در حال بارگذاری ...
  • کاهش زمان سفر در صورت بهره برداری از محور جدید درگز – خادمانلو – تبارک – دوغایی

    طی چند سال اخیر قطعه اول به طول ۱۱.۵ کیلومتر ساخته و تکمیل شده است و قطعه دوم نیز به طول ۱۹ کیلومتر است که در قطعه دوم تونلی به طول ۳۸۰۰ متر در حال ساخت است که بزرگترین تونل در شرق کشور است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی از کاهش ۷۰ درصدی زمان سفر در صورت بهره برداری از محور جدید درگز – خادمانلو – تبارک – دوغایی خبر داد .

    مهندس قدرت اله ابک با اعلام این خبر گفت : یکی از مهمترین پروژه های اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی پروژه محور راه اصلی درگز - خادمانلو - قوچان است که هدف از اجرای این پروژه اتصال شهرستان درگز به قوچان است که در حال حاضر با جاده ای به طول ۱۵۰ کیلومتر و دارای مشخصات پایین و گردنه های بسیار خطرناکی است .     

    وی با بیان اینکه در این پروژه قرار است محور راه اصلی درگز - خادمانلو - قوچان به طول ۸۵ کیلومتر با مشخصات آزادراهی ساخته شود، اظهار داشت : طی چند سال اخیر قطعه اول به طول ۱۱.۵ کیلومتر ساخته و تکمیل شده است و قطعه دوم نیز به طول ۱۹ کیلومتر است که در قطعه دوم تونلی به طول ۳۸۰۰ متر در حال ساخت است که بزرگترین تونل در شرق کشور است .

    مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی افزود : در حال حاضر در دو جبهه این تونل مشغول به فعالیت هستند که جبهه جنوبی آن ۸۳۰ متر تونل و در جبهه شمالی ۱۳۰ متر تونل احداث شده است که پیشرفت فیزیکی تونل ها تاکنون ۱۶ درصد بوده و پیمانکار این پروژه ۸۴ میلیارد تومان هزینه کرده است که تا کنون ۵۶ میلیارد تومان اعتبار تخصیص و به پیمانکار پرداخت شده است .

    ابک با اشاره به کارکرد این محور به عنوان یک کارکرد بین المللی گفت : هدف از اجرای این پروژه اتصال کشور همسایه ترکمنستان به کریدور مواصلاتی مشهد - غرب کشور و مشهد - چابهار - بندرعباس است .  

    وی گفت : محور جدید درگز – خادمانلو – تبارک – دوغایی به طول ۸۵ کیلومتر زمان سفر را از ۵/۲ تا ۳ ساعت به ۶۰ تا ۷۵ دقیقه کاهش داده است که ۷۰ درصد زمان سفر را کاهش می دهد و حداکثر سرعت در محور کنونی ۵۰ تا ۶۰ کیلومتر  بر ساعت می باشد که با ساخت این محور سرعت به ۷۵ تا ۹۵ کیلومتر بر ساعت افزایش پیدا خواهد کرد .  




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ بازگشایی قطعه اول محور دولت آباد - تربت حیدریه با حضور معاون ساخت و توسعه راه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل ...

    |

    نظرات کاربران