در حال بارگذاری ...

افتتاح خط دوم راه آهن کرج - قزوین به طول ۱۰۳ کیلومتر با دستور رئیس جمهور

این پروژه با ۷ ایستگاه پس از گذر از کرج - کردان - هشتگرد - آبیک - زیاران و کهندژ وارد قزوین می‌شود و با بهره برداری از این پروژه ریلی ، سالیانه به طور متوسط ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر سوخت معادل ۲۵۳ میلیارد میلیارد تومان در مصرف سوخت در اقتصاد ملی صرفه جویی می شود .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، پروژه خط دوم راه آهن کرج - قزوین به طول ۱۰۳ کیلومتر با ۵ هزار و 7۴۴ میلیارد و ۳۲ میلیون ریال سرمایه گذاری امروز (پنجشنبه) توسط رئیس جمهوری اسلامی ایران و با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل راه آهن به بهره برداری رسید .

دکتر روحانی در مر اسم افتتاح این پروژه از تمام دست اندرکاران شرکت راه آهن ، مهندسان و کارگران در تکمیل دو خطه کردن راه آهن کرج - قزوین قدردانی کرد .

افزایش ایمنی سیر ناشی از عدم توقف قطارهای باری و مسافری در این مسیر ، ایجاد ۱۶۵ فرصت شغلی به صورت مستقیم و افزایش ۳۰ درصدی سرعت قطارهای مسافری از مزایای افتتاح این پروژه ملی در کریدور شمال و جنوب از مسیر ریلی آستارا - انزلی به طرف بندرشهید رجایی در جنوب ایران است .

این پروژه با ۷ ایستگاه پس از گذر از کرج - کردان - هشتگرد - آبیک - زیاران و کهندژ وارد قزوین می‌شود و با بهره برداری از این پروژه ریلی ، سالیانه به طور متوسط ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر سوخت معادل ۲۵۳ میلیارد میلیارد تومان در مصرف سوخت در اقتصاد ملی صرفه جویی می شود .

عملیات تکمیل خط دوم راه آهن کرج - قزوین در اواخر سال ۹۳ آغاز شد و با افتتاح این پروژه از این پس سیر قطارهای مسافری و باری در خطوط ریلی استان‌های البرز و قزوین بیش از پیش تسهیل خواهد شد .

افزایش ظرفیت حمل مسافر به میزان ۲۵۷ میلیون نفر کیلومتر در سال ، افزایش ظرفیت حمل بار به میزان ۱۹۶ میلیون تن کیلومتر در سال و استفاده از مسیر کریدور شرق - غرب از سرخس - اینچه برون به گذرگاه مرز رازی از دیگر مزایای بهره برداری از خط دوم راه آهن کرج - قزوین است .




مطالب مرتبط

مرز ریلی شمتیغ به‌منظور تبادلات تجاری ، صادرات ، واردات و ترانزیت بین ایران و افغانستان یکی از مراکز مهمی است که در سند آمایش سرزمینی مراکز لجستیکی کشور ثبت و مصوب شده است و زنجیره عرضه و تقاضا و تسهیل تجارت بین دو کشور را تسهیل می‌کند .

|

از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه این بود که حدود یک سوم از ۲۷ هزار واگن باری در سیر با شیر بسته و بدون ترمز حرکت می‌کرد که امروز بعد از ده‌ها سال و با بررسی ۶ ماهه و با یک اقدام انقلابی ، در آبان و آذر حدود ۸ هزار واگن مجهز به سیستم ترمز شدند و هیچ قطاری با واگن باری بدون ...

|

بیشترین تعداد تماس‌های مسافرین درباره موجودی ، ساعت حرکت قطارهای بین‌شهری و ساعت حرکت قطارهای حومه‌ای بوده و تعداد ۷۹۱ تماس (حدود ۲ درصد از کل تماس‌های تلفنی) به درخواست‌های ثبت شده اختصاص پیدا کرده است .

|

شرکت بنا گستر کرانه به‌عنوان شرکت سرمایه‌گذار ، عملیات انتقال سوخت از مبدأ تا مقصد را عهده‌دار شده و به یاری مسئولین و مدیران ارشد راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، این مهم در اداره کل راه‌آهن قم به انجام رسید .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، سازمان ملل متحد در راستای تحقق توسعه پایدار جهانی در سال ۲۰۳۰ میلادی و با شعار ” تغییر جهان ما“ ، ۱۷ هدف کلان را تعیین ...

|

نظرات کاربران