در حال بارگذاری ...

مقاومت ها در سایه وحدت ، همدلی و رضایت مردم میسر خواهد شد

در این شرایط که صنعت حمل نقل هوایی برای عادی سازی پروازها و فعالیت های بخش هوایی در مسیر افزایش پروازها پس از رفع محدودیت هاست ، شرکت های هواپیمایی باید پروتکل های بهداشتی و دستوالعمل های سازمان هواپیمایی کشوری را با حساسیت و دقت بیشتری رعایت کنند و روابط عمومی ها نیز موظفند صحت و سقم اجرای این پروتکل ها را از طرق مختلف و همکاری با رسانه ها منعکس کنند .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، علی عابدزاده در نشست روابط عمومی های صنعت حمل و نقل هوایی اظهار داشت : صنعت هوانوردی به لحاظ ویژگی منحصر به فردش به صورت متفاوت مورد ارزیابی قرار می گیرد به همین تناسب مشکلاتش نیز ویژه است . فعالیت های صنعت حمل و نقل هوایی بر اساس استانداردهای بین المللی است و تمامی استانداردهای آن مورد توجه دنیاست برهمین اساس آنطور که باید محدودیت های مجموعه روشن نشده است .

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: این محدودیت ها جدی است و بسیار سنگین است حال وظیفه شما به عنوان افرادی که با افکار عمومی مرتبط هستید این است که چالش ها و فشارهای مضاعف بر روی صنعت را در حد معقول و منطقی به مردم و مسئولان انعکاس دهید چرا که بی شک اگر این مشکلات و فشارها روی هر کشور دیگری بود توان مقاومت نداشتند . از روابط عمومی ها انتظار می رود در سایه وحدت ، یکدلی و یکپارچگی توسط متخصصان ، هماهنگی بین همه بخش ها را ایجاد کنند چرا که شکست هر بخش در صنعت شکست کل صنعت را در پی دارد و مقاومت در سایه رضایتمندی مردم میسر خواهد شد .

وی تصریح کرد : تمام تلاش این است که در این حوزه کارهای موثری انجام دهیم و تاثیر سیاست های سازمان در سال های گذشته آنقدر مثبت و تاثیرگذار بوده به گونه ای که با توجه به  تشدید تحریم ها از طرف ترامپ اما همچنان شاهد رشد و پیشرفت صنعت بوده ایم . در حوزه مهندسی در این صنعت جوانان و فارغ التحصیلان توانایی طراحی ، تولید و تست قطعات را دارند برهمین اساس در سایه اتکا به جوانان ، امروز در حوزه اقتصادی هیچ صنعت و بخشی از کشور به لحاظ اقتصادی همانند صنعت حمل و نقل هوایی آزادی عمل ندارد به گونه ای که در حوزه های فرودگاهی هیچ باری بر روی دوش دولت نیست .

عابدزاده خاطرنشان کرد : امروز شرایط خوبی داریم و برای ادامه این روند و رضایتمندی مسافران بسیار تاثیر گذار خواهد بود .

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه برای دستیابی به اهداف سازمانی ضروری است ارتباطات افزایش یابد ، ادامه داد : راه سختی در پیش داریم اما امیدهایی هم داریم باید ظرف ۴ تا ۵ سال آتی ۸۰ درصد ناوگان را به روز رسانی کنیم و چنانچه خوب و یکپارچه عمل نکنیم موفق نخواهیم شد . وی بر تداوم این نشست ها تاکید کرد و از روابط عمومی ها خواست نسبت به پاسخگویی به رسانه ها حساسیت بیشتری داشته باشند .

در ادامه این جلسه رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری جایگاه صنعت حمل و نقل هوایی را ویژه برشمرد و گفت : به دلیل خاص بودن این صنعت و عدم نیاز به زیرساخت های پرهزینه نسبت به سایر مدل های حمل ونقلی و کاهش زمان در جهت سرعت بخشیدن به توسعه اقتصادی و فعالیت های بازرگانی وگردشگری در دنیا از مدل حمل و نقل هوایی استفاده می کنند و استفاده از این مدل قابل قیاس با سایر بخش های حمل و نقلی نیست در ایران هم این مزیت چشمگیر است چرا که با ۸ ساعت پرواز می توانیم به حدود ۸۰ درصد فرودگاه های اقتصادی جهان دست یافت .

وی ضریب اشتغالزایی این صنعت را بالا برشمرد و گفت : مجموع اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم و القایی در شرکت های هواپیمایی ، گروه های پروازی ، تعمیر و نگهداری ، هندلینگ ، رزرواسیون ، فروش ، آموزش و کارکنان ستادی در فرودگاه ها ، خدمات ناوبری ، صنایع هوایی ، سازمان های دولتی و حکومتی مستقر در فرودگاهها و فعالیت های غیر هوانوردی بازرگانی ، به ازاء هر فروند هواپیما در کل دنیا حدود ۱۰۱۰ نفر و در کشورهای در حال توسعه ۱۰۱۸ برآورد شده است .

وی افزود : علی رغم وجود سختی ها و فشارهای وارده باید گفت که برای دستیابی به چشم اندازها باید فعالیت های زیادی انجام دهیم و در میزبانی و خدمت به مردم از هیچ کوششی فروگذار نباشیم .

جعفرزاده با اشاره به از سرگیری پروازها پس از دوران قرنطینه و شیوع گسترده کرونا اظهار داشت : در این شرایط که صنعت حمل نقل هوایی برای عادی سازی پروازها و فعالیت های بخش هوایی در مسیر افزایش پروازها پس از رفع محدودیت هاست ، شرکت های هواپیمایی باید پروتکل های بهداشتی و دستوالعمل های سازمان هواپیمایی کشوری را با حساسیت و دقت بیشتری رعایت کنند و روابط عمومی ها نیز موظفند صحت و سقم اجرای این پروتکل ها را از طرق مختلف و همکاری با رسانه ها منعکس کنند .

وی وضعیت بهداشتی و سلامتی مسافران را از اولویت های بسیار مهم و ضروری این سازمان برشمرد و اظهار داشت : همواره جهت ارتقاء رضایت مندی مسافران و رفع برخی از مشکلات احتمالی رؤسای ایستگاهها و روابط عمومی ها موظف به پاسخگویی به موقع و صریح به مسافران هستند .

در این جلسه تعدادی از مدیران روابط عمومی ها نیز با صحه گذاشتن بر ایجاد وحدت رویه و توجه بیشتر مسئولان شرکت ها به موضوع اطلاع رسانی و نظارت بیشتر در مجموعه های تحت نظارت خود و همچنین پررنگ شدن آموزش های لازم جهت هرچه به روز شدن توان نیروی انسانی در این زمینه راهکارهایی را ارائه کردند .




مطالب مرتبط

هواپیماهای بیزنس جت ۶ و ۷ نفره مانند هوکر و فالکن از انواع هواپیماهایی هستند که پروازهایی در قالب سفر و جابجایی‌ها در مسافت دور را هم دارد و هر چند تعداد سرنشینان این هواپیما محدود است اما جزو هواپیماهای سبک محسوب نمی‌شوند .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از اخطار این سازمان به تمامی شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی در ...

|

بلیت مسافرانی که پرواز آنها به دلیل شرایط غیر مترقبه کنونی باطل اعلام شده اما مسافر از انجام پرواز انصراف نداده و قصد انجام مسافرت در کوتاه ترین زمان ممکن را دارد باید با توجه به ظرفیت خالی صندلی پرواز و اولویت بندی مسافر (سالخورده/ نوزاد/ توانخواه/ مادر باردار و ...) بدون دریافت ...

|

مجموعا ۳۹۴۴ مجوز اعم از برنامه‌ای و فوق‌العاده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری برای مسیرهای داخلی صادر شده‌ است . از مجموع ۳۹۴۴ مجوز صادر شده ۳۱ درصد مربوط به مسیر مشهد مقدس بوده‌ است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، رییس سازمان هواپیمایی کشوری از رشد ۷ درصدی سفرهای هوایی نوروز ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد . 

|

نظرات کاربران