‌سازی و... است .

    |

    نظرات کاربران