در حال بارگذاری ...

انجام ۴۰۰ هزار متر مکعب لایروبی در بندر آستارا طی سال جاری

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیر کل و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا در حاشیه بازدید از بندر آستارا گفت : ۴۰۰ هزار متر مکعب لایروبی در بندر آستارا با اعتبار ۲۷ میلیارد تومان طی برنامه زمان بندی ۶ ماهه اجرایی می شود .

حمیدرضا آبایی در حاشیه بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا با بیان اینکه یکی از بحث‌های اصلی در این بندر بررسی مشکلات بخش خصوصی است ، اظهار کرد : در بندر آستارا مهم‌ترین عاملی که می‌تواند در جذب کشتی و بار تأثیرگذار باشد عمق مناسبی است که بر اساس قرار داد باید سازمان بنادر و دریانوردی ایجاد و در اختیار سرمایه گذار بخش خصوصی قرار دهد .

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با اشاره به اینکه طی مدت زمان شش ماه باید حدود ۴۰۰ هزار متر مکعب لایروبی در بندر آستارا انجام شود ، گفت : برای اجرای این طرح ۲۷ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده که امیدواریم با توجه به شرایط موجود از مواد حاصل از این لایروبی در پروژه‌های ملی از جمله راه آهن آستارا به رشت و بزرگراه آستارا به آستارا استفاده کنیم .

آبایی در ادامه گفت : وجود کالاهای متروکه و مهلت گذشته یکی داز مواردی است که بندر آستارا با آن مواجه است ، با هماهنگی‌های انجام شده با دادستان عمومی مرکز گیلان و بازدید صورت گرفته ، مقرر شد در باره وضعیت سه هزار تن کنجاله موجود در بندر آستارا تعیین تکلیف نهایی شده و اقدامات لازم انجام شود .




مطالب مرتبط

طی سال جاری انواع تجهیزات و ماشین‌آلات توسط بخش خصوصی در دو حوزه‌ی فعالیت‌های بندری ، تولیدی ، ارزش افزوده و عملیاتی به این بندر وارد شده است که از رشد ۱۸۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار است .

|

بیش از ۷۰ درصد واردات کالاهای اساسی کشور از منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) انجام می‌شود ؛ همچنین ۹۰ درصد واردات برخی اقلام اساسی از طریق این بندر انجام می‌شود که در تامین امنیت غذایی کشور تاثیر مستقیمی دارد .

|

رکورد پیشین تخلیه و بارگیری همزمان به میزان ۵۶ هزار تن در سال ۱۴۰۱ بوده است .

|

بلافاصله پس از اعلام بروز سانحه کلیه عوامل و تجهیزات لازم از قبیل یدک کش و دستگاه هیدروگراف به همراه تیم کارشناسی بندر به منظور کنترل شرایط و اطمینان از وضعیت ایمن شناور و کارکنان آن ، در محل حاضر و اقدامات عملیاتی لازم را به انجام رساندند .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان از رشد ۳۶ درصدی عملیات تخلیه‌ و بارگیری کالا در بنادر این استان طی شش ماهه نخست سال ...

|

نظرات کاربران