در حال بارگذاری ...

افتتاح آزادراه غدیر با حضور رییس‌جمهور طی ماه‌های آینده

این آزادراه با توجه به اینکه بخش عمده آلودگی هوای استان البرز مربوط به خودرو‌های عبوری است ، آزادراه غدیر به عنوان کمربندی عمل خواهد کرد و کلیه خودرو‌های سنگین و سبکی که می‌خواهند مسیر شمال و شمال غرب را به سمت جنوب و جنوب شرق طی کنند می‌توانند از این کمربندی استفاده کنند .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، عضو کابینه دولت دوازدهم ضمن اعلام این مطلب که آزادراه غدیر در ماه‌های آتی با حضور رییس‌جمهور افتتاح می‌شود ، گفت : کار مطالعاتی و اجرایی این پروژه ، چهارساله و مداوم بوده که در آبان‌ماه با حضور رییس‌جمهوری افتتاح خواهد شد و موجب بهره‌مندی مردم در استان‌های تهران ، قم ، البرز و مرکزی می‌شود .

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از آزادراه غدیر که با حضور محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه انجام شد ، گفت : آزادراه کنارگذر جنوبی تهران و البرز که تحت عنوان آزادراه غدیر «آبیک-چرمشهر» شناخته می‌شود ۱۵۸ کیلومتر است که از آبیک در تقاطع آزادراه کرج - قزوین آغاز می شود و از منطقه گرمسار در آزادراه قم - گرمسار عبور می کند .

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه آزادراه غدیر یکی از کریدورهای ترانزیتی حیاتی کشور است که از چهار استان تهران ، البرز ، مرکزی و قم عبور می کند ، افزود : این آزادراه ، آزادراه‌های شمالی - جنوبی کشور را به هم متصل می‌کند که سهم عمده‌ای در کاهش ترافیک در محورهای مواصلاتی البرز و تهران خواهد داشت . همچنین این آزادراه ، دسترسی شرقی - غربی تهران برای ترانزیت عبوری کشور را تسهیل می‌کند و موجب کاهش زمان سفر ۹۰ دقیقه‌ای برای خودروهای سنگین و صرفه‌جویی در سوخت می‌شود.

عضو کابینه دولت دوازدهم ضمن تشکر از رییس سازمان برنامه و بودجه کشور و توجه آن سازمان به پروژه‌های زیرساختی کشور ، توضیح داد : راه‌های دسترسی و رمپ‌هایی که برای این آزادراه احداث شده بیش از ۶۰ کیلومتر است . شریک و سرمایه‌گذار این پروژه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء است که با مشارکت شرکت‌های خصوصی تراز اول کشور ، هم مشاور و هم پیمانکار توانستند رکوردی را در این پروژه ثبت کنند.

اسلامی یادآور شد : کار مطالعاتی و اجرایی این پروژه، چهارساله و مداوم بوده است که در آبان ماه با حضور رییس‌جمهوری افتتاح می‌شود و یکی دیگر از وعده‌های ما در استان‌های تهران، قم، البرز و مرکزی که از آن بهره خواهند برد افتتاح این اتوبان در امسال خواهد بود .

گفتنی است پروژه آبیک - چرمشهر (آزادراه غدیر) برای استان‌های البرز و تهران یک پروژه بسیار مهم و استراتژیک است که این پروژه نقش کمربندی برای این دو استان را دارد که طول آن حدود ۱۵۸ کیلومتر در چهار قطعه است که تاآبان ماه امسال به بهره برداری می رسد .

قطعه یک آزادراه غدیر از شهر آبیک تا مسیر ماهدشت - اشتهارد ، قطعه دو از جاده اشتهارد ماهدشت تا اتوبان ساوه ، قطعه سوم از اتوبان ساوه تا اتوبان قم و قطعه چهارم از اتوبان قم تا چرمشهر است که به آزادراه حرم تا حرم وصل می‌شود .

این آزادراه با توجه به اینکه بخش عمده آلودگی هوای استان البرز مربوط به خودرو‌های عبوری است ، آزادراه غدیر به عنوان کمربندی عمل خواهد کرد و کلیه خودرو‌های سنگین و سبکی که می‌خواهند مسیر شمال و شمال غرب را به سمت جنوب و جنوب شرق طی کنند می‌توانند از این کمربندی استفاده کنند .

با احداث این آزادراه مسیر را برای خودروهای سنگین ۹۰ دقیقه و خورو های سبک ۶۰ دقیقه نزدیکتر می شود .

پروژه آزادراه غدیر از اوایل شروع به کار دولت آغاز شده است .




مطالب مرتبط

طرح جامع ترانزیتی حدود دو دهه بین دو کشور در حال بحث و بررسی است و مقرر شد این موضوع نیز در دستور کار قرار گیرد و در سفر رئیس‌جمهور به عراق به مراحل نهایی برسد .

|

با وجود اینکه این کاهش خوشایند است اما کافی نیست و حتی یک کشته در تصادفات نیز زیاد است .

|

در این مدت بیش از ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از مسافران نوروزی از شبکه حمل و نقل جاده‌ای ،‌ حدود ۱.۵ میلیون نفر از شبکه ریلی و بیش از ۲ میلیون و ۹۶۰ هزار نفر از شبکه حمل و نقل هوایی و فرودگاهی در سفر هوایی داخلی و خارجی در ۲۵ هزار پرواز جا به جا شده اند .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی وظایف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای را بسیار مهم و راهبردی عنوان کرد و ضمن قدردانی از تحقق بخش زیادی ...

|

مجموع ترانزیت جاده‌ای تا پایان سال ۱۴۰۲ در کشور ، ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تُن بوده است . مجموع ترانزیت جاده‌ای تا پایان سال ۱۴۰۲ در کشور ، ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تُن بوده است .

|

نظرات کاربران