افتتاح خط دوم راه آهن کرج - قزوین به طول ۱۰۳ کیلومتر با دستور رئیس جمهور
این پروژه با ۷ ایستگاه پس از گذر از کرج - کردان - هشتگرد - آبیک - زیاران و کهندژ وارد قزوین میشود و با بهره برداری از این پروژه ریلی ، سالیانه به طور متوسط ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر سوخت معادل ۲۵۳ میلیارد میلیارد تومان در مصرف سوخت در اقتصاد ملی صرفه جویی می شود .
به گزارش پرتال حمل و نقل ، پروژه خط دوم راه آهن کرج - قزوین به طول ۱۰۳ کیلومتر با ۵ هزار و 7۴۴ میلیارد و ۳۲ میلیون ریال سرمایه گذاری امروز (پنجشنبه) توسط رئیس جمهوری اسلامی ایران و با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل راه آهن به بهره برداری رسید .
دکتر روحانی در مر اسم افتتاح این پروژه از تمام دست اندرکاران شرکت راه آهن ، مهندسان و کارگران در تکمیل دو خطه کردن راه آهن کرج - قزوین قدردانی کرد .
افزایش ایمنی سیر ناشی از عدم توقف قطارهای باری و مسافری در این مسیر ، ایجاد ۱۶۵ فرصت شغلی به صورت مستقیم و افزایش ۳۰ درصدی سرعت قطارهای مسافری از مزایای افتتاح این پروژه ملی در کریدور شمال و جنوب از مسیر ریلی آستارا - انزلی به طرف بندرشهید رجایی در جنوب ایران است .
این پروژه با ۷ ایستگاه پس از گذر از کرج - کردان - هشتگرد - آبیک - زیاران و کهندژ وارد قزوین میشود و با بهره برداری از این پروژه ریلی ، سالیانه به طور متوسط ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر سوخت معادل ۲۵۳ میلیارد میلیارد تومان در مصرف سوخت در اقتصاد ملی صرفه جویی می شود .
عملیات تکمیل خط دوم راه آهن کرج - قزوین در اواخر سال ۹۳ آغاز شد و با افتتاح این پروژه از این پس سیر قطارهای مسافری و باری در خطوط ریلی استانهای البرز و قزوین بیش از پیش تسهیل خواهد شد .
افزایش ظرفیت حمل مسافر به میزان ۲۵۷ میلیون نفر کیلومتر در سال ، افزایش ظرفیت حمل بار به میزان ۱۹۶ میلیون تن کیلومتر در سال و استفاده از مسیر کریدور شرق - غرب از سرخس - اینچه برون به گذرگاه مرز رازی از دیگر مزایای بهره برداری از خط دوم راه آهن کرج - قزوین است .